Automaatiin tilalle manuaali

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mel111
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:10

Automaatiin tilalle manuaali

Viesti Kirjoittaja mel111 »

Moottorina 2.8 cologne. Mitkäs laatikot käy suoraan c3 automaatin tilalle, ja mistä foordeista kannattaa metsästää? Kestävyys?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Esim. 5-vaihteinen Type 9 loota jostain 2.8 V6 Caprista tai Granadasta tai Sierrasta tai OHC:n type 9 loota, siinä vaan täytyy sorvata kytkinakseliin pieni jatkopala. Mulle kyl kelpais se V6 C3 loota, jos siis suurinpiirtein ehjä?
Diesel Sierrasta kans käy 5-vaihteinen Type 9 loota.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mut dieselin välitykset on turhan hepposet bensavehkeisiin :wink:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Samu kirjoitti:mut dieselin välitykset on turhan hepposet bensavehkeisiin :wink:
Ei ole, ihan passeli mun mielestä.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

taunus 78 kirjoitti:
Samu kirjoitti:mut dieselin välitykset on turhan hepposet bensavehkeisiin :wink:
Ei ole, ihan passeli mun mielestä.
hyvimpä tuo mullaki kulukee ja kiihtyy dieselin lootalla :wink:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

aika pieni ykkönen ja kakkonen ainakin 2.8:n perään laitettuna
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mulla on transitin Type 9HD (v6) loota ykkönen on liian pitkä ainakin 3,09 perävälityksen kanssa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kai sekin vaikuttaa mistä dieselistä sen lootan ottaa. olisko ollu diesel sierrassa kun on pienet vaihteet
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

1 - 3.36
2 - 1.81
3 - 1.26
4 - 1
5 - 0.87
Muistelisin että tollasen on välitykset mulla... en mene nyt vannomaan
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

^ Nuo on V6 välitykset (viitonen tosin 0.825), neloskoneen ykkönen oli jotain 3.65 paikkeilla.
mel111
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:10

Viesti Kirjoittaja mel111 »

Kiitos kaikille infosta. Saa tarjota 2.8 perästä laatikkoa, jos jollain ylimääräisenä.(samalla vapautuu c3 jossain vaiheessa)

Mitenkä noi vauhtipyörät käy ristiin rastiin?
mel111
Viestit: 12
Liittynyt: 05 Helmi 2013, 21:10

Viesti Kirjoittaja mel111 »

käykö 2.3diisselin laatikko myös suoraan, välitysten puolesta sopisi mulle sekin
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

mel111 kirjoitti:Kiitos kaikille infosta. Saa tarjota 2.8 perästä laatikkoa, jos jollain ylimääräisenä.(samalla vapautuu c3 jossain vaiheessa)

Mitenkä noi vauhtipyörät käy ristiin rastiin?
2.3 - 2.8 koneissa on kaikissa samankokonen vauhtipyörä, eli 240 mm kytkin kaikissa.
Nii ja Transitin 1.7 V4 koneessa on kans samanlainen iso vauhtipyörä, laitoin semmosen joskus 2.3 Cologneen.
Kytkinakselin silmälaakerin joudut kanssa asentamaan, siitä mul ei oo tietoo et onko 2.8 koneissa kahta eri kokoa sitä laakeria? Vanhoissa 2.3 - 2.6 koneissa on ainakin se pienempi laakeri, 2.8 koneista en tiedä mitään :lol: Automaatissa ei kuitenkaan ole ollenkaan sitä silmälaakeria.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
klasu
Viestit: 141
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:24
Paikkakunta: Säkylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja klasu »

Mun mielest 2.8 olis ainoastaan isolla laakerilla. Kyl se pienempikin vauhtipyörä tai kytkin. On vaan vaarana et alkaa luistaan...
Mulla on joutilaana 4-vaihteinen laatikko.
Jos riisselin lootan laittaa, ni tarvitaan kuutosen kytkinkoppa!!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Vakionakin se V6 kytkin on vähän alimitoitettu... luistaa aika herkästi. Joten ei sitte mitään pienempää kannata harkita...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin