OHC öljypohja ja öljyputki eroja?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

OHC öljypohja ja öljyputki eroja?

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Onko kaikissa taunuksen ohc-moottoreissa samanlainen öljypohja?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

jep. mutta muista löytyy sit erilaisia,esim. granada ja sierra..
sekä escort joka vaatii sen omansa :)
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mites muuten jos laitan sierran koneeseen taunuksen öljypohjan niin tarviiko öljyputki vaihtaa taunuksen koneesta myös? Vai ovatko samanlaiset?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä pitää vaihtaa imuputki myös Taunuksen koneesta...ei se Sierran putki edes mahdu sinne Taunuksen öljypohjan sisään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

isoatlas kirjoitti:Kyllä pitää vaihtaa imuputki myös Taunuksen koneesta...ei se Sierran putki edes mahdu sinne Taunuksen öljypohjan sisään.
Kiitos, niin vähän arvelinkin...
Capri -77 2.0
Firebird -69
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Onko sierroissa sitten jotain öljypohjaeroja vuosimalleissa,kun ei mulla ollu sierran ja taunuksen öljypohjilla juuri mitään eroa?
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Voi olla, että 20 lohkoisessa Sierran koneessa on sama öljypohja kuin Taunuksessakin?....mutta 205 koneessa on ainakin erilainen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

isoatlas kirjoitti:Voi olla, että 20 lohkoisessa Sierran koneessa on sama öljypohja kuin Taunuksessakin?....mutta 205 koneessa on ainakin erilainen.

mulla oli 20 lohokosen öljypohjaa jouduttu "muokkaamaan" että oli saatu taunukseen sopimaan..
oli annettu "isänkädestä" lekaa alapalkin kohdalle.. paikoitellen pelti kominkerroin..
kyllä se öljyt piti.. vaidoin toki taunuksen hilppeet tilalle, kun tuli moottori otettua irti,..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No kun mulla on just 205-lohkoinen sierrasta nostettu pata pukissa odottamassa :lol: ja sillon kun konetta kasailin,niin vertailin öljypohjia.sierran pohja oli niin siisti ja kun mitään mainittavaa eroa ei ollu,niin kasasin sierran pohjalla ja nakkasin kaikki taunuksen öljypohjat romukuormaan :lol: saapa nähdä miten käy,kun konetta alkaa nokalle nostamaan...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Mitäs siinä tapahtuis :roll: sinnehän se mahtuu ilman mitään muutoksia.
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Kaikkihan käy kun aikansa sovittelee..?
Mulle kulkeutu joskus välikoppa Ekkeri, missä oli Transitin kone ilmeisesti nostettu keulalle. Öljytila oli pohjan etupäässä, ja alavesiletkukin kiersi takakautta laturin yli, ja takas alas ladan jäähdyttimelle :roll:. Ja sähköt yms oli samaa luokkaa. Eli tavaraa oli saatu soviteltua reilusti yli varsinaisen tarpeen, mutta pelti meni kiinni, ja kone kävi varsin kiukkusesti.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Ja öljypumppuja ja putkia vertailin,niin muuten samoja,mutta taunuksen sihtiosa oli aavistuksen isompi..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Minulla irtaallaan oleva 205 imuputkin on pidempi ja ulottuu syvemmälle öljypohjaan päin kuin Taunuksen putki.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Mulla ne on muuten identtisiä,mutta taunuksen sihti on halkaisialtaan ehkä 5mm isompi ja osanumero on eri.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin