Sivu 3/3

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 20:28
Kirjoittaja Mois
Mul on 2.9 EFI johtosarja ja siinä oli toi kolmas johto ylhäältä musta vihreällä raidalla ja neljäs ylhäältä joku mustan näkönen kans, otin meinaan kuvan kännykällä, mut ei näy kunnol toi alemman johdon väri...

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 22:48
Kirjoittaja Samu
ööh...jostain kumman syystä on semmonen muistikuva että mulla tuli johonkin jakajan johtoon virtaa kun autossa oli virrat päällä :shock: eli jotain on väärin? ja kahteen muuhun jakajan johtoon tuli virtaa kun starttas

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 23:28
Kirjoittaja Luhtis
Siis siihen neljäntenä ylhäältä lukien pitää tullakin virta kun virrat on päällä eli avain siinä asennossa ku se koneen käydessä on. Kolmanteen ylhäältä ei saa tulla sähköä sillon, ainoastaan startatessa.

Lähetetty: 21 Heinä 2013, 01:10
Kirjoittaja Samu
aivan

Lähetetty: 21 Heinä 2013, 09:26
Kirjoittaja hessu75
Jeps,

Se TFI moduulin kyseinen starttaus piuha on juuri tuo musta/ vihreä.
Tsekkasin omasta ja on vain startatessa virta ok.

-Hessu-

Lähetetty: 02 Syys 2013, 09:18
Kirjoittaja hessu75
Moro kaikki,

Liittyy löyhästi alkuperäiseen aiheeseen.

Elikkäs,

Kierrokset omassa 2,9 EFI koneessa ei laske lämpimänä alle 1000rpm.
Nyt varmaankin jotain melkein 1200rpm.
Pitäisi lämpimänä olla jotain 900rpm +/-50rpm?

Mistä voisi johtua ECUlla säädettässä koneessa korkeat kierrokset?

Imuilman lämpötila anturi? Tulossa uusi jo Automaalta.
Moottorin lämpötila anturi? Missä se sijaitsee moottorissa? Läppärungon alla koneen päällä?´

Lambdat varmaankin vaan aiheuttaisi koneen huonoa käyntiä. Ei vaikuta kierroksiin näin tasaisesti?

Lähetetty: 05 Marras 2013, 08:01
Kirjoittaja Satyricon-92
[quote="Luhtis"]En muista väriä, mutta tässä kuvassa näkyy ton TFI-modulin kytkentä:

Kuva

saiskos nuo kytkennät suomeks? :D

Lähetetty: 01 Touko 2014, 14:21
Kirjoittaja hessu75
Moro kaikki ja hyvää vappua.

Laitan tänne kanssa pähkinän purtavaksi tuolta Capri voorumilta.

Edelleen tehottomuus vaivaa 2.9 efi konetta. Vanhalla Hämeenlinnan tiellä tasaisella yritin ottaa useamman kerran lähtöjä rullaavasti. Kakkonen silmässä ja lappu lattiaan. Ihan kuin kone miettisi ja sitten hiljalleen alkaa kiihtymään vauhti ja kierrokset.
Heti kun nostaa jalkaa kaasulta, niin paranee kiihdytys ja tuntuu paremmalta koneen kierrokset.
Heti taas kun runttasi lapun lattiaan, niin alkaa silleen tutisemalla keräämään vauhtia. Sama juttu taas kun nostaa kaasua, niin paranee kiihdytys.

Oisko se edelleen se tarvike bensapumppu susi, vaikka on polttoainetta reilusti tankissa?
Kokeilen orkkispumpulla, kun se siis toimii. Kaikki varmaan muistaa, että alunperin ongelma pumpun kanssa oireilu viime talvena olikin siitä yhdestä orkkis sähköliittimestä pumpun releelle.

Kiitos taas etukäteen viisaammille neuvoista ja huomioista.

Lähetetty: 03 Touko 2014, 10:58
Kirjoittaja JeeSe
Ei nyt ihan täsmätietoa tähän aiheeseen ole, mutta itellä teki suunnilleen samanlaista oiretta, kun Weberin kakkoskurkun keskellä oleva bensansyöttöputki oli pyörähtänyt reikä ylöspäin.

Eli bensansaantiongelmalta ainakin kuulostaisi.

Noista ruiskuista mitään ymmärrä, mutta kaipa pumpun liian pieni tuotto tai liian alhainen bensanpaine voisi ainakin tuommoisen tehdä.

Lähetetty: 08 Touko 2014, 17:03
Kirjoittaja Samu
pistetään tyhmä kysymys, miks mulla näyttää puolan molemmat navat virtakynällä valoa? :shock:

Lähetetty: 08 Touko 2014, 18:19
Kirjoittaja JeeSe
Ensinnä tulee mieleen, että kärjet on auki.

Lähetetty: 08 Touko 2014, 21:07
Kirjoittaja Samu
siis 2.9 efissä eli ei oo kärkiä. ja tarkennusta että virtakynä näyttää valoa molempiin napoihin virrat päällä. vai onko se ihan normaalia?

Lähetetty: 09 Touko 2014, 07:26
Kirjoittaja wekku
On normaalia, sytkäboxi maadoittaa puolaa kun kipinää tarvitaan.

Lähetetty: 09 Touko 2014, 09:59
Kirjoittaja JeeSe
Niinpä tietysti. Kärkiä ei ole, mutta joku niitä korvaava elektroniikka.
Ei saa antaa yksityiskohtien hämätä liikaa.

Samalla tavalla se kipinä syntyy kuitenkin, eli kelan läpi syötetään virtaa ja virta katkaistaan, silloin kipinä napsahtaa.

Menikö liian runolliseksi? :)

Edit: Lisätään nyt sähkötekniikkaa sen verran vielä, että se virtakynä palaa siis sen takia molemmista navoista, kun toiseen napaan tulee virta eikä toista ole maadoitettu. Näin ollen virta tulee puolan toiseen napaan suoraan (mahdollisesti etuvastuksen läpi) johdosta ja sen puolan läpi sitten siihen toiseen. Puolan ensiökäämin resistanssi on niin pieni, että merkkilampun virralla ei sitä juuri huomaa. Jos kokeilet tehokkaammalla lampulla, niin se palaa toisesta navasta kokeilemalla selvästi himmeämmin.
Ja pidä sitten näpit irti tulpanhatusta, kun irroitat sen tehokkaamman lampun siitä väliltä. :wink: