Lisämittarit

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Lisämittarit

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Lähtökohdat: Minulla on nyt suhteellisen laadukkaat seuraavat mittarit: pakokaasunlämpötilamittari, kello ja ahtopainemittari.

Siis ahtopainemittari ei ainkaan heitä juuri mitään. Ongelmana on että kyseinen mittari on Max 1.5 bar.
Minulla hipoo sitä raja (1.35-1.45) bar. Katselin että saatavilla olisi ainakin autogaugella tuollainen 2bar mittari
jossa on 1.5 bar kohdalla valo. Toimisi minun tapauksessa todella hyvin. Pistää vaan silmään aika pahasti tuollainen hopeanvärinen mittari muitten mustien mittareiden seassa. Onko muilla valmistajilla vastaavaa mittaria.
Olisi mukava tietää että onko tuo mittari kuinka tarkka? Ostin Biltemasta 2bar mittarin joka osoittautui avian leluksi. Viisari värisee ja heittoa 1bar paineella on noin 0.1....... Motonetin mittarit vaikuttavat yhtä huonoilta.


Samalla mitä mieltä olette tuosta pakokaasunlämpötilamittarista? Onko turha? Ei se ainakaan kovin nopeasti reagoi muutoksiin, joten taitaa kone hajota, ennen kuin siitä pystyy toteamaan että käy liian laihalla. Harkitsin tuossa tuollaista lambda mittaria. Tosin selasin tuossa netisyövereitä. Ei taida pystyä varastamaan samalta labdalta kahta tietoa? Minulla on jo laajakaista lambda(Wide band 5-wire Bosch LSU 4.2) ja ei huvittaisi tehdä uutta reikaa pakosarjaan toiselle labdalla ja tuollainen lambda + mittariyhdistelmä maksaa sen 300€

Eculta en saa tuotua järkevästi seos tietoa. Tietysti voisin ostaa erillisnäytön tuohon kmsssään, mutta se suorakaiteen muotoinen näyttö ei mahdu mulla mihinkään autossa. Pitäisi saada sellainen 52mm mittari muut eivät mahdu tuohon.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itellä ainakin pakolämpö mittari joka rööristä tossa kölnissä (kaikista neljästä :lol: ) reagoi kyllä ihan välittömästi kun lähtee kiihdyttään jne.. 1,5mm antureilla.
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

mulla on kait sitte joku hidas anturi tai jotain...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Tuossa "Muutama kysymys ohc-koneen remontista" ketjussa oli muutamia esimerkkejä lambdoista ja mittareista. Ei tarvitse ihan 300e laittaa. Onko KMS:ssa sisäänrakennettu lambdaohjain? Ajattelin vaan jos ulkoinen, niin joissain mittareissa oli muistaakseni lähtö esim eculle jolla olisi korvannut nykyisen ohjaimen.

Jotain tietoa luulisi uloskin tulevan jos siihen saa seosmittarin kuitenkin lisävarusteena hankittua..?
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Läppärillä pystyy seuraamaan tuota AFR arvoa ja saatavilla on joku lisälaite jolla pystyy seuraamaan. Mutta suoraan ei vissiin pysty ottamaan tietoa. Tarvii juuri tuon niiden purkin, jos eculta haluaa tiedon.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Liekö kukaan tehnyt tuohon mitään adapteria millä saisi sovitettua yleismallin mittarin toimimaan.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Oiskohan toi kannattava ostos hinta/laatusuhteeltaan???
Tarvis joku tommonen hommata.

http://aircooled.fi/tuote/747/laajakais ... lostulolla
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Tai sitten hommaat Innovaten MTX-L:n. Helppoa mutta yksinkertaista.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Jari H kirjoitti:Tai sitten hommaat Innovaten MTX-L:n. Helppoa mutta yksinkertaista.
Jos se on parempi, niin sitten semmonen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Tai PLX ...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Tossa Moisin ehdottamassa olisi boschin uudempi 4.9 anturi. Ainakin hevosvoima.comin mukaan tuntuisi olevan parempi kuin edellinen malli. Ei ole kokemusta itellä noista kummastakaan, joten tiedä sitten miten käytännössä. Ecotrons ALM-S olisi myös 4,9 anturilla, mutta selvästi kalliimpi.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Joko noi mtx-l ongelmat on korjattu mitä oli ekoissa? Eli saattoivat pimentyä ihan varottamatta ja se oli siinä. Näin kävi omallekin mittarille, tais pari viikkoa kestää :lol:

Jostain muistan lukeneeni että toi uudempi 4.9 on huonompi kuin se vanhempi lsu anturi. Enpä vaan muista että mitä.
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Vuoden on ollu käyttiksessä MTX-L kiinni. Ei oo yskiny.
Jonkun puolenkymmentä noita oon autoihin ja mopihin viimeisen vuoden aikana laittanut, ei valituksia.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vastaa Viestiin