2.0 ohc asiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

2.0 ohc asiaa

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

niinkin tyhmiä kyselen että kun heittää 1.6 kannen 2 litraseen niin käykö imusarja/pakosarja keskenään,ja sit noi venahommat :shock: että joutuuko niit lyhentään/pidentään.nokan ajattelin pitää vakiona kun kyseessä ois käyttis tane.Selailin jo noit juttui tuolt muualta ja en saanut niist oikein selkoo joten olisin kiitollinen vastauksista :o
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0 ohc asiaa

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

Nyrkkirauta kirjoitti:niinkin tyhmiä kyselen että kun heittää 1.6 kannen 2 litraseen niin käykö imusarja/pakosarja keskenään,ja sit noi venahommat :shock: että joutuuko niit lyhentään/pidentään.nokan ajattelin pitää vakiona kun kyseessä ois käyttis tane.Selailin jo noit juttui tuolt muualta ja en saanut niist oikein selkoo joten olisin kiitollinen vastauksista :o
koneena pitäi olla riesasta revitty lootineen päivineen
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllähän se sinne sopii.. eikä vaadi muutoksia..

sierran ö.pohja voi tehdä vähä tiukkaa.. korkeilla kumeilla saattaa jopa mennä..
mutta periasatteessa vaatii taunuksen öljypohjan..

ja koneen korvat tietty on hyvä vaihtaa..

mutta jos 2.0 on ehjä niin tolla pelkällä kannen vaihdolla ei sinäänsä saavuteta mitään..
jotkut puhuvat lisävoimista mutta kyllä ne näissä lowcost ratkaisuissa tulevat todellisuudessa muualta.. :wink:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

no onkos tolla tanen 2.0l ja sierran 2.0l koneella mitään eroo ulos päin mistä tunnistais tai jotain?kun edeltäjän mukaan sierrasta pitäis olla :o
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Karkeesti: laturin vieressä isot valunumerot, Taunus 20 ja Sierra 205.

1.6 vakio kantta ei ole mitään järkeä laittaa 2 litrasen päälle, mieluummin höyläyttää siitä 2 litrasen kannesta siivun pois. Nokka-akseli on koneen sielu, vakio nokka rajaa aikas tehokkaasti virittämisestä saatavan hyödyn.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nyrkkirauta kirjoitti:no onkos tolla tanen 2.0l ja sierran 2.0l koneella mitään eroo ulos päin mistä tunnistais tai jotain?kun edeltäjän mukaan sierrasta pitäis olla :o
Tanen konees taitaa lukea 20 jossain siellä pakosarjan alapuolella lohkossa ja olikohan Sierroissa 205. Mul on Transitin kone, niin siin muistaaksein 207 tai 209 ne numerot.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

jep täytyy lähtee tutkiin asiaa kunhan toi vesi sade loppuu.oisko tietoo noist ventiilien koosta 1.6-2.0 eli kummassa isommat :D
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eiköös sierroja taida myöskin olla tolla 20 koneella..

valu vuosi kertoo aikapaljon..
kannessa lukee venttiilikopan alla olikohan nyt 1 ja 2 pytyn välissä kaksinumeroisena..
lohkosta en osaa sanoa..


tais 2.0:ssa olla imu venat pari milliä isommat..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

eli pajoitan ton nykyisen kannen
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Nyrkkirauta kirjoitti:eli pajoitan ton nykyisen kannen
Vakionokkaa käyttäessä on tosiaan toi 2 litrasen kansi parempi. Kaveril on 2 litrasen OHC:n päällä vakio 1.6 kansi josta on viel höylätty pois ja lohkostakin höylätty pois. Nokka on joku kireempi ja Tupla Weberit. On aika kiree peli (vakioon verrattuna), on siis vakio 1.6 venttiilit ja kanavat ihan vakiot.

Mul itel on Taunukses 2.0 OHC ja vakio 1.6 kansi ja 2 kurkkunen vakio Weber. Nokasta ei oo mitään havaintoa kun en oo ite rakentannu. Kyl sekin kone pelaa ihan kivasti :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

nooh nälkä kasvaa syödessä hankinta listalle pääs just nokka akseli.tarviis käydä eka koittaa tulisko leima konttorilta en ainakaan löytänyt muuta vikaa kuin et töötti ei toimi.sit vasta alkaa koneen väsäys :D
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Imuventtiili 42 mm 2,0 ja 1,6 OHC
Pakoventtiili 36 mm 2,0 OHC
34 mm 1,6 OHC
Ford johtaa.
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

juu sieltä löyty 205 lohko.Mistäs ton vaihde laatikon tunnistaa
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No onko siinä 4 vai 5 vaihdetta...ja onko kytkinkoppa kiinteä vai irroitettava?
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jos fiksua ohc:tä haluaa kasata, niin omasta mielestäni tuo mun tekele jonkun vuoden takaa oli pirun hyvä käyttömoottori. Jäykemmät venajouset ja isompi kaasari, niin 150 heppaa on liki ja silti menee alta 8l satasella ihan normiajossa. Ihan turhia nuo pikkukoneiden kannet...
Vastaa Viestiin