Sivu 1/1

taunus nakuttaa!

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 16:22
Kirjoittaja musche
kohta alkaa hermot mennä, eli mottoori nakuttaa 4 pytyn kohalta aika pahasti, kuullostaa ventiilinaputukseksi mutta:
ventiilit olen säätäny lämpimänä ja kuumana (imu 20/pako 25) kokeilin jopa 15/15 mutta tuloksitta
nokka, seuraajat ja ventiilit ovat suht uusia.
sytytyksen olen siirtäny ääriasentoihin ja mitään ei tapahdu.
öljyhuohotuspurkin putsasin tuloksitta.
puristuksia on 9.8 paikkeilla jokaisessa sylinterissä.
kannen ottanu kokonaan pois ja katsonut alakertaa, mutta näytti olevan kunnossa.
ventiilin paikat putsasin ja hion, mikään ventiili ei vuoda.
kaasariakin vaihoin edestakas alkuperäiseen, mitään ei tapahtunu.
pakosarjaa irrotin ja kiinnitin uudestaan, tuloksitta.
nyt olen ihmetellyt että sytyttääkö nelospytty itsekseen, koska sytkäjohdon kun irrootta 4 pytyltä niin ei hirveesti pahene käynti (toisilta kun irrottaa johdot niin käy paljon huonommin)
olen yrittäny vaihtaa sytkäjohtojen paikkaa keskenään ja tulpat mutta vika pysyy 4 pytyssä.
muuten käy ihan hyvin ja vääntöä on että kuivalla sutii.
tulpat ostin uudet, mitään ei auttanut.
nakuttaa kylmänä ja lämpimänä yhtä paljon.

moottori on 2 litranen ohc 38/38 kaasarilla, moottori muuten std.
öljyä syö noin litran 1000km vettä ei syö ollenkaan.
bensana käyttäny 98 lisäaineella
öljyt ja suodatin vaihdettu, öljynä classikki 20W50

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 17:23
Kirjoittaja Kullanderi
Ohjurit uusittu samalla kun venttiilit?

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 17:39
Kirjoittaja musche
Kullanderi kirjoitti:Ohjurit uusittu samalla kun venttiilit?
ei oo ohjureita uusittu mutta ei ollu niin väljät noi ventiilit että naputtais ku ei kerran öljyä syö, tarkistin kun oli kansi irti

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 17:58
Kirjoittaja Samu
ootko jakajan sisälle kattonu että kaikki on kunnossa ja normaalin näköstä?

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:07
Kirjoittaja musche
Samu kirjoitti:ootko jakajan sisälle kattonu että kaikki on kunnossa ja normaalin näköstä?
jakajan vaihoin kärjettömälle mutta tuloksitta

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:43
Kirjoittaja Kullanderi
Ohjuri väljä ja venttiili hakkautunu kieroks? Tosin jos puristuspaineet kaikissa pytyissä samat niin melko mystistä. Jos kansi on sulla nyt irti ni kyseinen vena irti ja tarkista suoruus

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:49
Kirjoittaja Mois
Voihan se olla männäntapin ääni, menny horoks reiät männästä jostain kumman syystä...

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:52
Kirjoittaja musche
Kullanderi kirjoitti:Ohjuri väljä ja venttiili hakkautunu kieroks? Tosin jos puristuspaineet kaikissa pytyissä samat niin melko mystistä. Jos kansi on sulla nyt irti ni kyseinen vena irti ja tarkista suoruus
pyristukset on kunnossa.
jotain ihmeellistä on tapahtunut kyllä'.. hioin kaikki ventiilit paikoilleen ja ei siiä käsin tuntunu kieroilta, en kyllä silloin hirveesti ventiilejä tarkistanut muuta kun että ne istuu hyvin paikoilla kun ne eivät vuoda öljyä läpi ja ei ollu halkeemia..
sehän voi olla että ne hitusen jää vinoon ja sit paukkuu paikalleen ku puristukset nousee? mutta sekin on ihmeellistä että en sitä nähny ku käsin niitä sovittelin ja hioin..

ei ole kansi aauki enää, olen ajanut tolla nakutuksella nyt yli 200km naputus ei oo pienentyny eikä pahentunu..

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 18:57
Kirjoittaja musche
Mois kirjoitti:Voihan se olla männäntapin ääni, menny horoks reiät männästä jostain kumman syystä...
tota olen miettinyt, uudet männät on asennettu noin 5000km sitten mutta oli ne aika halvat..
en avannut alapäätä mutta kun kansi oli irti yritin liikutella mäntää ni ei ollu mitään epämääräisiä liikkeitä..

ja naputus tapahtuu ainoastaan samaan aikaan kun sytytys 4 pytyllä (jos ottaa tulpan johdon hitusen irti niin tuntee kun sytyttää ja se tapahtuu samaan aikaan kun naputus kuuluu..)

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 20:22
Kirjoittaja Mois
musche kirjoitti:
Mois kirjoitti:Voihan se olla männäntapin ääni, menny horoks reiät männästä jostain kumman syystä...
tota olen miettinyt, uudet männät on asennettu noin 5000km sitten mutta oli ne aika halvat..
en avannut alapäätä mutta kun kansi oli irti yritin liikutella mäntää ni ei ollu mitään epämääräisiä liikkeitä..

ja naputus tapahtuu ainoastaan samaan aikaan kun sytytys 4 pytyllä (jos ottaa tulpan johdon hitusen irti niin tuntee kun sytyttää ja se tapahtuu samaan aikaan kun naputus kuuluu..)
Ei kai se paljon väljää tarvi olla kun jo naputtaa. Mun vanhas Micras on kuulunnu semmonen naputus aina, ei se oo menoa haitannu. Tosin Micra ollu katsastamatta jo vuodesta 2008, mut viel pelittää hyvin, kun oon välil, sil ajellu pihal. Micra ostettu alkuvuodesta 1996.

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 20:29
Kirjoittaja musche
Mois kirjoitti:
musche kirjoitti:
Mois kirjoitti:Voihan se olla männäntapin ääni, menny horoks reiät männästä jostain kumman syystä...
tota olen miettinyt, uudet männät on asennettu noin 5000km sitten mutta oli ne aika halvat..
en avannut alapäätä mutta kun kansi oli irti yritin liikutella mäntää ni ei ollu mitään epämääräisiä liikkeitä..

ja naputus tapahtuu ainoastaan samaan aikaan kun sytytys 4 pytyllä (jos ottaa tulpan johdon hitusen irti niin tuntee kun sytyttää ja se tapahtuu samaan aikaan kun naputus kuuluu..)
Ei kai se paljon väljää tarvi olla kun jo naputtaa. Mun vanhas Micras on kuulunnu semmonen naputus aina, ei se oo menoa haitannu. Tosin Micra ollu katsastamatta jo vuodesta 2008, mut viel pelittää hyvin, kun oon välil, sil ajellu pihal. Micra ostettu alkuvuodesta 1996.
joo, jos nyt ei joku muu keksi sitten helpompaa syytä tähän nakutukseen nii pitänee ottaa moottori irti-_- noh teen sen sitten samalla kun tomaattia korjaan, sit loppukesäst. tunteekohan sitä väljää sitten jos on mäntä kädessä? vaiko pitääkö vaa uutta ostaa ja katella jos ääni katoaa..

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 21:01
Kirjoittaja isoatlas
Mäntä voi olla myös vaikka helmastaan halki, se oirehtii yleensä aina naputtavalla äänellä...sitä ei tietenkään voi todeta kuin ottamalla männän ulos sylinteristä.