Mikä hajoaa eka colognesta

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kyseisellä hemmolla oli puolen talon kokoinen automaatti sorvi, jyrsin jolla se koneisti koko vauhtipyörän.
Metalli aihosta, siis teräsvauhtipyörä. EI ole mitään valuvirheitä.
Vanhasta hammaskehästä taisi tulla suurin ero.

Kyseinen hemmo tekee kampiakseleita sun muita kiihdytyskäyttöön tollasiin 1000 heppasiin vehkeisiin
noh kesällä sitte näkee onko paljon heittiä tasapainotuksessa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

olkoon vaikka millaset sorvit,niin rauta ei ikinä ole grammsalleen tasalaatuista.tai sitten en vaan ole vajaaseen 20 vuoteen mitään oppinut...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
SporttiJanne
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 08:34
Paikkakunta: Kyrö, Pöytyä (Turun lähellä)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

Juu, aineita on monenlaisia, niin kuin koneita ja tekijöitäkin. Ja luotto omiin tekemisiin pitää vauhtipyöräntekijälläkin olla.
Mutta oman kokemuksen mukaan aika harvoin selviää vauhtipyöriä tasapainottaessa lastun ottamiselta. Ja kun ei sitä epätasapainoa kappaleesta pelkällä silmällä näe, mutta tasapainotuskoneen avulla kyllä.

Ja muuten tuo mainittu 2 gramman heitto - vaikka Cologne-koneen vauhtipyörässä - kelpaa kyllä tavanomaiseen motorsportti-käyttöön, mutta totiseen kilpakäyttöön pitää päästä mainitulla osalla alle gramman. Näin ainakin meillä tehdään.

2 gramman heitto vauhtipyörän kehällä vastaa reilun 16 kilogramman epätasapainoa 7000 kierroksella.
Ikäänkuin 16 kg:n leka tömähtäisi noin 120 kertaa sekunnissa...

Jos et tämmöistä halua, lähetä osasi meille hoitoon!
Esittelyvideo: Klikkaa!
Säädöt ja mittaukset 4-vetodynolla, moottorinohjainlaitteet, moottorien tasapainotukset ja muut alan osat ja palvelut: Sporttiauto.fi
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

SporttiJanne kirjoitti: 2 gramman heitto vauhtipyörän kehällä vastaa reilun 16 kilogramman epätasapainoa 7000 kierroksella.
Ikäänkuin 16 kg:n leka tömähtäisi noin 120 kertaa sekunnissa...
Kuulostaa lentäviltä teräksenkappaleilta...

Jonkinverran on tullut oltua tekemisissä isohkojen (650/400x400) sorvattujen teräskappaleiden kanssa, ja vaikka +/- 0,05 toleranssilla ovat heitottomia, niin kyllä osa roikkuu ketjuissa vinossa...
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Vauhtis

http://imageshack.us/a/img838/759/dsc02041l.jpg

http://imageshack.us/a/img26/4542/dsc02040j.jpg

http://imageshack.us/a/img708/2228/dsc02042h.jpg

Taitaa isoin heitto tulla tuosta ruosteisesta hammaskehästä...
Ei saanu mistään uutta hammaskehää tuohon. Eipä tuo paljoa
ole kulunut mutta ruoste on rumaa...


Kuulemma todella huono kiinnitys tossa V6 vauhtipyörässä(6 pulttia), Cossuissa ja kaikissa
on kuulemma 8 pulttia.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:Ei saanu mistään uutta hammaskehää tuohon. Eipä tuo paljoa
ole kulunut mutta ruoste on rumaa...
Kyl uusia hammaskehiä löytyy, maksaa vaan turhan paljon...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Katos oon kyllä selanu burtonin sivua mutta ei oo sattunnu silmään.
Jenkkilästä olis saanu mutta olis tullu vielä kalliimaks, kun olis pitänny tullikulut + isommat
postit maksaa.

Mutta onhan tuo aika arvokas
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

aika hyvän näköinen pyörä.eikös sen ruosteen nyt olis saanut pois siitä hammaskehästä...
en muista oliko aiemmissa viesteissä,mutta paljonkos tuo pyörä painaa?
eipä mopareissakaan ole vauhtipyörä/vetolevy kuin kuudella pultilla kiinni ja eikö nuo lie ole aika kovaa rääkkiä kestäneet.toki pultit voi olla paksummat.molempia on tallissa,mutta en muista ulkoa :)
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

En muista enään, tarkkaan vähän yli 6kg hammaskehän kanssa.
Talvella tuo tuli laitettua.

Pultit laitoin 12.9 pitäis kestää. Vanhat oli 10.9.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
samushi
Viestit: 143
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 03:03
Paikkakunta: Pelekosenniemi/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja samushi »

Totta ne laittaa pulttien lisäksi terästapit?
Ford Taunus -81 GX 4D
"Onko tuo nyt mustangi vai mikä?"
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Cossun vauhtis on 9 pultilla kiinni kampurassa..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vastaa Viestiin