2.0 is taneliin

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sitä kumilimppuukin on ainakin kahta versioo. Toises se on muistaaksein "paistettu" kiinni siihen Yokeen?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Riku
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Riku »

Taunus-Sälli kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:Ei tarvii muuta kun Sierran kardaanista se etupään yoke.
Näimpä. Kolmella pultilla kiinni.
ja tässä päästään siihen että isossa yokessa on se keskireikä isompi ku pienessä,siis takapäässä, se mihin menee kardaanista se tappi, eli ku ison yoken laittaa pikkukeppiin niin se ei keskitä sitä ja pääsee elään liikaa :arrow: ravistaa helposti eikä kumilimppu oo kovin pitkäikäinen..

toki voi olla että on vuosimallista tms. riippuvaisia asioita,ehkä on semmosiakin joissa on kaikissa saman kokoinen se :roll:
Minkäs kokoinen se pää on isossa kardaanissa?

Mulla on juurikin sama tilanne, että oon pieneen kardaaniin laittamassa Sierran ison yoken type-9 perään. Jos joku voisi mitata sen isomman kardaanin pään, niin siihenhän voisi sorvata sopivan holkin. Näitähän voisi samalla vaivalla tehdä vaikka useamman, kun tuntuu, että muillakin olisi käyttöä tällaiselle.
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ainakin sen mallinen iso yoke jossa se kumi on kiinteästi, niin käy suoraan pikkukardaaniin...siinä on siis se keskireikä sitä pienempää kokoa...juuri viikko sitten tein sellaisen yhdistelmän.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
moottorisaha
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Maalis 2013, 14:34
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja moottorisaha »

täytyypä tutkia kun sierran raato saapuu että miten sais rakennettuu... :) sehän nyt olis ihan kaikista eniten jos sierran kepistä sais yoken tanen keppiin kii ja taas kulkis... :)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Taunus-Sälli kirjoitti:
Taunusmies Jussi kirjoitti:
isoatlas kirjoitti:Ei tarvii muuta kun Sierran kardaanista se etupään yoke.
Näimpä. Kolmella pultilla kiinni.
ja tässä päästään siihen että isossa yokessa on se keskireikä isompi ku pienessä,siis takapäässä, se mihin menee kardaanista se tappi, eli ku ison yoken laittaa pikkukeppiin niin se ei keskitä sitä ja pääsee elään liikaa :arrow: ravistaa helposti eikä kumilimppu oo kovin pitkäikäinen..

toki voi olla että on vuosimallista tms. riippuvaisia asioita,ehkä on semmosiakin joissa on kaikissa saman kokoinen se :roll:
Totta tämäkin.
Mulla yhdessä -88 1.6 sierran kardaanissa mistä otin ison yoken irti, niin oli pieni keskireikä. Et vuosimalli ratkaisee tässäkin varmaan? Mulla ei sierroista muuten kokemusta.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin