VOI POISTAA

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

VOI POISTAA

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

eli haluaisin hieman tietoa sierran tankki asiasta, pohdituttaa nämä asiat : eli kun on erillinen täyttö putki, ja kuvissa näkyy olevan pelkkä reikä sitä varten, niin mitenkä se tiivstetään kun paikalleen laitetaan ?, siihenhän tulee väliin tiiviste, mutta mitenkäs se saadaan puristumaan tiukasti tankkiin, eli perustuuko se siihen, että tankkia ylös nostettaessa putki painuu tankkiin (kun ylä osa on jo kiinnitetty), luulisi, että olisi joku vasta kappale siinä välissä, että esim klemmarilla saisi sen kiristettyä, on ne vain mielekiintoisia nämä tankki hommat, kun ekaa kertaa tämmöistä erillaista tankkia alkaa vaihtamaan...tanelissa vain pannat irti ja uusi tankki tilalle :wink:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

tökkäämällä vaan.. ihme kyllä ei tunnu vuotavan.. :shock:
tai no ei vuotanu escossa ainakaan.. tai vuosi mutta kaikkialta muualta.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Se täyttöputki kannattaa ottaa irti ja asentaa valmiiksi tankkiin ennen kuin rupeaa sitä paikalleen laittamaan..

Ei ole kun yhdellä ruuvilla kiinni sieltä täyttöaukon luukun takaa..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

tankki

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

Hieno jutska, nyt edes hieman tietää millaisesta touhusta on kyse :wink: Paikassa missä vaihdon teen, ei pysty kauaa autoa säilyttämään ja parempi, että ei tule ajamiseen katkoksia mahdollisten yllätysten kanssa. No ehkä perjantaina sitten tankkia irti ja selviää, mistä alkaa pientä vuotoa tulemaan, kun yli 40 litraa tankkiin laittaa...
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

vaihto

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no niin... pitihän se arvata, aloittelin tankkia irroittamaan, ja tietysti alkoi ne pulttien vasta kappaleet pyörimään mukana, ja myös pannan pultin kanta jotenkin vioittunut, eli ei saa hylsyä kunnolla paikalleen, no pannan saa kyllä vaikka laitettua poikki, ja siihen yhdys kappale, mutta seuraavaksi täytyy alkaa miettimään, miten saisi lukittua, ne kotelon sisällä pyörivät vasta kappaleet? jos ei muu auta, eikun isommaksi se pieni aukko, että pääsee esim lukko pihdeillä pitämään kiinni, ja sitten uudet sellaiset vasta kappaleet, mitkä ei voi pyöriä 360 astetta.ja täytyy taas kaverilta kysellä, löytyisikö joku pikku hetki niiden tallilta, että saa auton kunnolla ylös :wink:
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

tankki

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jopa menee taas mielenkiintoiseksi :shock: eli täytyy kai tehdä sellainen erikois lukko pihti versio, jossa ala leuka lyhyempi , ei ollut mitään toivoa saada normaali lukko pihdeillä kiinni siitä takimmaisesta tankin kinnitys pultin vasta kappaleesta, joka nyt pyöriii ympäri.. eli ei saa pihtejä tarpeeksi pitkälle ( jos työntää tarpeeksi pitkälle, että saa sen pyörivän osan lukittua, ei saa pultin kantaan enää hylsyä), ja sitten on vielä se pannan pultti, 13 millinen hylsy ei ota juuri ollenkaan kiinni, ja pultin kanta näyttää suht ok kuntoiselta, eli olisikohan mahdollista, että olisi jopa 12mm kanta tai sitten joku tuuma koko jälkeenpäin laitettu, ja se pannnan pultti systeemi vielä siitä mielen kiintoinen, että jos senkin vasta kappale alkaa pyörimään mukana, on kyllä niin hankalassa paikassa, että ei pääse kyllä mitenkään pitämään siitä kiinni, helvate, voi mennä siihen, että täytyy hitsata mutteri nykyisen vasta kappaleen tilalle. aikamoinen touhuaminen taas ihan pikku homman kanssa, on ne vain tosi harraste autoja nämä foordit :shock: jos ei muu auta, niin meidän firmasta löytyy kiva jyrsin, jolla saa kyllä pulttien kannat muutamassa sekunnissa poistettua :wink:
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Itellä kävi just samalla lailla kun omasta Sierrasta tankkia irrotin, otin rautasahan terän ja katkaisin pultit siitä rikan ja tankin välistä..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

tankki

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo, mäkin funtsin samaa, ei löytynyt firman paine ilma sahaa, ja melko hankala se takimmainen pelkällä terällä poikkasta, kun ne muodot siellä takana aika hyvin estää sahauksen muutenkin..ja kun olen saanut jossain vaiheessa tankin irti, ihan saletisti teen sellaiset vasta kappaleet, että ei tosiaan pääse itsekseen pyörimään. näyttäisi olevan neliön muotoiset ne alkuperiset, ja olisikohan esim piste hitsauksella ne kiinni laitettu, ja kun auto vm 87, siksi ovat nyt irroneet...
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Laitat vaan ihan normi mutterit rikkoineen, pääsee sit tavan kiintolenkillä pitämään kiinni..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vastaa Viestiin