raidetangon sisempi nivel

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

raidetangon sisempi nivel

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Kyseessä välikoppa eskortti. Eli kuskinpuolen sisempi nivel on väljä. Tietäiskö joku että onko tuo vaihdettavissa tai pystyykö esim. kiristämään?
Capri -77 2.0
Firebird -69
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Lienee samanlainen kuin Taunuksessa, pallo vastaa jousikuormitteiseen muovikuppiin. On kiristettävissä, mutta kannattaa vaihtaa se kuppi. Joskus on ainakin saanut Autoracingista tai vast.
Ford johtaa.
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

iji-69 kirjoitti:Lienee samanlainen kuin Taunuksessa, pallo vastaa jousikuormitteiseen muovikuppiin. On kiristettävissä, mutta kannattaa vaihtaa se kuppi. Joskus on ainakin saanut Autoracingista tai vast.
Varmaankin on sama kuin tanikassa. Mistä muuten kiristetään? :)
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kun otat suojakumin pois, niin näät kyllä lukitusmutterin...avaat sen niin sitten voit kiristää itse niveltä, ei oo rakettitiedettä...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Lukitusmutterista pitää porata pois ensin lukitustappi, eikä saa porata liian syvälle.
Ford johtaa.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

iji-69 kirjoitti:Lukitusmutterista pitää porata pois ensin lukitustappi, eikä saa porata liian syvälle.
en ole koskaan nähnyt tota orkinaalia lukitusta.. kaikissa aina hitsinööli.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Ei oo tuossa eskortin tangossa mitään mutteria. Kierrettä kyllä näkyy pari kierrosta että ois sen verran varaa kiristää. En o vielä kokeillu kiristää, putkipihdeillä vois onnistua...
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

vtormane kirjoitti:Ei oo tuossa eskortin tangossa mitään mutteria. Kierrettä kyllä näkyy pari kierrosta että ois sen verran varaa kiristää. En o vielä kokeillu kiristää, putkipihdeillä vois onnistua...
Se "mutteri" oli ihan pyöreä ja ei ollut sokkaa. Se mutteri oli lukittu itse niveleen silleen stanssaamalla. Piti rautasahalla viilata siitä mutterin ja nivelen välistä. Kiristää ei tarvinnut kuin noin 1/6 kierrosta. Lukitsin mutterin putkisokalla ja mutterin ja nivelen välin lukitsin hitsillä.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vastaa Viestiin