Isompi jarrupääsylinteri+ levyjarrut

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Isompi jarrupääsylinteri+ levyjarrut

Viesti Kirjoittaja Riku »

Olis tuossa Mondeon 25mm jarrupääsylinteri ja tehostin, niin mietin et saiskohan ne laitettua Taunukseen? Pääsylinteri on 2 lähdöllä, alunperin menevät ABS-yksikköön. Onko tietoa kellään meniskö nuo ihan suoriltaan kun laittais etummaisen etujarruille ja takimmaisen takajarruille paineensäätimen kautta? Tehostimen kiinnitys yms tietysti pitää rakentaa. Samalla vois sovitella mondeon satulat ja levyt joka nurkkaan.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Meneehän ne, senkun vaan laitat :)

Mullakin taitaa olla ihan uus Scorpion vai oliko Sierran... 25 mm pääsylinteri, se käy ATE:n tehostajaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Olen tälläistä miettinyt itsekkin...
Tuosta purettavasta cossu scorppiosta pääsylinteri,tehostin, levyt ja satulat kun saisi taneen kiinni, luulisi pysähtyvän...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Ainakin perus-sierran tehostaja näyttäs menevän aika iisisti taunuksen tehostajan omaan jalkaan. Sierran tehostajalle vaan poraa pultinreijät ja hitsaa pätkän taunuksen tehostajan polkimelle menevää akselia. Miksei siihen menis mondeon tehostinkin...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Oikeastaan mietin tuota pääsylinterin toimivuutta, kun on Mondeossa aluperin ABSit. Loputhan on vaan osien sovittelua ja kiinnitystä :D Eli vois toimia, kun laittaa toisen lähdön etujarruille ja toisen taakse paineensäätimen kautta. Jos oikein ymmärsin, niin alunperin ovat ristikkäiset etu ja taka samasta lähdöstä.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Riku kirjoitti:Oikeastaan mietin tuota pääsylinterin toimivuutta, kun on Mondeossa aluperin ABSit. Loputhan on vaan osien sovittelua ja kiinnitystä :D Eli vois toimia, kun laittaa toisen lähdön etujarruille ja toisen taakse paineensäätimen kautta. Jos oikein ymmärsin, niin alunperin ovat ristikkäiset etu ja taka samasta lähdöstä.
Kokeilemallahan se selviää, ei välttämättä ees tarvi sitä paineenrajoitinta takapiirille...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mois kirjoitti:
Riku kirjoitti:Oikeastaan mietin tuota pääsylinterin toimivuutta, kun on Mondeossa aluperin ABSit. Loputhan on vaan osien sovittelua ja kiinnitystä :D Eli vois toimia, kun laittaa toisen lähdön etujarruille ja toisen taakse paineensäätimen kautta. Jos oikein ymmärsin, niin alunperin ovat ristikkäiset etu ja taka samasta lähdöstä.
Kokeilemallahan se selviää, ei välttämättä ees tarvi sitä paineenrajoitinta takapiirille...
Oon Moissin kanssa samaa mieltä,ettei edes ehkä välttämättä rajotinta tartte,kun laittaa vaan just sillain toinen eteen ja toinen taakse..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Tomi kirjoitti:
Mois kirjoitti:
Riku kirjoitti:Oikeastaan mietin tuota pääsylinterin toimivuutta, kun on Mondeossa aluperin ABSit. Loputhan on vaan osien sovittelua ja kiinnitystä :D Eli vois toimia, kun laittaa toisen lähdön etujarruille ja toisen taakse paineensäätimen kautta. Jos oikein ymmärsin, niin alunperin ovat ristikkäiset etu ja taka samasta lähdöstä.
Kokeilemallahan se selviää, ei välttämättä ees tarvi sitä paineenrajoitinta takapiirille...
Oon Moissin kanssa samaa mieltä,ettei edes ehkä välttämättä rajotinta tartte,kun laittaa vaan just sillain toinen eteen ja toinen taakse..
Pitää ruveta suunnittelemaan noita osia sit paikalleen. Saahan sen säätimen lisättyä myöhemminkin jos sellaisen tarvii laittaa.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Rupesipa jarrupääsylinteri valskaaman. En tälle iltaa kerennyt sitä purkamaan, mutta kysytään varuilta valmiiksi. Onko Taunukseen suoraan käypää "bolt on" jarrupääsylinteriä olemassa ja helposti saatavilla? Motonet tarjoaa Granadan pääsylinteriä, mutta ei taida käydä yhteen tehostetun ATE-sylinterin kanssa?
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

biltemasta joku volvon jarrupääsylinteri. löytyy jostain täältä tekniikka osiosta topicceja.

tossa selailin haulla vanhoja topicceja niin löysin jonkun kirjotuksen missä oli laitettu granun pääsylkky.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

fonzie kirjoitti:Rupesipa jarrupääsylinteri valskaaman. En tälle iltaa kerennyt sitä purkamaan, mutta kysytään varuilta valmiiksi. Onko Taunukseen suoraan käypää "bolt on" jarrupääsylinteriä olemassa ja helposti saatavilla? Motonet tarjoaa Granadan pääsylinteriä, mutta ei taida käydä yhteen tehostetun ATE-sylinterin kanssa?
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-17771

Se Motonetin tarjoama sylinteri on tommonen: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-11210
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Mois kirjoitti:
fonzie kirjoitti:Rupesipa jarrupääsylinteri valskaaman. En tälle iltaa kerennyt sitä purkamaan, mutta kysytään varuilta valmiiksi. Onko Taunukseen suoraan käypää "bolt on" jarrupääsylinteriä olemassa ja helposti saatavilla? Motonet tarjoaa Granadan pääsylinteriä, mutta ei taida käydä yhteen tehostetun ATE-sylinterin kanssa?
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-17771

Se Motonetin tarjoama sylinteri on tommonen: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-11210
Tyyristä on. Ei tuo Motonetin sylkkä käy kyllä ollenkaan. Koitan nyt vielä aluksi saada tuon nykyisen auki, jotta näkee missä kunnossa son sisältä. Päällisin puolin ainakin aika kauhtunut.. Kun vaan joutais...
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971

entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

mulla ainaki ittelläni kiinni 79vm taunuksessa granadan ate "23" pääsylinteri,se meni suoraan siihe tehostimeen ilma muutoksia.poljin voimaa tarttee tietty pikkasen enemmän ku männän halkasija kasvaa.


motonetti tarjooki näköjään bendixsiä et se ei ehkä menekkää suoraan :roll:
taunus is my obsession!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jos joku tarvii, niin mult löytyy uus 25 millinen pääsylkkä ATE:n tehostajaan käypänen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
tauno82
Viestit: 219
Liittynyt: 03 Kesä 2007, 20:54
Paikkakunta: ristiina

Viesti Kirjoittaja tauno82 »

mikäs ois mk1 escoon hyvä ja tehokkaampi tehostin :lol: .. tossa kikottimessa on nuo levyset takanakin niin jarrupoljin painuu puoleenväliin liikeradastaan,inssi vähän naljaili kesällä että ois ilmoo jarruissa,mutta ei sieltä ilmoja tullu,ei vaan taida tehostimen taho oikein piisata :?
Vastaa Viestiin