Bensatankin piuhat
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Bensatankin piuhat
Meneekö tuonne tankille enemmän kuin 1 piuha? 1 piuha tulee sieltä takakontin puolelta ja kiinnittyy liittimellä siihen kierretappiin mikä tankissa on. ostaessa mulla oli myös toinen piuha veetty kiepillä siihen tankinkiinnikekoukkuun ja roikku siinä irrallaan.
Anturille tulee kaksi miinusta. Toinen menee runkoon ja toinen mittarille. Mittarin kunnon voi tarkistaa laittamalla hetkellisesti anturin päästä mittarille menevän johdon maihin ja virtojen ollessa päällä bensamittarin pitäisi alkaa nousta kohti "täyttä tankkia". Älä pidä kauaa näin sillä anturissa on muutaman ohmin vastus tankin ollessa täynnäkin.
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Ei tule... pum jos tankki lähes tyhjä....rasavili kirjoitti:Anturille tulee plussa ja miinus
Toinen on anturin maadoitus ja toinen mittarille.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Sähköteknisesti mittarin ja anturin välinen johto on +, ja anturilta koriin on vasta maa. Anturin vastuksen yli pitää olla jännite, että se toimii.niceman kirjoitti:Ei tule... pum jos tankki lähes tyhjä....rasavili kirjoitti:Anturille tulee plussa ja miinus
Toinen on anturin maadoitus ja toinen mittarille.
Suoraan kun maadoittaa mittarin, käy juuri näin. Anturissa pitäisi olla 2 liitintä, toiseen mittarin johto ja toiseen maa. Jos on vain yksi liitin, niin siitä mittarille, maadoitus tulee anturin rungon kautta.Paler kirjoitti:Siis molemmat piuhat samaan kohti kiinni näin kun tein nii bensamittari nousi aivan tappiin asti. (ja tankki ei todellakaan ollut täynnä )
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Näinkin sen voi mutta en kytkisi + sinne anturille...Sähköteknisesti mittarin ja anturin välinen johto on +, ja anturilta koriin on vasta maa. Anturin vastuksen yli pitää olla jännite, että se toimii.
Toisaalta sähköteknisesti voi ajatella että se +5v on mittarin toisella puolen ja mittari maadoittuu anturin kautta.
+5v tuskin anturilta löytyy... tai en ole mitannut... toivottavasti ei että ei turhaan lämpene...
Eli mittarin yli pitää olla jännite että se toimii..
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Eihän se mittari näytä mitään, jos anturi on kahden 0-tason välissä.niceman kirjoitti:Näinkin sen voi mutta en kytkisi + sinne anturille...Sähköteknisesti mittarin ja anturin välinen johto on +, ja anturilta koriin on vasta maa. Anturin vastuksen yli pitää olla jännite, että se toimii.
Juurikin näin, anturille tulee jännite mittarin kautta.niceman kirjoitti:Toisaalta sähköteknisesti voi ajatella että se +5v on mittarin toisella puolen ja mittari maadoittuu anturin kautta.
En ole minäkään mitannut, jos jollain on tylsää niin voisi mittailla. Anturin vastuksen läpi menevä virta on kuitenkin aika pieni, että en usko, että sen lämpenemisestä tulisi ongelmia.niceman kirjoitti:+5v tuskin anturilta löytyy... tai en ole mitannut... toivottavasti ei että ei turhaan lämpene...
Eli mittarin yli pitää olla jännite että se toimii..
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tasasähkön ollessa kyseessä oikeasti elektronit liikkuvat katodista anodiin eli miinuksesta plussaan.Riku kirjoitti:Juurikin näin, anturille tulee jännite mittarin kautta.niceman kirjoitti:Toisaalta sähköteknisesti voi ajatella että se +5v on mittarin toisella puolen ja mittari maadoittuu anturin kautta.
Tosin tällähän ei ole asiaan mitään vaikutusta tässä yhteydessä
Siis selvennyksenä, se piuha mikä tulee mittarilta kontin kautta, menee siihen anturin nastaan. Se toinen piuha maadoittaa sen luukun, joten sen nyt voi tehdä siihen itsekin ja vetää vaikka poraruuvilla runkopalkkiin...
Mertie pub & 3D
Tai suoraan akkuun niinkuin itselläni...jeddah kirjoitti:Siis selvennyksenä, se piuha mikä tulee mittarilta kontin kautta, menee siihen anturin nastaan. Se toinen piuha maadoittaa sen luukun, joten sen nyt voi tehdä siihen itsekin ja vetää vaikka poraruuvilla runkopalkkiin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016