Kampiakselin hihnapyörän pultin momentti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Kampiakselin hihnapyörän pultin momentti

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Kesä taas lähestyy ja ikuisuusprojektia varten tarvitsen neuvon, joka jo otsikostakin ilmenee, eli millaiseen momenttiin kampiakselin hihnapyörän pultti pitäisi vääntää? En tätä tietoa löytänyt... Kyseessä siis V6 2.0.

Muistaakseni viimekesänä löysin jonku tiedoston, jossa oli muitakin momentteja, joilla mentiin, mutta en kykene löytämään tiedostoa enää. Voisiko joku heittää linkin. Lähinnä olisin edellämainittua ja vauhtipyörän pulttien momentteja vailla.

Tekisi mieli jo työntää koko roska lähimpään suonsilmäkkeeseen, mutta loppumetreillä ei voi luovuttaa...
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Villi veikkaus 40nm... laiska kun oon niin ei jaksa kattoa. Haynesissa kait lukis.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ylimark
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Heinä 2005, 11:36

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Vermilion kirjoitti:Villi veikkaus 40nm... laiska kun oon niin ei jaksa kattoa. Haynesissa kait lukis.
Aika lähellä... Ainaki 2.8 koneessa Haynesin mukaan 115-130Nm. Vauhtiksen pultit 64-70Nm.
Vastaa Viestiin