hammastanko vaihtoon

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

nonnii nyt on purettu..

eli hammastangosta oli ohjaus akselin laakeri mennyt.. yksi kuula tallessa..
kesti ensin tajuta että se on ollut joskus laakeri.. hammastanko täynnä kuraa, vettä, rasvaa..

kuuluko toi stefa olla ylimmäisenä tossa akselilla vai sen laipan alla.. :?:
räjäytyskuvaa??
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mahtaako löytyä jostain vastaavaa kuvaa 2.8I Caprin tehostetusta tangosta?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

näemmä pohjalla kuuluu olla toinen laakeri vielä.. täytyy kattoa löytyykö..
mutta muuten oli ainakin oikein kasassa.. ilmeisesti stefa ollu huonosti ja siitä
päästäny kaiken mahdollisen sisään.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Jatketaan tähän ketjuun: aattelin vaihtaa nyt tuon ohjausvaihteen toiseen jonka purin varaosa-autosta. Mistä kannattaa ottaa mittoja että saa aurauskulmat lähellekkään samaa kun aikasemmin on ollu? Muuta huomioitavaa?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

itse en rupeis rullamitan kanssa sen enempää leikkimään,muutakun heittää uuden hammastangon paikalleen,vaihtaa raidepäät ja suunnilleen samoihin kohtiin kun vanhat. Silmällä senverran ettei nyt ihan sojota renkaat minne sattuu ja ja lopullinen säätö laitteilla. Renkaat on äkkiä ja huomaamatta pilalla,jos kulmat perseellään.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin