Jäähdytin V6
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Jäähdytin V6
Onko tietoa mikä olisi hyvä korvaava jäähdytin V6 Tönäriin? Nyt omassa kotterossa kiinni granadan jäähdytin, mutta jotain muuta pitäis saada tilalle, kun aikaa kennosto olemaan aika heikos hapes.
Eli kokemuksia mistä autosta voi napata sopivan jäähdyttimen tilalle, että sopii leveydeltä/korkeudelta/letku lähtöjen puolesta?
Eli kokemuksia mistä autosta voi napata sopivan jäähdyttimen tilalle, että sopii leveydeltä/korkeudelta/letku lähtöjen puolesta?
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Paitisi että Ohc syyläreissä on letkujen lähdöt juuri päinvastaisissa päissä kuin V6:lle pitäisi olla...jos kayttää Sierran syyläriä niin V6 tai DOHC koneisissa on letkujen lähdöt kuitenkin oikeinpäin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Sierran syyläreissä se hyvä puoli ohc taunuksen syyläriin verrattuna että lähdöt on suorat. Itellä v6 sierrassa ohc sierran syyläri, yläletku menee helposti, alaletkuun 2 letkukulmaa ja pätkä putkea välissä.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
samalla lailla on omassaki,silikoniletkuilla ja imurin putkella liitettynä samalla saa hieman nestetilavuutta lisäätaunus 78 kirjoitti:Sierran syyläreissä se hyvä puoli ohc taunuksen syyläriin verrattuna että lähdöt on suorat. Itellä v6 sierrassa ohc sierran syyläri, yläletku menee helposti, alaletkuun 2 letkukulmaa ja pätkä putkea välissä.
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
itekki pähkäilin putken kans että mistä sais ku ei kehannu lähtiä käymään kaupungissa vain yhen putken takia niin varastoa tonkiessa löysin vanhan hooverin kromi putken niin siitä se ajatus sitten lähti ja sai vielä samalle päivää auton koe käyttää kansien vaihon jälkeen,eikä maksanu mitään pitää vaan ne putket usiammin vahailla ettei ruostu pinnastataunus 78 kirjoitti:Imuriputkea mullakin
Nättiä kromiputkea
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
meinaatko hapon kestävää letkun pätkän tilalle? joskus rikkinäisen letkun tilalle tuollasen väsäsin ja voin sen sanoa että onhan se hieno ja näin mutta letku on parempi.ihan tavan rosterikin(haponkestävä on eri asia)käy mutta mustasta putkesta ei kannata tehdä tietenkään ja alumiini antaa periks(tai ei anna jos on tarpeeksi paksu seinämä vahvuus ja sitten putken virtaus ei enää vastaa sitä miten sen on suunniteltu toimivan).rosteri/haponkestä tai messinki putki on hyviä vaihtoehtoja tuohon...tosin talvella voi tulla vilu kopissa(lämpö haihtuu vikkelään sellasesta putkesta),itse ratkaisin ongelman k raudasta ostetulla putken lämpö eristeellä maksoi ehkä tupakka askin verran metrin pätkäMois kirjoitti:Mul oli OHC:n syyläri suorilla putkilähdöillä 2.3 koneen kaverina Meilt löyty hapisputkee kumiletkujen jatkoiks.
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miksi ei mustaa putkea voi käyttää?taunusti kirjoitti:meinaatko hapon kestävää letkun pätkän tilalle? joskus rikkinäisen letkun tilalle tuollasen väsäsin ja voin sen sanoa että onhan se hieno ja näin mutta letku on parempi.ihan tavan rosterikin(haponkestävä on eri asia)käy mutta mustasta putkesta ei kannata tehdä tietenkään ja alumiini antaa periks(tai ei anna jos on tarpeeksi paksu seinämä vahvuus ja sitten putken virtaus ei enää vastaa sitä miten sen on suunniteltu toimivan).rosteri/haponkestä tai messinki putki on hyviä vaihtoehtoja tuohon...tosin talvella voi tulla vilu kopissa(lämpö haihtuu vikkelään sellasesta putkesta),itse ratkaisin ongelman k raudasta ostetulla putken lämpö eristeellä maksoi ehkä tupakka askin verran metrin pätkäMois kirjoitti:Mul oli OHC:n syyläri suorilla putkilähdöillä 2.3 koneen kaverina Meilt löyty hapisputkee kumiletkujen jatkoiks.
Älä väitä että ruostuu kun minulla on ollut sellaisesta tehdyt putket jo toistakymmentä vuotta paikoillaan.
Ja mihin se lämpö haihtuu? syylärin taitaa olla tarkoitus jäähdyttää
Mä tökkäsin dohcin kaveriksi aikoinaan A omegan syylärin, siinä on alavesiletkun lähtö suoraan ylöspäin ja ylävesiletkun paikka väärään suuntaan mut meni just silleen sopivasti että vedin rasiaporalla sitä ajovaloa tukevaan peltiin reiän niin 90ast mutkaletku osui kivasti niin että haitariputki oli ihan nätissä asennossa sen jatkeena. Plussaa vielä siinä kun kiinnikkeet on helppo tehdä, mahtuu hienosti, on kookas ja ennen kaikkea korkillinen kuten alunperinkin. Sierran syylärin kanssa joutuu värkkäämään erillisen paisarin.
Mertie pub & 3D
en jaksa vängätä siitä että hohkaako se rauta putki lämpöä pois erilain kun kumiletku mutta jos asia jäi vaivaamaan niin saa toki kokeilla tai tutkia vaikka internaatista kumpi on parempi johdin rauta vai kumi. Ja kuten aiemmin sanottua niin itse yhen tuollasen rst putki sydeemin tein rikkinäisen letkun tilalle ja siihen talvella eriste päälle. ja sitä ei ulkonäkö syistä tehty vaan korjaus tarkotuksella
Tuota... Mitähän ihmeen merkitystä on jos syylärin putket sattuu jäähdyttämään vettä..?
Lämppärin röörit jos vetää auton keulasta aluputkella niin toki voi vähän jäähtyä mutta nuo syylärin röörit on kyl ihan sama miten ne on tehty, kunhan niistä lientä mahtuu kulkemaan läpi.. Termostaatti on sitten sitä varten että paikat on sen lämpöisiä kuin kuuluukin.
Mullakin ollu monta vuotta jostain tolppalampun jalasta leikattua hienoa kullanväriseksi kromattua tuubia syylärin ylä- ja alapäässä
Lämppärin röörit jos vetää auton keulasta aluputkella niin toki voi vähän jäähtyä mutta nuo syylärin röörit on kyl ihan sama miten ne on tehty, kunhan niistä lientä mahtuu kulkemaan läpi.. Termostaatti on sitten sitä varten että paikat on sen lämpöisiä kuin kuuluukin.
Mullakin ollu monta vuotta jostain tolppalampun jalasta leikattua hienoa kullanväriseksi kromattua tuubia syylärin ylä- ja alapäässä
Mertie pub & 3D