oven saranoissa eroja?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

oven saranoissa eroja?

Viesti Kirjoittaja kana12 »

onko kukaan koskaan tutkinu että onko mk2/mk3 saranoissa koko eroja,tai taka ja etu ovien saranoissa?on semmoinen ongelma että kuskin ovi istuu ihan ok mutta apukuskin ovi on olevinaan muutaman millin (5mm) liian takana eikä korin puolella ole enempää siirto varoja saranoille.koria on kyllä joskus kolaroitukkin takaa päin eli apukuskin oviaukko on ehkä hitusen pienentynyt siinä koska kynnys pelti oli hieman kurtulla mutta ei ihan noin paljon että ovi ottaa takapäästä hieman kiinni perä poskeen+karmin ja a-pilarin rako on liian suuri.koko auto on kyllä kaiken kaikkiaan kerää koko sarja tyylinen ratkaisu eli ovet ovat mk3 mihin vaihdoin mk2 karmit jotta sopivat tuohon mk2 koriin ja näin pois päin :lol: kyseessä siis mk2 2-ovinen auto.
taunus is my obsession!
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Kaikki I-III saranat ovat vaihtokelpoisia. Ainoa ero on se, että jossakin vuosimallissa (-80/III ?) saranatappi muuttuu putkisokasta umpitapiksi. Lieneekö jokin kolariturvallisuusvaatimus? Myös etu- ja takaoven saranat käyvät ristiin. Itse olen kahteen III-koriseen 2-oviseen vaihtanut 4-ovisen takaoven saranat, koska näitä löytää vielä tiukkoja hajottamoilta.
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

ookooo.se muinainen perään ajo selittää pari milliä tossa ovi aukon koossa mut vielä pari milliä jostai syystä on ovikin liia takana :lol:
taunus is my obsession!
Vastaa Viestiin