ohc koneeseen isompi kytkin?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

ylimark kirjoitti:
Samu kirjoitti:toiset tykkää, toiset ei. itse en pidä automaattia juuri minään :lol: tietysti jos ajaa jotain pitkää matkaa vaikka päivittäin niin se on ymmärettävää että hankkii tomaatin. mut on se ainakin näin maaseudulla hauskempaa vedellä manuaalilla
Just matka-ajossahan sillä tomaatilla ei saavuta mitään. Pilluralli on joidenki mielestä mukavampaa tomaatilla ku ei tartte koko ajan hämmentää keppiä.

No kyllä automaatti on yliveto, sen huomaa varsinkin silloin kun on ajanut pidempään automaatilla ja sen jälkeen manuaalilla ajaminen on yhtä tuskaa, vituttaa kuin pientä oravaa kun pitää kytkintä polkea ja hämmentää keppiä....automaatinkin pitää tietenkin olla kunnossa ja säädetty oikein, että myös toimii kuten pitää...jossei toimi kunnolla, niin kyllä silläkin kyrpii ajaminen :wink:


En itsekkään nuorempana arvostanut automaattia ollenkaan, mutta kyllä se vanhemmiten on mieli muuttunut.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

isoatlas kirjoitti: En itsekkään nuorempana arvostanut automaattia ollenkaan, mutta kyllä se vanhemmiten on mieli muuttunut.
Näinhän se menee, itekin olin vannoutunut manuaalilla ajelija nuorempana, mutta eka automaatilla varustettu kulkine sai jotenkin toisiin aatoksiin.Tuohon 3000 Capriin ei tulis mieleenkään alkaa sovittelemaan manuaalia C3 tilalle.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

p3 kirjoitti:
isoatlas kirjoitti: En itsekkään nuorempana arvostanut automaattia ollenkaan, mutta kyllä se vanhemmiten on mieli muuttunut.
Näinhän se menee, itekin olin vannoutunut manuaalilla ajelija nuorempana, mutta eka automaatilla varustettu kulkine sai jotenkin toisiin aatoksiin.Tuohon 3000 Capriin ei tulis mieleenkään alkaa sovittelemaan manuaalia C3 tilalle.
Minä myös tykkään automaatista, nyt oon ajellu kolmisen vuotta automaattivaihteisella ja on kyllä kiva ajella. -88 Ostin ekan Taunuksen ja siinä oli 1.6 OHC ja C3 tomaatti, mut se ei ollu erityisen hyvä yhdistelmä, 2 litrasel koneel olis ollu varmaan ihan toista ajella :) Velipojan 2005 mallin Skoda Octaviassa on todella hyvä tomaattiloota, liikkuukin ihan kivasti kun on 150 pollee koneessa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kerran kokeilin pari kilsaa tomaatilla. ei ollut mun juttu.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

töissä saa kepittää vaihteita ihan riittävästi, et kyl omat ajot ajelen ihan mielellään jenkki automaatilla 8) paitsi taunus tietysti manuaalilla :wink:
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Samu kirjoitti:kerran kokeilin pari kilsaa tomaatilla. ei ollut mun juttu.
:roll:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Ajoin pari kessä sitten SL500 mersulla oli automaatti, en kyllä halua toista kertaa ajaa... laiska vaihtamaan vaihteita, aina ettin sitä "ylimääräistä" polinta ja teki mieli kepittää... Painava möhkö koko auto... mitään muuta hyvää ei ollu kuin aurinkoinen sää ja pehmeä istuin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Sen verran yleistän, että lähes kaikki automaatit vakioina on ihan surkeita kaikinpuolin. Esim. tommonen vermilionin tapaus.. Mutta se loota muuttuu täysin kun sitä muokataan erilaiseksi. Tere tulemasta ton mun w123 kyytiin kunhan on iskussa syksyllä, saa makua millanen se muokattu sähköautomaatti voi olla :)
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Sultzi kirjoitti:Sen verran yleistän, että lähes kaikki automaatit vakioina on ihan surkeita kaikinpuolin. Esim. tommonen vermilionin tapaus.. Mutta se loota muuttuu täysin kun sitä muokataan erilaiseksi. Tere tulemasta ton mun w123 kyytiin kunhan on iskussa syksyllä, saa makua millanen se muokattu sähköautomaatti voi olla :)
Tuu kouvolaan kummalla helmellä tahansa hyppään kyytiin mielellään!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Porukoilla chevy van ja astro, molemmilla paljon ajellu ja mä kyllä tykkään.
Ainoa huono puoli kun chevyn ratista hyppää Taunukseen tai Sierraan niin pyyhkijän viiksi on kovilla...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja klasu »

Vai ransiitin vauhtipyörä? Löytääks sellasen helpolla?

Joo, yhdyn keskusteluun tomaatista. Mulla eka käyttis tomaatti toi bemari, joka myynnis, eli 530d. On hieno ajaa automaattii. Ostin emännälle manuaali volvon tammikuus. Voi vittu et on hankalaa ajaa! Jopa rekas tykkään automaatis, molempia käytän, tomaatti voittaa. Volvon i-shift on hieno. Ja en ton -01 mallin bemarinkaan lootaa moiti, vaihtaa hienosti ja huomaamattomasti.
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

klasu kirjoitti:Vai ransiitin vauhtipyörä? Löytääks sellasen helpolla?

Joo, yhdyn keskusteluun tomaatista. Mulla eka käyttis tomaatti toi bemari, joka myynnis, eli 530d. On hieno ajaa automaattii. Ostin emännälle manuaali volvon tammikuus. Voi vittu et on hankalaa ajaa! Jopa rekas tykkään automaatis, molempia käytän, tomaatti voittaa. Volvon i-shift on hieno. Ja en ton -01 mallin bemarinkaan lootaa moiti, vaihtaa hienosti ja huomaamattomasti.
Kuorma-autossa hieman eriasia kun parhaissa on 24-vaihdetta ja välitykset on tosi tiheet...
Ainot mulle toimiva automaatti on se Nissan Gtr ja volkkari läppävaihteisto ratissa. Voihan se olla
että en oo ajannu sellasta autoa jossa ois hyvä tomaatti. Omasta mielestä tollasessa SL500 mesessä
ei voi olla huonoin automaatti vakionakaan. Paria kuormuria ajannu mutta niistä turha puhua mitään.


Cossussa taitaa jo vakioasetelma kestää jotain 350nm-400nm vääntöä luulis sen riittävän sulle...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

klasu kirjoitti:Vai ransiitin vauhtipyörä? Löytääks sellasen helpolla?
Ei niitä ylenmäärin oo liikkeellä, että voi olla vähän haastetta löytää. Ei kai se limppu nyt kauheita maksa teettääkkään?
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

ylimark kirjoitti:
klasu kirjoitti:Vai ransiitin vauhtipyörä? Löytääks sellasen helpolla?
Ei niitä ylenmäärin oo liikkeellä, että voi olla vähän haastetta löytää. Ei kai se limppu nyt kauheita maksa teettääkkään?

V6 vauhtipyörä maksaa 350€ (ilman hammaskehää) Konestettuna teräksestä.
(Hammaskehä taitaa maksaa jotain 80€ uutena)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Vermilion kirjoitti: V6 vauhtipyörä maksaa 350€ (ilman hammaskehää) Konestettuna teräksestä.
(Hammaskehä taitaa maksaa jotain 80€ uutena)
Tässä vois kanssa olla yks aika fiksu vaihtoehto.
Vastaa Viestiin