mt75 granadaan

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

mt75 granadaan

ViestiKirjoittaja klasu » 15 Elo 2013, 00:17

jos heitän tuom mun tulevan 2.0 16v koneen jatkeeks mt75 laatikon, ni miten se sopii paikalle? Mitä pitää muuttaa? Nyt siellä vielä roikkuu v4:sen orkkis aski...
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä

ViestiKirjoittaja Tomi » 15 Elo 2013, 05:17

No ei mulla tuu mieleen,kun kardaani ja kannatinpalkki saattaa vaatia pajotusta. Ja vauhtipyörä+kytkin tottakai..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Tomi
 
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja klasu » 15 Elo 2013, 16:43

Eli pitäis yhistää sieran tai scorpan etupää kardaanista granun omaan?
Onks toi mt75 selkeesti type9 askii parempi ja kestävämpi, et onks se vaivan arvoista, vai kannattaako ostaa type9, tai koittaa vaihtaa mt75 sellaseen?
Jos tääl joku on tuollasen muokkauksen tehny granuun tai tanariin, ni vois avautua ja kertoo et kannattiko.
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä

ViestiKirjoittaja Mois » 15 Elo 2013, 16:53

Eiks siin Type 9 lootaskii oo oma sovitteleminen siihen 16V koneeseen? Ei oo kyl mitään hajua asiasta, mut tarvii varmaan ainakin kytkinkoppa jostain rakentaa???
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7772
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja jeddah » 15 Elo 2013, 18:03

Valaisisi muuten kummasti jos kertoisit minkä vehkeen 16v konetta oot sinne sovittelemassa..? :roll:
jeddah
 
Viestit: 883
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä

ViestiKirjoittaja Mois » 15 Elo 2013, 18:13

jeddah kirjoitti:Valaisisi muuten kummasti jos kertoisit minkä vehkeen 16v konetta oot sinne sovittelemassa..? :roll:


Jäi joku mielikuva, et ois Mulkosilmä Scorpparin tai vastaavan Fordin 16V kone? Tai sit ei :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7772
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja Tomi » 15 Elo 2013, 22:02

jos se on dohc ta zetec,niin eikös se mene type9:iin tökkäämällä. vauhtipyörä,kytkin ja startti piti ottaa jostain..vai miten se meni...?
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Tomi
 
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja klasu » 15 Elo 2013, 23:26

Totta tosiaan... Mulkkarin kone.
Onks vauhtiksis ja kytkimis eri offsettejä, eli jos löytyis rs vauhtipyörä, ni millä kytkimillä sopii mihinko koppaan.
Onks ohc ja dohc eri vauhtipyörillä?

Sekavaa tekstii, mut sekava kirjoittajakin
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä

ViestiKirjoittaja jeddah » 16 Elo 2013, 00:10

Noniin, sittenhän tuo on helppo keissi. Ilmeisesti se kone on automaatista kun siinä ei kerta MT75:sta ollu jo kiinni? No joka tapauksessa, vauhtis, kytkin, loota, startti ja kardaani 8v/16v dohc Sierrasta/Scorpiosta ja kaikki on bolt-on. Ohc:n ja dohcin vauhtipyörät on samalla halkaisijalla, vaan eri pulttijaolla ettei käy sekaisin. MT75 kardaanin tarviit siksi, kun siinä askissa on kiintee laippa perässä eikä yokea niinköö T9:ssä, joten vaatii sen liukuholkillisen karpaasin. Sille joutuu sepittämään uuden tukilaakerin paikan auton pohjaan.

Niin ja koko satsi on siis tulossa Granadaan vai? En tiedä noiden autojen mitoista, mutta oletan sen olevan pidempi akseliväliltään kuin Taunus/Sierra, joten kardaani kannattaa etsiä Scorpiosta.

T9 sopii kans sen askin perään pulttijaon puolesta, vaan kytkin kaipaa hieman patentointia että painelaakeri toimii. Startti piti sitten ottaa jostain, en muista mistä... Mä en aikanaan vaan saanu Dohc-Taunuksen konetta riittävän eteen että Taunuksen oma iso kardaani olisi siihen sopinut lyhentämättä, siksi laitoin MT75:n. Taunuksessa se vaati hieman virittelyä ettei ottanu tunneliin siitä kepin kohdalta, en tiedä miten Granussa.
jeddah
 
Viestit: 883
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä

ViestiKirjoittaja klasu » 16 Elo 2013, 18:05

Entä rs2000 eskon vauhtis, siihe sais paremma kytkimen.
Joo automaatti scorpa. Laatikon ja kardaanin saan sierrasta.

Onkoja granadan kardaani kaiken lyhyin? Siinä ku on perämurikas se pitkä häntä...
klasu
 
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä

ViestiKirjoittaja jeddah » 16 Elo 2013, 20:19

Käy se RS2k vauhtipyörä ainakii koneeseen ja myös lootan sisälle... Kytkimestä, startista sun muusta en sanokaa sit enää mitään, mutta jos vakio 136hv Skorpin koneen oon sinne tunkemassa niin ihan vakio dohcin kytkin toimii kyllä vallan mainiosti :)

Samoin Granun perästä en osaa sanoa mitään, mittaamallahan nuo selviää...
jeddah
 
Viestit: 883
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa