Cologne öljypohja

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Cologne öljypohja

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Onko missään kuvia miten saisi tuohon alkuperäiseen tehtyä "järkevät" loiskelevyt?
Tai onko täällä kukaan yleensä parantannu tuota? Tahtoo vaan öljynpaine laskea kun
pyörittää autoa... mulla sellainen jälkiasennus öljykello ja sytyttää öljynpaine valon
kun paine laskee alas olisko joku 2-2,5 kiloa kun valosyttyy. Muistelisin että olis joku 5-6 kiloa
kun kunnolla moottorissa kierroksia ja ajaa maantiellä.

Jotenkin vaan huolestuttaa tollanen paineenlasku aina :(
Oisko joku mahdollisesti täällä asiaa käsitellykin?
Kuivasumppua en kyllä rupee kasaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Mulla on ohc:ssa matalamman öp:n osan tasolta jatkettu pellillä syvän osan päälle umpinaisena, ainoastaan imusiivilän kokoinen reikä tehty. Ja tämä imusiivilän reikä on reunustettu alapuolelta 15mm:n peltikauluksella. Ei karkaa öljyt siivilältä kiihdytyksissä tai jarrutuksissa.
Muistaakseni ohje oli David Vizardin tai Graham Bellin opuksessa.
Ford johtaa.
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Siis sellanen levy joka pitää öljynpienemmässä tilassa (sihdin reikä) mutta mitenkäs onko sivuttaisista loiskelevyistä mitään iloa? mitenkäs tarviikos levyssä olla reikiä että öljyvaluu pohjalle?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

http://www.vcmstore.com.au/media/catalo ... 1010_1.jpg

Kattelin jotain tollasta kuin kuvassa, mutta jännä tuo lokero hommakin, vois ehkä toimiakkin.
Sinänsä jännä että Essexissä oli parempi öljypohja kuin Colognessa mutta muuten se
Essex on aika susi moottorina.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Ei siihen peltiin muita reikiä tullut kuin se sihdin mentävä reikä, kyllä öljy siitä valuu.
Ford johtaa.
Vastaa Viestiin