Muutoskatsastus
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
jarruista yms. menee prossat jos joudut vaihtaa ne koska olet vaihtanut moottorin isompaan esim 1.6--->2.0
prossia ei mene jos 1.6 tanari on edelleen 1.6 koneella mutta haluat jostain syystä muutos katsastaa isommille jarruille, tai muu turvallisuutta parantava muutos.. mut menee sit jälkeen päin prossat jarruistakin jos vaihdat isomman padan.. näin ainakin meilläpäin
itellä oli mielessä laittaa mk2:seen 740 volvon akselit ripustuksineen, kysytty et kyl periaatteessa kävis, mutta nyt jää kyllä tekemättä kun taitaa talli mennä alta..
ja itsekantava peltikori on tosiaan 50% joten aika paljo saapi nykyää touhuta..
prossia ei mene jos 1.6 tanari on edelleen 1.6 koneella mutta haluat jostain syystä muutos katsastaa isommille jarruille, tai muu turvallisuutta parantava muutos.. mut menee sit jälkeen päin prossat jarruistakin jos vaihdat isomman padan.. näin ainakin meilläpäin
itellä oli mielessä laittaa mk2:seen 740 volvon akselit ripustuksineen, kysytty et kyl periaatteessa kävis, mutta nyt jää kyllä tekemättä kun taitaa talli mennä alta..
ja itsekantava peltikori on tosiaan 50% joten aika paljo saapi nykyää touhuta..
taunus stw -79 2.4i+diesel laatikko LEIMATTU!!
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
taunus 2d -77 ?.? rokkis
granada stw -79 2.3 tuleva käyttis
scorpio 5D -88 "kilpuri"
+5 muuta
Suurin osa autosta, eli koppa on nykyään 50%. Syy lienee selvä: Koria ei täten voi vaihtaa.
Kaveri joutu joskus aikoinaan tilaamaan maahantuojalta kirjallisen selvityksen '68 Escortin runkonumeron sijainnista, ja meistotavasta. Ei katsastaja uskonu, ettei kyseessä ole "korinvaihto", ja että tehdastekoisessa autossa on vapaalla kädellä meistetty runkonro. Osa numeroista oli toisiinsa nähden melkeen 90:n asteen kulmassa. Oiskohan numeron meistäjällä ollu ennen tapahtunutta vähän normia pidempi lounas paikallisessa..
Kaveri joutu joskus aikoinaan tilaamaan maahantuojalta kirjallisen selvityksen '68 Escortin runkonumeron sijainnista, ja meistotavasta. Ei katsastaja uskonu, ettei kyseessä ole "korinvaihto", ja että tehdastekoisessa autossa on vapaalla kädellä meistetty runkonro. Osa numeroista oli toisiinsa nähden melkeen 90:n asteen kulmassa. Oiskohan numeron meistäjällä ollu ennen tapahtunutta vähän normia pidempi lounas paikallisessa..
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään.
Joo ei monessa autossa oo kyllä sellasta tuentaahenu kirjoitti:Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Hieno keksintö "keep it simple" yksinkertanen, helppo korjata ja huoltaa. Löytyy saksan takaveto Fordeista -60 luvun alusta lähtien, jostain kumman syystä kokeilivat nuita päällekkäisiä kolmiotukikvarsia Knudseneissa / Granadassa, mutta palasivat takasin vanhaan Scorpio / Sierra. On tuota systeemiä käyttäny muutkin valmistajat 60 - 70 luvuilla.taunus 78 kirjoitti:Joo ei monessa autossa oo kyllä sellasta tuentaahenu kirjoitti:Viime vuonna ku scorpioo käytin leimalla ni inssi hämmästeli etupään akselisto rakennetta "jaa tässä on tämmönen systeemi" ei ollu kuulemma ennen nähny, eniten se ihmetteli sitä kun etuvakaaja toimii pyöräntuennan osana :?iji-69 kirjoitti:Nykyään taitaa olla niin nuoria katsastusmiehiä etteivät ymmärrä oikeista autoista mitään.
Nykysin harvinainen juu, taitaa etuvetosisa olla yleisin kolmiotukivarsi + macphersson.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 30 Maalis 2013, 10:12
- Paikkakunta: jyväskylä
1,6 ohc -> 2,0 ohc + vaihdelaatikon vaihto 4v -> 5v
Elikkä mitähän katsastus ukko tuommoisesta sanoo kun menee muutos katsastaa kun on tarkoitus -75 mk1 tanee laittaa siera 2.0 ohc kone 1.6 tilalle ja samalla vaihtaa myös vaihde laatikko tanen 4 vaihteisesta sieran 5 vaihteiseen
mitä on odotettavissa ja mihin kannattaa varautua?
jarrut on vakiot eikä jaksaisi vielä millään vaihtaa isompia vaikka tarkoitus jossain vaiheessa on.
mitä on odotettavissa ja mihin kannattaa varautua?
jarrut on vakiot eikä jaksaisi vielä millään vaihtaa isompia vaikka tarkoitus jossain vaiheessa on.
Taunus 2.0 ohc 2d -75
Taunus 1,6L 2d -74 entinen
Taunus 1,6L 2d -74 entinen