Kaasarin vaihto weberin dgav:n

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Tane70
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Touko 2009, 11:09
Paikkakunta: Savonlinna

Kaasarin vaihto weberin dgav:n

Viesti Kirjoittaja Tane70 »

Orkkis 1.6:sen fomoco on jo hyllytyskunnossa joten uutta vois laittaa ens talvena kiinni. Mielenkiintoinen vaihtoehto olis tuo weberin dgav. Sellainenhan löytyy myös 1.6gt koneesta ja ilmeisti myös 2 litrasista. Mitä kaikkee muuta joutuu vaihtamaan, esim imusarjan?. Käykö normaali 2 litrasen imusarja, ilmanputsari, vai?. Mistäs olette kaasarit ostanut, halpaa ja hyvää ei varmaan löydy, mutta jos ei tarvitsisi sitä tilata saksasta.

Tph

1.6 XL -72 2D
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Muuta ei oikeestaan tarvi vaihtaa, ku imusarja ja putsari. 2,0-koneesta käy suoraan. Omani tilasin Freetechnicsiltä. Pieneni kulutus ja kiihtyy huomattavasti rivakammin. Suosittelen. Tietenkin käytettyjäkin löytyy hyvin, mutta niiden kunto on tietenkin aina kysymysmerkki.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Avatar
Walttu
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja Walttu »

Multa löytyy imusarja jos tarviit ja yks kaasariki on dgav mut aika huonokuntonen
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

sait yyveetä :D
Tane70
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Touko 2009, 11:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tane70 »

Joo sellasen tarviin ja vielä putsarin. Laitan putsarista ostoilmoituksen mutta jos jolllain.... Laitan sulle sähköpostilla pari kysymystä imusarjasta.

Mites onko siinä 2 litrasen putsarin pohjassa suorakaiteen muotoinen reikä, vai miten sen helpoiten tunnistaisi?. Läheltä löytyisi aika paljon ford kamaa ralli escorttien rakentajalta. Tosin ne pitää osata tunnistaa.

Tph
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tuolta näet minkämuotonen se reikä putsarin pohjassa on: http://www.ebay.com/bhp/weber-dgv-air-filter
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tane70
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Touko 2009, 11:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tane70 »

Nyt kävikin kaikki nopeesti. Löyty sarja kaasari ja kotelo. Kaikki vielä samasta paikasta. Kiitoksia vihjeistä ja tiedoista. Samalla tuli hieman tietoa peltipakosarjoista. Alkuperäisiä GT:n sarjoja tuskin löytää, mutta onko teillä kokemuksia ashleyn 4-2-1 ns vakio peltisarjasta. Lyhennetetäänkö siinä olemassa olevaa putkistoa tanen alta ja tuleeko siinä liukusovite?.

Tph

( jospa tuo 1.6 xl:n nyhtäminen muuttuisi tästä vielä iloiseksi vedoksi)
Tane70
Viestit: 15
Liittynyt: 06 Touko 2009, 11:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Tane70 »

Vaihto suoritettu ja toistaiseksi ei nyhtämistä.

Tph
Vastaa Viestiin