Tuplapakoputket

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja zmuli » 21 Helmi 2014, 21:54

Juu juu, uskon kyllä varmasti erittäin tapauskohtaista. Autosta, inssistä ja toki siitä lippispäästä kenen auto se on :D

Kesällä inssi kehui taunuksen pakoputkea, pellisarjalta 2.5" taa.

"Luulisi riittävän tähän 1600 koneeseen"
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
 
Viestit: 633
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja Jannu » 22 Helmi 2014, 13:54

Paussi kirjoitti:
Walttu kirjoitti:sanooko katsastus mies muuten mitään jos tulee molemmilta puolen kylkiputket?


Ei minulle ainakaan sanottu mittää. Mites muilla on kokemuksia? Kerran kun olen sivuputkilla vaan katsastanu.


Ei sanottu mitään. Tosin kerran vain leimattu niillä. Ja varmaan teen uudet putket seuraavaan leimaan jos jaksan. Semmosta meteliä nuo pitävät et ei pitemmän päälle jaksa. Kyl ne ihan kivat on ku välil käy ajelees mut esim. ku Apialle ajo ni rupes jo vituttaa... :D
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-18860
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-16451
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Jannu
 
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

ViestiKirjoittaja duster73 » 22 Helmi 2014, 14:42

tuossa dartista kuvattu ääninäyte.hieman kaikuu tuolla sisätiloissa,ulkona kuulostaa jonkun verran hiljaisemmalta.

http://s1171.photobucket.com/user/jari1 ... sort=3&o=0
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

ViestiKirjoittaja Walttu » 19 Elo 2014, 15:05

Onko kukaan kokeillu koskaan laittaa 190 mesen tankkia konttiin?
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Walttu
 
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

ViestiKirjoittaja isoatlas » 19 Elo 2014, 15:54

Niin minkä konttiin?....minä olen laittanut Capri mk1 tankin Taunuksen konttiin...tuo Caprin tankki on hyvin samanlainen kuin MB 190:n tankki...

Kuva


Tuollaisen täyttö aukon / korkin otin Honda CB:n tankista.
Kuva
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja Walttu » 19 Elo 2014, 21:12

No taunuksenn konttiin tietenniiiii.... noita 190 tankkeja ku ois joka nurkalla ni ei tarvis metästää eikä maksaa maltaita. Täytynee varmaan hankkia ja ruvveta sovitteleen
Ford Granada 2.3 v6
Ford Taunus 1.6L farkku
Ford Taunus 1600 4d '74
Virhe ostokset:
Fiat Tipo 1,6 95"
Ford orion 1.6 88"
Avatar
Walttu
 
Viestit: 328
Liittynyt: 12 Joulu 2008, 23:22
Paikkakunta: ylivieska

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja ardhu » 16 Helmi 2015, 16:57

Iltapäivää..

Herätellään vähän keskustelua.

Mulla on mieto 2.8 kone, vääntönokka ja peltisarjat. Muutoin vakio.
Ajatus olisi vääntää putkisto tähän tyyliin:

2" Putket yhdistyy yhdeksi 2,5" jossain vaihdelaatikon hännän kohalla ja siihen sitten 1kpl dynomax
http://www.uspartsperformance.fi/dynoma ... nvaimennin ja siitä taka-akselin yli hiekkapellistä orggis tietä ulos.

Optimi tilanne ois meikäläiselle se että kävis siististi alhaalla mutta ku kenkii niin kuuluis. Loppuuko räyhä jos vetää yhdellä putkella loppuun asti? vai väännänkö vaan kahdella putkella? Tehovaikutus?

Isot pojat kehuu ameriikan foorumeilla noita dynomaxeja juuri että räyhää riittää kun polkee.
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja Muurahainen » 16 Helmi 2015, 18:46

ardhu kirjoitti:Iltapäivää..

Herätellään vähän keskustelua.

Mulla on mieto 2.8 kone, vääntönokka ja peltisarjat. Muutoin vakio.
Ajatus olisi vääntää putkisto tähän tyyliin:

2" Putket yhdistyy yhdeksi 2,5" jossain vaihdelaatikon hännän kohalla ja siihen sitten 1kpl dynomax
http://www.uspartsperformance.fi/dynoma ... nvaimennin ja siitä taka-akselin yli hiekkapellistä orggis tietä ulos.

Optimi tilanne ois meikäläiselle se että kävis siististi alhaalla mutta ku kenkii niin kuuluis. Loppuuko räyhä jos vetää yhdellä putkella loppuun asti? vai väännänkö vaan kahdella putkella? Tehovaikutus?

Isot pojat kehuu ameriikan foorumeilla noita dynomaxeja juuri että räyhää riittää kun polkee.


Ihan varmasti riittää meteli jos vain yhden vaimentimen laitat.
Muurahainen
 
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja ardhu » 16 Helmi 2015, 18:52

https://www.youtube.com/watch?v=YHCPvzbFwUA

Broidilla on tuplaputkisto ja molemmissa kyseiset yhdet änkät, ilman mitään x- tai H-haaroja. Äänet on hienot, mutta melko siistit. Toki moottori vähän eri :lol:

Sen takia haluan yhdellä putkella kun haluan putkiston ulos orggistietä enkä ala silpomaan ehjää takahelmaa.

Taisin muuten käydä broidin kanssa katsomassa sun buikulaa tuossa alku talvesta(?)
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja hamis » 16 Helmi 2015, 19:19

Onko hajua mistä toi cutlass on lähtösin?Faija oli tolppahomo ja sillä oli samanvärinen cutlass jonkun aikaa.
hamis
 
Viestit: 82
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja ardhu » 16 Helmi 2015, 19:28

Ei ole muuta tietoa tällähetkellä kuin, että on suomi auto, vanha taxi, alkujaan diesel ja väri on kyllä orggis sekä ollut vinyylikatto. ;) jatkakaamme YV:nä jos haluut selvitellä enempi.
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja hamis » 16 Helmi 2015, 19:32

Ei liene tarpeen,faijan olssissa ei ollu vinyylii kitupiikki kun oli.
hamis
 
Viestit: 82
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja duster73 » 16 Helmi 2015, 19:56

toki tämäkin eri merkkinen auto yms.mut tossa mun -66 dartissa on tuplasivuputket,ilman h/x-putkea.putket 2,5-tuumaset ja pöntön jälkeen molemmin puolin 30-40 senttiä suoraa putkea,sekin kun vaikuttaa ääniin...pönttöinä on tässä flowtechin afterburnerit.
http://s1171.photobucket.com/user/jari1 ... sort=3&o=0
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73
 
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja Vermilion » 16 Helmi 2015, 21:32

Kukaan mitään pakoputkia äänenvaimentimeen tarvi... laittakaa ahdin niin häviää kaikki äänet pois. Kuuluu vaan tsiiiiuh. Risto Virtalalla on vielä komeemmat äänet suorilla putkilla mutta ei oo parempaa video..

https://www.youtube.com/watch?v=isrcs-ZHKrc "Virtala"
https://www.youtube.com/watch?v=ptRHqE4jjuM " Erhomäki"
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1499
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Tuplapakoputket

ViestiKirjoittaja ardhu » 16 Helmi 2015, 21:41

Hitto laittaisin, mutta simonssit motonetin hyllyllä on halvempii ku garretit :shock:
ardhu
 
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

EdellinenSeuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa