SOHC ruisku releongelma

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

SerialMouse
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
Paikkakunta: Nottingham, UK

SOHC ruisku releongelma

Viesti Kirjoittaja SerialMouse »

SOHC ruisku on asennettu Taunukseen, ECU on apukuskin jalkatilassa ja johdot vedetty moottoritilaan, virtalukkoon ja bensapumpulle. Puolakin on kiinni, vaikken ole 100% etta se on oikein.

Yksi (tai ainakin yksi) asia on pielessa, johon pyytaisin kommentteja:

-Kun kaantaa virran paalle virtalukosta, ignition relay (=ruskea) naksahtaa. Keltainen rele (=pumpun rele) ei naksahda.

Kun keltaisesta ottaa releen suojuksen irti ja sulkee releen virtapiirin kasin, pumppu hyrraa ok, eli johdot/virrat sinne ovat ok.

Keltaiseen releeseen menee musta ja sinipunainen (heratteen pos ja neg, otaksun), nama nayttavat menevan ihan normaalisti ECUun.

Mika voisi olla pielessa? Voisiko puolan puuttuminen tai vaarin laittaminen olla syypaa? Tai puuttuva maa jossain?

Kiitos taas kaikille

SM
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Onko se rele varmasti ehjä?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Tuleeko sille pumpunreleelle +12v ja kytkentäkäämiin myös +12v, ecu ohjaa kytkentäkäämin maadotusta.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Viesti Kirjoittaja Tauski »

Kuskinpuolen etulokasuojan tienoilta löytyy 5 napainen pistoke josta löytyy musta johto johon kuuluu heräte.Tuollainen

edit:kuva
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
SerialMouse
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Loka 2011, 21:19
Paikkakunta: Nottingham, UK

Viesti Kirjoittaja SerialMouse »

Noniin, nyt kay kone!

ECUun tulevan liittimen yksi pinni/kosketin oli vaantynyt - koko sytytyspuoli oli pimeana. Sen kun oikaisi niin alkoi pumppu toimia ja puolasta tulla kipina. Kiva!

Toinen ongelma jonka aiheutimme itse oli puolaan tuleva +12v - onnistuimme jotenkin saamaan koko homman arse about face - olin liittanyt oktaanilukuanturista/sytytyksen ennakon saadosta tulevan +5v maahan menevan johdon puolan +12v terminaaliin. Puola ei saanut kuin +5v. Taman kun sai funtsittua - puola saa +12v Taunuksen omasta alkuperaisesta johdotuksesta - niin sytty alkoi pelata. Tanaan saatiin siis auto kaymaan ekaa kertaa uudella moottorilla kolmen vuoden seisonnan jalkeen. Oli hienoa, tyovoiton hetki.

Kiitos kaikille avusta, hyvista ideoista seka osien toimituksista tanne asti. Ei mennyt vaiva hukkaan.


Pari kysymysta olis viela:

-Kone kay, mutta ei ota kierroksia - kuin sytytyksen ajoitus olis pielessa. Mika on SOHC ruiskumoottorin sytyn oletusajoitus? Onko 0 astetta (=TDC), vai pitaisko olla ennen vai jalkeen TDC? Kaasutinkoneissa on normaalia muistaakseni semmoinen 4 astetta after TDC, riippuen polttoaineesta, sitten hienosaato virranjakajaa kiertamalla.

-Tarviiko maadoittaa tama piuha? Tulee pyoreasta kolmipisteliittimesta, ja on mielestani sytyn viivastys? Oktaaniluvun mukaan voi valita yhden kolmesta vaihtoehdosta, minka piuhan maadoittaa.

Kuva

SM
Vastaa Viestiin