Cortinan kipinä kadoksissa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Cortinan kipinä kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Alotetaanpa sillä että tämä ei mikään ime ole kun auto on seissy 17 vuotta :lol: Mutta sitten asiaan: osia on vaihdettu suosiolla uusiin tarkastamatta edes edellisten kuntoa, tulpat, vj-kansi, pyörijä, kärjet, sytytysjohdot. Maapiuhat ja liitokset tarkistettu ja hinkattu puhtaaks --> ei minkäänlaista kipinää. Mittasin virtamittarilla niin virrat kun on päällä niin puolan plussalle tulee jotain 12,4.. eli ihan normaalisti? Sit toinen asia mikä on minulle mysteeri niin tuo etuvastus, ilmeisesti normaalia ohuempi johto joka kiertää jonnekkin jarrupääsylinterille päin muun johtosarjan mukana? Siinä oli kyllä jotain mielenkiintosia johtoliitoksia (ei mitään älyttömiä) mutta noilla systeemeillä se on sillon 17 vuotta sit ajettu parkkiin. Toista puolaa en oo kokeillu, voin kait kutoskoneen puolaa kokeilla?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Niin ja todettakoon vielä että 1,6 Kentti Motorcraftin kärjellisellä jakajalla
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ja ootko kokeillu tuleeko tulpalle kipinää edes puolan johdosta? sillä selviää onko puola kunnossa vai ei
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kokeilla voit millä puolalla vaan ja vaikka ilman etuvastusta. Vedä vaikka suora hyppylanka akusta puolan plussaan ihan,niin tulee varmasti virtaa myös startatessa. Konkan ja kärkien johto varmasti oikein,ettei ota maihin? Kärkivehkeet on niin yksinkertasia,ettei montaa vikaa voi olla ja ei mene kokeilusta rikki niinkun nykyvehkeet!
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Kokeile toisella puolalla, olethan mitannut että yhteys puolan - ja jakajan kärkien välillä on ok?
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

No lähtihän se käyntiin! Peräti toisella yrittämällä. Oli puolien johdot väärin päin :oops: Mutta senkään jälkeen ei heti eloa ollu. Nyin vielä kertaalleen johdot läpi ja hörähti tulille :lol: Noh, olin varautunu paljon pahempaan, auto kuitenki seisonu sen 17 vuotta
Vastaa Viestiin