Mikä hajoaa eka colognesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Kyseisellä hemmolla oli puolen talon kokoinen automaatti sorvi, jyrsin jolla se koneisti koko vauhtipyörän.
Metalli aihosta, siis teräsvauhtipyörä. EI ole mitään valuvirheitä.
Vanhasta hammaskehästä taisi tulla suurin ero.
Kyseinen hemmo tekee kampiakseleita sun muita kiihdytyskäyttöön tollasiin 1000 heppasiin vehkeisiin
noh kesällä sitte näkee onko paljon heittiä tasapainotuksessa...
Metalli aihosta, siis teräsvauhtipyörä. EI ole mitään valuvirheitä.
Vanhasta hammaskehästä taisi tulla suurin ero.
Kyseinen hemmo tekee kampiakseleita sun muita kiihdytyskäyttöön tollasiin 1000 heppasiin vehkeisiin
noh kesällä sitte näkee onko paljon heittiä tasapainotuksessa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
olkoon vaikka millaset sorvit,niin rauta ei ikinä ole grammsalleen tasalaatuista.tai sitten en vaan ole vajaaseen 20 vuoteen mitään oppinut...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
- SporttiJanne
- Viestit: 100
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
- Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
- Viesti:
Juu, aineita on monenlaisia, niin kuin koneita ja tekijöitäkin. Ja luotto omiin tekemisiin pitää vauhtipyöräntekijälläkin olla.
Mutta oman kokemuksen mukaan aika harvoin selviää vauhtipyöriä tasapainottaessa lastun ottamiselta. Ja kun ei sitä epätasapainoa kappaleesta pelkällä silmällä näe, mutta tasapainotuskoneen avulla kyllä.
Ja muuten tuo mainittu 2 gramman heitto - vaikka Cologne-koneen vauhtipyörässä - kelpaa kyllä tavanomaiseen motorsportti-käyttöön, mutta totiseen kilpakäyttöön pitää päästä mainitulla osalla alle gramman. Näin ainakin meillä tehdään.
2 gramman heitto vauhtipyörän kehällä vastaa reilun 16 kilogramman epätasapainoa 7000 kierroksella.
Ikäänkuin 16 kg:n leka tömähtäisi noin 120 kertaa sekunnissa...
Jos et tämmöistä halua, lähetä osasi meille hoitoon!
Mutta oman kokemuksen mukaan aika harvoin selviää vauhtipyöriä tasapainottaessa lastun ottamiselta. Ja kun ei sitä epätasapainoa kappaleesta pelkällä silmällä näe, mutta tasapainotuskoneen avulla kyllä.
Ja muuten tuo mainittu 2 gramman heitto - vaikka Cologne-koneen vauhtipyörässä - kelpaa kyllä tavanomaiseen motorsportti-käyttöön, mutta totiseen kilpakäyttöön pitää päästä mainitulla osalla alle gramman. Näin ainakin meillä tehdään.
2 gramman heitto vauhtipyörän kehällä vastaa reilun 16 kilogramman epätasapainoa 7000 kierroksella.
Ikäänkuin 16 kg:n leka tömähtäisi noin 120 kertaa sekunnissa...
Jos et tämmöistä halua, lähetä osasi meille hoitoon!
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Kuulostaa lentäviltä teräksenkappaleilta...SporttiJanne kirjoitti: 2 gramman heitto vauhtipyörän kehällä vastaa reilun 16 kilogramman epätasapainoa 7000 kierroksella.
Ikäänkuin 16 kg:n leka tömähtäisi noin 120 kertaa sekunnissa...
Jonkinverran on tullut oltua tekemisissä isohkojen (650/400x400) sorvattujen teräskappaleiden kanssa, ja vaikka +/- 0,05 toleranssilla ovat heitottomia, niin kyllä osa roikkuu ketjuissa vinossa...
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vauhtis
http://imageshack.us/a/img838/759/dsc02041l.jpg
http://imageshack.us/a/img26/4542/dsc02040j.jpg
http://imageshack.us/a/img708/2228/dsc02042h.jpg
Taitaa isoin heitto tulla tuosta ruosteisesta hammaskehästä...
Ei saanu mistään uutta hammaskehää tuohon. Eipä tuo paljoa
ole kulunut mutta ruoste on rumaa...
Kuulemma todella huono kiinnitys tossa V6 vauhtipyörässä(6 pulttia), Cossuissa ja kaikissa
on kuulemma 8 pulttia.
http://imageshack.us/a/img838/759/dsc02041l.jpg
http://imageshack.us/a/img26/4542/dsc02040j.jpg
http://imageshack.us/a/img708/2228/dsc02042h.jpg
Taitaa isoin heitto tulla tuosta ruosteisesta hammaskehästä...
Ei saanu mistään uutta hammaskehää tuohon. Eipä tuo paljoa
ole kulunut mutta ruoste on rumaa...
Kuulemma todella huono kiinnitys tossa V6 vauhtipyörässä(6 pulttia), Cossuissa ja kaikissa
on kuulemma 8 pulttia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Kyl uusia hammaskehiä löytyy, maksaa vaan turhan paljon...Vermilion kirjoitti:Ei saanu mistään uutta hammaskehää tuohon. Eipä tuo paljoa
ole kulunut mutta ruoste on rumaa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
aika hyvän näköinen pyörä.eikös sen ruosteen nyt olis saanut pois siitä hammaskehästä...
en muista oliko aiemmissa viesteissä,mutta paljonkos tuo pyörä painaa?
eipä mopareissakaan ole vauhtipyörä/vetolevy kuin kuudella pultilla kiinni ja eikö nuo lie ole aika kovaa rääkkiä kestäneet.toki pultit voi olla paksummat.molempia on tallissa,mutta en muista ulkoa
en muista oliko aiemmissa viesteissä,mutta paljonkos tuo pyörä painaa?
eipä mopareissakaan ole vauhtipyörä/vetolevy kuin kuudella pultilla kiinni ja eikö nuo lie ole aika kovaa rääkkiä kestäneet.toki pultit voi olla paksummat.molempia on tallissa,mutta en muista ulkoa
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3