Pakoputki experttejä?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Pakoputki experttejä?

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Pakoputki vuotaa, pollet karkaa pellin alta.... mistä uusi laajentumista kestävä liitos?
Kellään tietoa? 3 kerta kun on samasta kohtaa putki rikki... Ei luulis olevan mahdoton saada
jostain oikeasti kestävää venymäliitosta..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Re: Pakoputki experttejä?

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Vermilion kirjoitti:Pakoputki vuotaa, pollet karkaa pellin alta.... mistä uusi laajentumista kestävä liitos?
Kellään tietoa? 3 kerta kun on samasta kohtaa putki rikki... Ei luulis olevan mahdoton saada
jostain oikeasti kestävää venymäliitosta..

Taitaa putki olla jotenkin väärässä asennossa.. tai liian vähän kiinnikkeitä
kun kyllä noi yleisestiottaen kestävät.. oli joskus yhessä mersussa
pätkä putkea korvattu "heavy duty" haitariputkella joka oli päistä
letku klemmareilla kiinni.. ja sekin kesti.. oli toki putki kunnolla kiinni..

yleensä toi katkeilu johtuu liian vähäisestä putken kiinnittämisestä tai
sitten liian suuresta jännityksestä..

jos näin on niin silloin ei kestä oikeen mikään.. katkeaa viimeistään pakosarjasta.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Titaania :wink: No joo kyl se hoituu sillä haitarillakin jos sulla ratkiaa putket ennen turboa, tapauksesta riippuen.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä putket kiinni pohjassa niin ettei ne liiku juuri yhtään, ei ongelmia joustojen tai muidenkaan kanssa..
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Pakopaineet karkaa, kylmänä fuskaa enemmän lämmetessä vähän vähemmän.

Sultzilla vähän erijuttu kun sulla on tuplaturbo... ei tarvi tuoda toiselta puolelta putkea toiselle.
Pitäis saada jostain nyt tollanen rosterilaajennus vara.

Pitäis kestää joku 1000 astetta ja kilopainetta ei saa ruostua liikkumavaraa
pitää olla ainakin 5mm.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... ink:top:en

joku tollanen pitäis olla, mutta onkohan tohon mahollista saada mitenkään tasaista sisustaa? Toi meinaan vastustaa ilmaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

noitahan löytyy perus vauhtiputkista ja motonetista vaikka minkälaisia, sileällä sisäpinnalla en oo kyllä ikinä nähnyt mutta en jaksa uskoa että tosta pienestä pykällyksetä olis ongelmaa... Noita oon kyllä nähnyt käytettävän v-koneissa kun on yhdelle ahtimelle tehty sarjaa. Melkeimpä isoin virtausvastus noissa tulee kun yleensä putkikoko mille se on tarkoitettu menee tuonne sisälle ja siitä jaa pieni pykälä
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tuppaa noikin olemaan huonolaatusia nykyään..
tuli japskiauton ehjään orkkis putkeen uusittua toi niin
pari vuotta se siellä meni kunnes rupes taas puskemaan pakokauhua läpi..

tietty jos sitä 1,3:sta mazdaa revittiin kauheasti että kone pyöri
pitkin konehuonetta.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

mulla on joku ton tyylinen mutta se on halennu kylmänä vuotaa ja lämpösenä ei pidä ääntä tosin voi olla että vuotaa kun on paineettakin... mutta tyhjäkäynnillä tuota tarkaillu noh pitääpi kattoa nyt mitä tekee 1kk olis vielä ajo aikaa... sitte talviteloille pukille odottamaan päivitystä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

http://www.amworks.com/pictures/joustoliitos3.jpg


teetät tollasen jollain mutta o-renkailla olevan version..
no ne o-renkaat täytyy olla varmaan asbestia.. kyllä sitä joltain vanhalta jermulta löytyy..

(kaverin tallinseinällä riippuu metritavarana raskaan kaluston jarrupintaa..sitä vanhaa...) :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Taidan hankkia tälläsen halpa + "ehkä" kestää 5 vuotta.

http://www.ebay.com/itm/220572349305?ss ... 1438.l2648

Ottaa vähän isomman kuin vanha niin ei jarruta ilmaa toi ryppy...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin