Sivu 2/3

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 09:10
Kirjoittaja hessu75
Poijjaat,

Tämä on sama asia, mitä itse tekemässä kanssa ihan justiinsa ninnunnannu.

Se on se SPIF tai mikä lie piuha irti ECUsta ja se silloin ECU näkee vaan 10 asteen perusennakon, eikä ala itse säätelemään ennakkoa ohi virranjakajan elektronisesti.
Kaivelen tuon ruotsin vahvistuksen Skogenracingin jampan sähköpostista sen pinnin numeron, joka pitää iroittaa ECUsta tämän ennakon säädön ajaksi.
Muistaakseni pin #36. Tosiaan, tarkistan tämän teille.

Sitten vaan lampulla merkistä tsekata se oikea perusennakko ja tämän jälkeen ECUn johto kiinni. Eiku kovaa ajoa!

-Hessu-

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 20:12
Kirjoittaja jamo78
Koitappa löytää oikea pinnin numero nii sais joskus tonkin kuntoon. On nyt ollut hetken tuo projekti odottamassa innostusta...

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 20:18
Kirjoittaja hessu75
Tuuoosta!

Ensiks toisella kotimaisella :lol:

Det är stift 36 (blå-röd) i databoxen. Kiitos tästä infosta Gustaf: lle Ruotsiin.

Elikkäs se oli tosiaan se #36 pinni, kuten laitoin aiemmin. Sini/ punainen johto.
Pillaat sen irti sieltä liittimestä, tai askartelet vaikka pienen kytkimen siihen piuhan väliin tms.

Terkuin

-Hessu-

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 20:26
Kirjoittaja jamo78
Pitääs kokeilla joku päivä.Kiitokset sinulle!

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 10:30
Kirjoittaja Luhtis
Josko sitä vaihteeks kirjottelis tännekin voorumille jotain.. :P

Yks mikä aiheuttaa kuvatunkaltaista sekoilua on se, että boksille tulee 2 virtajohtoa, toinen tulee virtalukon 2. ("ajoasento") asennolta ja toinen 3. asennolta ("starttaus") ja jos tuossa 3. asennolle menevässä karvassa on jännite kun kone käy, kone ei ota jengaa ja ennakot sekoilee. Oon antanut itteni ymmärtää että ko. piuhan tarkotus on kertoa boksille että nyt yritetään saada koneet käyntiin, ja se valitsee sitten kartat sen mukaan. Eli startatessa siellä pitää olla virta mutta käydessä ei.

Jos se on joskus toiminu niin tokko tuo sitten on syynä, mutta kannattaa tarkastaa jos on tullut sähköjä roplattua sillä osastolla.

Se jakajan kyljessä oleva moduli kyrvähtää kans joskus, motonetistä saa tarvikkeena eikä ollu ees kovin kallis.

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 10:38
Kirjoittaja hessu75
Luhtis puhuu asiaa. Kantsii tsekata tuo kanssa.

Mitä tulee siihen liittimeen, niin se johto irtoaa helpoiten, kun ottaa sen punaisen lukitusmuovin pois pienellä ruuvarilla etupuolelta.
Sitten varovasti vaan, koska lukituksen kun poistaa, on KAIKKI johdot täysin irti liitinpesissä.

Se kyseinen johto pois ja lukitus painetaan takaisin samatein kiinni.

-Hessu-

Lähetetty: 15 Heinä 2013, 13:09
Kirjoittaja Samu
ite laitoin on-off katkaisijan siihen johdon väliin vähän ennen jakajaa. mut ei se kyllä mun tapauksessa auttanu mitään kun ei oo vika sytytyksen säädöissä :roll: jos huomenna sais jotain selkoa kun rostyle tulee kunnon sähkömiehen kanssa käymään :lol:

Lähetetty: 16 Heinä 2013, 18:00
Kirjoittaja jamo78
Luhtis kirjoitti:Josko sitä vaihteeks kirjottelis tännekin voorumille jotain.. :P

Yks mikä aiheuttaa kuvatunkaltaista sekoilua on se, että boksille tulee 2 virtajohtoa, toinen tulee virtalukon 2. ("ajoasento") asennolta ja toinen 3. asennolta ("starttaus") ja jos tuossa 3. asennolle menevässä karvassa on jännite kun kone käy, kone ei ota jengaa ja ennakot sekoilee. Oon antanut itteni ymmärtää että ko. piuhan tarkotus on kertoa boksille että nyt yritetään saada koneet käyntiin, ja se valitsee sitten kartat sen mukaan. Eli startatessa siellä pitää olla virta mutta käydessä ei.

Jos se on joskus toiminu niin tokko tuo sitten on syynä, mutta kannattaa tarkastaa jos on tullut sähköjä roplattua sillä osastolla.

Se jakajan kyljessä oleva moduli kyrvähtää kans joskus, motonetistä saa tarvikkeena eikä ollu ees kovin kallis.
Toi pitää kyllä tarkistaa tein autoon uusiksi kaikki sähköt paisi ruiskun johtosarjan ja ne johdotukset on sillai niinkun mulle tullessaa.. Mutta eipä tuo toiminu sillonkaan...

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 10:36
Kirjoittaja jamo78
No nii. Tuossahan se vika oli eli jatkuva virta meni koko ajan tolle syttyboksille menevään johtoon. Sen kun muutin oikein ja säädin sytyn ton ohjeen mukaan nii johan toimii!

Kiitokset kaikille neuvojille!

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 17:27
Kirjoittaja Samu
niin siis mikä johto sai koko ajan virtaa?

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 17:33
Kirjoittaja Mois
Samu kirjoitti:niin siis mikä johto sai koko ajan virtaa?
Nii, eli minkä värinen :D

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 17:39
Kirjoittaja hessu75
Mun ääni menee musta/ keltaiselle, joka on se jossa pitää olla vain startin pyöriessä virtaa.
Osuiko oikeaan?

Piti itsekin tämä tsekata, kun on jostain syystä voltit kateissa bensapumpulle omasta projektista.

-Hessu-

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 17:47
Kirjoittaja Mois
hessu75 kirjoitti:Mun ääni menee musta/ keltaiselle, joka on se jossa pitää olla vain startin pyöriessä virtaa.
Osuiko oikeaan?

Piti itsekin tämä tsekata, kun on jostain syystä voltit kateissa bensapumpulle omasta projektista.

-Hessu-
Kaasarivehkeissä ainakin se mustakeltanen menee muistaaksein puolan plussaan ja siihenhän tulee kokoajan virta, siis koneen käydessä... EFI:stä en sitte tiedä...

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 18:43
Kirjoittaja Luhtis
En muista väriä, mutta tässä kuvassa näkyy ton TFI-modulin kytkentä:

Kuva

Eli kolmas ylhäältä virta startatessa, neljäs ylhäältä virta kun kone käy.

Lähetetty: 20 Heinä 2013, 19:21
Kirjoittaja jamo78
Jep. Eli ton kuvan mukaiseen kohtaan virta startti asennos. Väriä en tiedä oikeaa koska tuossa on itse tehty osaks johtosarjaa ja mulla oli toi johto punainen....