2.0 ohc asiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

isoatlas kirjoitti:No onko siinä 4 vai 5 vaihdetta...ja onko kytkinkoppa kiinteä vai irroitettava?
5 näyttäs olevan en ole viel kattonut sit kytkin koppaa
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Nyrkkirauta kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:No onko siinä 4 vai 5 vaihdetta...ja onko kytkinkoppa kiinteä vai irroitettava?
5 näyttäs olevan en ole viel kattonut sit kytkin koppaa

Type9
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

mikähän mahtoi tulla härveliin nyt kun kone lämmin ni ei meinaa kirveelläkään käyntiin mut kylmänä samantien?
koneena 2.0l ohc kärjetön sytkä ja weberin 32/34 dmtl kaasari voisko olla toi sytkä aikasella?
eikä toi kaasari tulvi
Stefa
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Oot käyttänyt kaasarin irti ja joku osa jäänyt pois välistä?
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Stefa kirjoitti:Oot käyttänyt kaasarin irti ja joku osa jäänyt pois välistä?
lienee siitä bakeliitti levystä kyse :)
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

no kaasarin purin ja putsasin ja kaikki toimi niinkuin pitääkin!syy oli se että uudesta tulpan johosta puuttui jakajan päästä se rauta hässäkkä,kipinä on tullut todella pitkällä hypyllä johtoon sitä se motonetin halppis johot teettää vitutuksen multi huipennuksen :shock:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Nyrkkirauta kirjoitti:no kaasarin purin ja putsasin ja kaikki toimi niinkuin pitääkin!syy oli se että uudesta tulpan johosta puuttui jakajan päästä se rauta hässäkkä,kipinä on tullut todella pitkällä hypyllä johtoon sitä se motonetin halppis johot teettää vitutuksen multi huipennuksen :shock:
joo saattaahan toikin vähä vaikuttaa.. :D

saakos hyviä johtoja enää mistään?
8mm tai 10mm chappioneita tms.. (onko noikaan hyviä.. :roll: )

amerikanrauta kaupoista vois vissiin saada ainakin rakennus sarjoina kunnon tulpanjohdot..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Saahan noita riippuu vaan paljon valmis maksamaan - Accel - MSD
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

jaahas se ois lähettävä moponettiin ostaan pakoputkee metritavarana,kun joku kylä seppä oli laittanut peltisarjan jälkeen 1.6 orkkis putken tuntus vähän ahistavan :shock:
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

2-litraisessakin on sama putki kun 1,6:ssa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

meniköhän jotenkin niin että orkkis putkikin kokonsa puolesta riittää lähemmäs 200hv..

hauska kattella kun jotkut vääntää 1,3 dx corollaan 3" putkea ettei ahista..
(todellisuudessa taitaa jopa alaväännöistä kadota sen uuden "teho" putken myötä vähäsen..)


mutta äänen perusteella ainakin 100 heppaa tuli lisää.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

jos haluaa 3" putken vääntää niin saa olla aika iso ja tehokas kone :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

isoatlas kirjoitti:2-litraisessakin on sama putki kun 1,6:ssa.
ai sierran pannussakin
Nyrkkirauta
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Syys 2013, 10:36
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Nyrkkirauta »

Samu kirjoitti:jos haluaa 3" putken vääntää niin saa olla aika iso ja tehokas kone :lol:

no lähinnä sen takia vaihan että se on tehty päin vittuu ja muistuttaa pitkää reikä juustoo. ja putken koko on kaks tuumaa :shock:
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Nyrkkirauta kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:2-litraisessakin on sama putki kun 1,6:ssa.
ai sierran pannussakin
Sille ole mtn merkitystä mistä kone on alunperin, tai onko 20 tai 205 lohkoinen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vastaa Viestiin