Taunuksen korjaamista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JarkkoK
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2013, 12:59
Paikkakunta: Suomi

Taunuksen korjaamista

Viesti Kirjoittaja JarkkoK »

Moi

Taas 25 vuoden jälkeen piti saada taunus. Ostin museossa olevan 1975 vuosimallin 1.6 Automaatin joka on ihan ok kunnossa, kun ikää katsoo. Kuitenkin takakontissa kaarissa on reikää ja mietiskelinkin, että mistä mahtaisi saada palikkaa tuonne, vai joutuuko tekemään itse?

Toinen paikka missä ruostetta on (voi sitä muuallakin olla, mutta mikään mätä tämä auto ei ole) tankin syöttöletkun kohdalla. Tuohon ei varmsti mitään uutta osaa saa vaan pitää tehdä itse.

Auttakaa tietämätöntä, kiitos etukäteen.

Kyllä tämä tästä, alkaa muistumaan mieleen, mikä tuo Taunus on :)

jarkko
JarkkoK
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2013, 12:59
Paikkakunta: Suomi

Re: Taunuksen korjaamista

Viesti Kirjoittaja JarkkoK »

JarkkoK kirjoitti:Moi

Taas 25 vuoden jälkeen piti saada taunus. Ostin museossa olevan 1975 vuosimallin 1.6 Automaatin joka on ihan ok kunnossa, kun ikää katsoo. Kuitenkin takakontissa kaarissa on reikää ja mietiskelinkin, että mistä mahtaisi saada palikkaa tuonne, vai joutuuko tekemään itse?

Toinen paikka missä ruostetta on (voi sitä muuallakin olla, mutta mikään mätä tämä auto ei ole) tankin syöttöletkun kohdalla. Tuohon ei varmsti mitään uutta osaa saa vaan pitää tehdä itse.

Auttakaa tietämätöntä, kiitos etukäteen.

Kyllä tämä tästä, alkaa muistumaan mieleen, mikä tuo Taunus on :)

jarkko
Tarkennetaan vielä sen verran, että rejät ovat itse asiassa siinä kontin pohjassa, ei kaarevassa osassa niinkään. Tai siinä liitkosessa missä kontin pohja yhdistyy kaareen.

jarkko
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Suosittelen ottamaan kuvia, saksasta ainakin löytyy jonkin verran korjaus peltejä.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Peltiosia saa Motonetistäkin, kannattaa kysyy vaikka listoilla ei näytä olevan, saavat jotain vielä tilattua. Sit tässä pari esimerkkiä ulkomailta missä vähän laajempi kirjo peltiosista ja vaikka mistä muusta

http://www.oldpartstore.net/

http://www.motomobil.com/
JarkkoK
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2013, 12:59
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja JarkkoK »

Moi

Kiitos tiedoista. Aika hyvin löytyy vielä osaa Foordeihin. Eikun selaamaan ja tilaamaan.

t.jarkko
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Kannattaa tosiaan Motonetistä kysyy ensin.. vasta kyselin noita kaaria vaikka listalla ei näyttäny olevan.. pystyyvät niitä vielä kuitenkin toimittamaan
JarkkoK
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Syys 2013, 12:59
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja JarkkoK »

Laitoin tilauksen Englantiin. Suolainen postimaksu (yli 80 eur), mutta saapahan kerralla kaikki mitä piti.
Kiitos kerta vielä kaikille avusta.

t.jarkko
Vastaa Viestiin