Kardaanin kannatinlaakerin kiinnitys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kardaanin kannatinlaakerin kiinnitys
Kuinka paksut prikat kuuluu kardaanin kannatinlaakerin ja korin väliin? Eli mitä siellä on uutena ollut?
Re: Kardaanin kannatinlaakerin kiinnitys
Heitän ihan hihasta et olis jotain 3 - 4 mm.mayline kirjoitti:Kuinka paksut prikat kuuluu kardaanin kannatinlaakerin ja korin väliin? Eli mitä siellä on uutena ollut?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Omasta Coupesta en nyt pääse asiaa tarkistamaan mutta siinä on muistaakseni luokkaa 8 aluslevyä (aluslevyn paksuun n. 2mm) /puoli. Auton purun jälkeen kasasin kardaanin väärän paksuisilla aluslevyillä ja laakeri alkoi jurnuttamaan. Onneksi löysin alkuperäiset prikat vielä varastosta ja asennuksen jälkeen jurina hävisi.
Voin tarkistaa prikkojen määrän ja paksuuden myöhemmin.
Voin tarkistaa prikkojen määrän ja paksuuden myöhemmin.
Ford Taunus Coupe 2300 GT -73
Ford Mondeo TDCI
Ford Mondeo TDCI
Ei sitä voi sanoa suoraan montako milliä se on autossasi, koska se on passattava jokaiseen autoon erikseen kohdalleen...mulla joissakin ei ole ollut ollenkaan, joissakin yhdet levyt ja joissakin useammat.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Itsellä on kait 2cm edestä prikkoja....
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
http://www.ape-import.com/kardaanit.htmniceman kirjoitti:Itsellä on kait 2cm edestä prikkoja....
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
Mul on tuolta ostettu tommonen: TAUNUKSEEN MITOITETTU, 1-OSAINEN, KOKO PITUUS 1455 mm 310.00 €
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Ihanan kallista =) Ajattelin ensin kysyä Kometista tuolla juvanmalmilla....Mois kirjoitti:http://www.ape-import.com/kardaanit.htmniceman kirjoitti:Itsellä on kait 2cm edestä prikkoja....
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
Mul on tuolta ostettu tommonen: TAUNUKSEEN MITOITETTU, 1-OSAINEN, KOKO PITUUS 1455 mm 310.00 €
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Ei toi nyt kallista oo, mul makso jo vuosia sitten alkuperäsen kardaanin korjautus/tasapainotus yli 200€ tarvikkeineen. KOMET kyl saattaa olla halvempi Firma, sillon tekivät sen kardaanin Lahden Kansityössä.niceman kirjoitti:Ihanan kallista =) Ajattelin ensin kysyä Kometista tuolla juvanmalmilla....Mois kirjoitti:http://www.ape-import.com/kardaanit.htmniceman kirjoitti:Itsellä on kait 2cm edestä prikkoja....
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
Mul on tuolta ostettu tommonen: TAUNUKSEEN MITOITETTU, 1-OSAINEN, KOKO PITUUS 1455 mm 310.00 €
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Se on tuo inflaatio.. Ite kans makselin jotain kahensaan pintaan Apelle suoraan kouraan.. Vuos tais olla jotain 2006.taunusstyle kirjoitti:njaa meikällä makso samanen jordaani apelta 220 ja rahti 14 euroa
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Jotain 3..5 mm siellä on ollut välissä. Tietty riippuu kummoset koneenkorvat ja laatikonpalkki ja takajouset on. Suoraa linjaahan siinä haetaan kun on hoikka kuski puikoissa, pyylevä mamma kartturin paikalla ja pari kirkuvaa kakaraa takapenkillä. Tämähän oli siis lähtökohta teoreetttiselle kardaanilinjalle.
Ford johtaa.
itellä makso n. vuos sitten 250€ apelta kardaani
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Keksin sitten hetken miettimisen jälkeen ratkaisun miten mitata väliprikkojen paksuus... Eli kumilimppu kiinni yoken ja kardaanin väliin siten että akselin ja yoken haarukat ovat vastakkain (tarvitsee pidemmät pultit). Eli paketti on "yhtä puuta" eikä joustava kumi vaikeuta mittausta. Sitten paketti paikalle ja mittaamaan prikkojen paksuutta. Type 9 kanssa omassa autossani tarvitsee 30 mm prikkoja. Ihmetyttää vai se että kun prikkoja oli noin 10mm niin korissa tuntuva tärinä oli pienempi! Syö hieman hermoja..... Oletettavaa on että kuminivelessä ei saisi olla kulmamuutosta vaan akselin pitäisi olla suorassa linjassa?
Mois kirjoitti:
niceman kirjoitti:
Itsellä on kait 2cm edestä prikkoja....
Type9 laatikon kanssa jotenkin erilailla lähtee kardaani kun vanhalla 4 lovisella jossa ei ollut yhtään prikkaa välissä.
Tosin mietin jos luopuisi kokonaan tuosta 3 nivelisestä ja teettäisi 2 nivelisen kardaanin...
http://www.ape-import.com/kardaanit.htm
Mul on tuolta ostettu tommonen: TAUNUKSEEN MITOITETTU, 1-OSAINEN, KOKO PITUUS 1455 mm 310.00 €
Ihanan kallista =) Ajattelin ensin kysyä Kometista tuolla juvanmalmilla....
Ei tuo hinta kovin pahalta tällä hetkellä tunnu.. Olen tuhlannut jo 2 kertaa tasapainoitukseen 125 eur (+ uudet nivelet, kannatin laakeri ja kumi). Ja siltikään tulos ei ole hyvä! Mutta yksiosainen ei ole alkuperäis ratkaisu..