Sivu 2/2

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 00:08
Kirjoittaja Mois
Paussi kirjoitti:
duster73 kirjoitti:Pinto=ohc
Allright.
Colognen jakajaan löytyy sisuskalut, minkä itekin jo totesit. Uutta jakajaa ei taida löytyä...

Lähetetty: 21 Tammi 2013, 11:39
Kirjoittaja fonzie
fonzie kirjoitti:Nyt on etuvastusjohto ja häiriökonkka pois pelistä. Mittasin muuten etuvastuksen vastuksen ja se oli 1,5...2 Ohmia. Näillä muutoksilla ei mitään havaittavaa eroa ollut. Muuten toimii hyvin, mutta rivakammin kaasua painaessa ei oikein reagoi.. Säädin perusennakon nyt reilummaksi (12 EYKK), mutta testilenkkiä en enää kerennyt heittämään. Näkee sitten huomenna, kuinkas vaikutti.
Työmatkan aikana toimi nyt erinomaisen hienosti. Pari rivakkaa kiihdytystä moottoritieramppeihin meni aivan kuin ennenkin. Eli vaati isompaa perusennakkoa tuo AccuSpark. Näin pikaisen testin perusteella ainakin.

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 22:46
Kirjoittaja fonzie
Hetken huumaa oli tuo parempi toiminta ennakkoa säätämällä. Viikonloppuna heivasin kärjettömän pois ja ruuvasin uuteen jakajaan kärjet paikoilleen. Nyt riitti 0,3 mm kärkiväli 50° kosketuskulman aikaansaamiseen. Samat oireet jatkui kuitenkin edelleen. Nuhainen pienemmillä kierroksilla kaasuttaessa.

Tänään otin ja vaihdoin vanhan virranjakajan takaisin paikoilleen, kärkiväli 0,2 mm:iin ja kosketuskulmakin näytti nyt noin 50°:tta. Ja toimii taas niin kuin ennenkin. Ongelmana tuossa vanhassa jakajassa tosiaan on vain sen kuluneisuus. Hiukan seilaa käynti ja stobolla katsottuna sytytyskin (noin +/- 1°) tyhjäkäynnillä.

Seuraava vaihe varmaan on sitten kärjettömän moduulin istuttaminen vanhaan jakajaan. Rupesi vain arvelluttamaan, kun jakajasta on pohjan ja rungon välinen kuparijohto rikki. Kuvassa näkyy uuden jakajan pohja ja kuparijohto erinomaisen selkeästi. Mikähän tuon johdon merkitys on?

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 22:57
Kirjoittaja taunusstyle
tuo kupari johto on maadotusta varten kun muutoin kunnon maa kontakti saattaisi puuttua liikkuvien osien takia.

avaa se jakaja ja kato että onko mimmoset jouset siellä sisällä,vanhassa jakajassa saattaa olla löystyneet jouset niin nakkaa ennakkoa nopeammin verrattuna uuteen jakajaan

Lähetetty: 28 Tammi 2013, 23:16
Kirjoittaja fonzie
Vähän samankaltainen analyysi kävi itselläni mielessä. Täytyypä huomenissa availla uus jakaja. Taidan kuitenkin tehdä niin, että vanhaan jakajaan tyrkkään tuon kärjettömän. Vois korjata tuon kuparijohdon ja paikallisesta eletroniikkaliikkeestä käydä hakemassa piitahnaa moduulin alle.

Lähetetty: 29 Tammi 2013, 00:18
Kirjoittaja taunusstyle
kyllä se vanha jakaja varmasti toimii tuolla kärettömällä kun käretön sytkä ei ole niin tarkka välyksille

Lähetetty: 29 Tammi 2013, 23:02
Kirjoittaja fonzie
No nyt on tehty sellainen yhistelmä, jossa on vanha jakaja, uuden jakajan pohja ja kärjetön sytytys. Vanhan jakajan pohja ei aivan saumattomasti istunut kärjettömän moduulin kanssa. Toimii kuten vanha jakaja kärkienkin kanssa, paitsi ei heijaa enää käynti/sytytyskohta. Joten alustavasti voidaan todeta sopivan kombinaation löytyneen. Aika paljon enemmän tavaraa oli muuten AccuSparkin jakajan keskipakosäädön mekanismissa. Jouset näytti samanlaisilta kuin Boschin jakajassakin.

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 11:44
Kirjoittaja Samu
on muuten kumma juttu kun tammikuun alussa tilasin sen kärjettömän sytkäpaketin eikä vieläkään oo tullu :shock:

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 15:12
Kirjoittaja vtormane
Onkos tämmösistä kokemuksia?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Eng ... 27b6d7a025

Ajattelin tuohon kenttiläisen jakajaan laittaa tommosen kun hajottamolta ei löytynyt escort/fiestan kärjetöntä jakajaa. Ei ois ainakaan kallis.

Tommonen löytyi kans.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cross-fl ... 48430fe4a3

Lähetetty: 11 Kesä 2013, 19:33
Kirjoittaja fonzie
vtormane kirjoitti:Onkos tämmösistä kokemuksia?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Kent-Eng ... 27b6d7a025

Ajattelin tuohon kenttiläisen jakajaan laittaa tommosen kun hajottamolta ei löytynyt escort/fiestan kärjetöntä jakajaa. Ei ois ainakaan kallis.

Tommonen löytyi kans.

http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Cross-fl ... 48430fe4a3
Luulis toimivan yhtä hyvin, kuin toimii OHC:ssäkin. Tilasin siis kokonaisen virranjakajasetin, mutta lopulta toimivin kombinaatio syntyi, kun vanhaan jakajaan asensi vain kärjettömän hilppeet.