Sivu 1/3

2,9 EFI sytytyksen säätö ei kierrä kuin 4000rpm

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 15:45
Kirjoittaja jamo78
Entisellä omistajalla ollut jakaja irti kone rempassa, jonka jälkeen ei ole saatu kohdalleen. Mites tämä onnistuu helpoiten koti konstein. Koneena on katiton versio map-anturilla ilman ilmamäärämittareita ja on vanhassa foortissa...

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 15:56
Kirjoittaja p3
1 sylinteri yläkuolokohtaan sillä nokan kierroksella kun venttiilit on kiini, pyöriä osottamaan 1 tulpanjohon kantaan.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 16:40
Kirjoittaja jamo78
Ajattelin et jos ihan lampulla sais kohdalleen. Kun eikös noissa ECU säädä syttyä... Yllä mainitulla tavalla jo koitettu, mutta ei kierrä kuin 4000rpm.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 18:05
Kirjoittaja p3
12 astetta tyhjäkäynnillä. Käykö se muuten normaalisti? kiertääkö se tuon 4000 vetopäällä vai ilman kuormaa.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 18:10
Kirjoittaja jamo78
Ei saa millän tohon 12 että edes kävisi... Paikallaan ei ota kun 4000. 15 astettahan tohon taitas olla oikea ennakko ilman että ECU sätää, mutta miten säädetään niin....?

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 18:25
Kirjoittaja p3
Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 18:33
Kirjoittaja jamo78
Kyllä siinä on koska ennakko ecu:n säätämänä pitäs olla 34 astetta, mut asteikko ei riitä sinne asti... No en pois sulje kyllä sitäkään että olis jotain väärin kasattu, mut ei kehtais juuri rempattua konetta ruveta aukoo...

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 19:28
Kirjoittaja Jari H
p3 kirjoitti:Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.
Todnäk kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Euro mallin 2.9:ssä sytkänsäätö by the book tapahtuu merkkihuollossa.
Kuulemma, kotikonstein, tps:n töpseli irrotettuna menee huoltotilaan jolloin sytkän säätö on mahdollinen.
Usa mallissa on liitin jakajan ja ecun välissä, joka irrottamalla pääsee ennakon säätämään haluamakseen.
Eli sammutetusta moottorista töpseli irti, pelit tulille ja säätö, tulet pois ja töpseli kiinni.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 20:05
Kirjoittaja jamo78
Missähän kohti kyseinen töpseli sijaitsee ja onko millainen?

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 20:58
Kirjoittaja p3
Kaasuläpän asento tunnistimen liitin.
By the book neuvotaan laittamaan se jakaja samaan kohtaan missä on ollutkin, jos ei toimi :arrow: merkkihuolto.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 21:27
Kirjoittaja jamo78
Pitääs kokeilla tuota kun ehtii. Jakajan asennus merkit on kyllä tiedossa, siis ne lovet lohkossa, jakajassa ja pyörijän asento. Ei merkkihuollossa ole enää niin vanhaa testeriä et tohon pääsis.......

Lähetetty: 21 Huhti 2013, 19:16
Kirjoittaja jamo78
Tehty välissä sähköjä tohon autoon. Tuli vaan mieleen et voisko tuossa olla joku johto kytkemättä tai väärässä paikassa kun ei kunnolla toimi....

Lähetetty: 13 Touko 2013, 18:40
Kirjoittaja jamo78
Sytty saatu säädetyä lampulla 15 asteeseen, mutta ei toimi, pätkii ja köhii eikä ota kierrosta.. Ajoitus ei muutu miksikään vaikka laittaa tps- töpselin kiinni ja käyttää virrattomana auton.... Eli on kokoajan vikatilassa, missähän mahtas olla vika? Pitäsköhän vielä kokeilla toisella jakajalla....

Lähetetty: 13 Touko 2013, 18:50
Kirjoittaja niceman
Onko siinöä nokan ajoitus anturia??

Lähetetty: 13 Touko 2013, 20:04
Kirjoittaja jamo78
Ei.