2,9 EFI sytytyksen säätö ei kierrä kuin 4000rpm

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

2,9 EFI sytytyksen säätö ei kierrä kuin 4000rpm

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Entisellä omistajalla ollut jakaja irti kone rempassa, jonka jälkeen ei ole saatu kohdalleen. Mites tämä onnistuu helpoiten koti konstein. Koneena on katiton versio map-anturilla ilman ilmamäärämittareita ja on vanhassa foortissa...
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

1 sylinteri yläkuolokohtaan sillä nokan kierroksella kun venttiilit on kiini, pyöriä osottamaan 1 tulpanjohon kantaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Ajattelin et jos ihan lampulla sais kohdalleen. Kun eikös noissa ECU säädä syttyä... Yllä mainitulla tavalla jo koitettu, mutta ei kierrä kuin 4000rpm.
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

12 astetta tyhjäkäynnillä. Käykö se muuten normaalisti? kiertääkö se tuon 4000 vetopäällä vai ilman kuormaa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Ei saa millän tohon 12 että edes kävisi... Paikallaan ei ota kun 4000. 15 astettahan tohon taitas olla oikea ennakko ilman että ECU sätää, mutta miten säädetään niin....?
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Kyllä siinä on koska ennakko ecu:n säätämänä pitäs olla 34 astetta, mut asteikko ei riitä sinne asti... No en pois sulje kyllä sitäkään että olis jotain väärin kasattu, mut ei kehtais juuri rempattua konetta ruveta aukoo...
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

p3 kirjoitti:Taitaa olla jotain rikki tai asennettu väärin, ei siinä ecussa tietääkseni ole muuta säätöä kun se octaani pistoke, saikos siitä 3 astetta myöhemmälle.
Todnäk kaikki toimii niinkuin pitääkin.
Euro mallin 2.9:ssä sytkänsäätö by the book tapahtuu merkkihuollossa.
Kuulemma, kotikonstein, tps:n töpseli irrotettuna menee huoltotilaan jolloin sytkän säätö on mahdollinen.
Usa mallissa on liitin jakajan ja ecun välissä, joka irrottamalla pääsee ennakon säätämään haluamakseen.
Eli sammutetusta moottorista töpseli irti, pelit tulille ja säätö, tulet pois ja töpseli kiinni.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Missähän kohti kyseinen töpseli sijaitsee ja onko millainen?
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Kaasuläpän asento tunnistimen liitin.
By the book neuvotaan laittamaan se jakaja samaan kohtaan missä on ollutkin, jos ei toimi :arrow: merkkihuolto.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Pitääs kokeilla tuota kun ehtii. Jakajan asennus merkit on kyllä tiedossa, siis ne lovet lohkossa, jakajassa ja pyörijän asento. Ei merkkihuollossa ole enää niin vanhaa testeriä et tohon pääsis.......
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Tehty välissä sähköjä tohon autoon. Tuli vaan mieleen et voisko tuossa olla joku johto kytkemättä tai väärässä paikassa kun ei kunnolla toimi....
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Sytty saatu säädetyä lampulla 15 asteeseen, mutta ei toimi, pätkii ja köhii eikä ota kierrosta.. Ajoitus ei muutu miksikään vaikka laittaa tps- töpselin kiinni ja käyttää virrattomana auton.... Eli on kokoajan vikatilassa, missähän mahtas olla vika? Pitäsköhän vielä kokeilla toisella jakajalla....
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Onko siinöä nokan ajoitus anturia??
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
jamo78
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Loka 2012, 18:44
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja jamo78 »

Ei.
taunus coupe v6 efi -75
mustang -66 ja -68
sierra 2,9 24v -90
escort -70
grown pic-up -70
Vastaa Viestiin