V6 nokka-akselin hammaspyörän irrotus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ptm
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 09:31
Paikkakunta: Tornio

V6 nokka-akselin hammaspyörän irrotus

Viesti Kirjoittaja ptm »

Onko tuon V6:n nokk-akselin hammaspyörän irrotuksessa mitään ihmeellistä huomioitavaa? Pultti auki ja hammaspyörä pois? Näin ainakin ajattelin mutta sehän kanittaa kampiakselin hammaspyörän rattaisiín. Mikä tuossa on oikea tekniikka?
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kyllä sen vetämällä pois pitäs lähtee, vinohammastuksesta johtuen sen/kampuran pitää vähän pyörähtää eli millään kiinni muuratulla ulosvetimellä ei kannata vetää.
ptm
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Maalis 2013, 09:31
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja ptm »

Eli ihan vaan käsipelillä vetämällä ja nitkuttelemalla? Pitänee sitten vain käyttää sen verran voimaa, että kampiakselikin suostuu vähän pyörähtämään.
Vastaa Viestiin