AccuSpark kärjetön sytytys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
AccuSpark kärjetön sytytys
Laitanpa tähän ketjuun kokemuksia AccuSparkin kärjettömästä sytytyksestä.
Mulla alko olemaan vanha virranjakaja heikossa kunnossa, joten ostin Ebaystä uuden virranjakajan AccuSparkin kärjettömällä sytytyksellä. Syksyllä olin uusinut muuten koko sytysjärjestelmän, joten hommasin vain jakajan. Kaupan olisi ollut myös täysiä paketteja, johon kuuluu jakaja, puola, tulpanjohdot ja tulpat.
Asennushommassa ei kauaa aikaa kulunut. Noin 10 minuuttia. Mittasin puolan ensiöpuolen vastuksen. Se oli 3 Ohmia. Asennusohjeet suosittelivat esivastuksella varustettujen sytytysten vastukseksi 1,5 Ohmia ja vähintään 1,4 Ohmia. Järjestelmät ilman esivastusta tulisi varustaa 3 Ohmin vastuksella olevalla puolalla. Jätin esivastuksen paikoilleen.
Asennuksen jälkeen auto tulille ja strobolla sytytys kohdilleen (n. 8 astetta EYKK). Hienosti toimi. Sitten koeajolenkille ja hyvinhän se pelas edelleen. Ainut heikkous tuntui, kun kaasua antoi reippaammin. Tuntui, ettei enää niin räväkästi vastaa täyskaasuun kuin vanhalla kärkijakajalla. Liekö alipainesäätäjä tässä jakajassa jäykempi tms. Täytynee kokeilla vielä ruuvailla vanha alipainesäädin paikoilleen ja testata sillä. Muuten lyhyen koeajolenkin perusteella voin suositella ko. systeemiä.
Niin ja autona MK1 Taunus 1600 OHC-koneella. Kone muuten vakio, mutta siihen on uuden jakajan lisäksi asennettu Weberin DGV-kaasutin.
Mulla alko olemaan vanha virranjakaja heikossa kunnossa, joten ostin Ebaystä uuden virranjakajan AccuSparkin kärjettömällä sytytyksellä. Syksyllä olin uusinut muuten koko sytysjärjestelmän, joten hommasin vain jakajan. Kaupan olisi ollut myös täysiä paketteja, johon kuuluu jakaja, puola, tulpanjohdot ja tulpat.
Asennushommassa ei kauaa aikaa kulunut. Noin 10 minuuttia. Mittasin puolan ensiöpuolen vastuksen. Se oli 3 Ohmia. Asennusohjeet suosittelivat esivastuksella varustettujen sytytysten vastukseksi 1,5 Ohmia ja vähintään 1,4 Ohmia. Järjestelmät ilman esivastusta tulisi varustaa 3 Ohmin vastuksella olevalla puolalla. Jätin esivastuksen paikoilleen.
Asennuksen jälkeen auto tulille ja strobolla sytytys kohdilleen (n. 8 astetta EYKK). Hienosti toimi. Sitten koeajolenkille ja hyvinhän se pelas edelleen. Ainut heikkous tuntui, kun kaasua antoi reippaammin. Tuntui, ettei enää niin räväkästi vastaa täyskaasuun kuin vanhalla kärkijakajalla. Liekö alipainesäätäjä tässä jakajassa jäykempi tms. Täytynee kokeilla vielä ruuvailla vanha alipainesäädin paikoilleen ja testata sillä. Muuten lyhyen koeajolenkin perusteella voin suositella ko. systeemiä.
Niin ja autona MK1 Taunus 1600 OHC-koneella. Kone muuten vakio, mutta siihen on uuden jakajan lisäksi asennettu Weberin DGV-kaasutin.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
mulla on omassa kutosessa lumenitionin sytkä ja oon huomannu saman ongelman ettei meinaa ottaa kiekkaa yhtä rivakasti ku kärki jakajalla.jotain apua tuli siitä ku hieman modailin keskipako säätimen jousia.alipaine säätimen vaihdolla ei ollu mitään vaikutusta muutaku se että sai paremmin käymään tyhjäkäynnillä
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Onliko puola tarkoitettu etuvastus käyttöön? Jos ei ja nyt on etuvastus niin sehän rajoittaa sen tehoa...
Puolan vaihtaa malliin joka toimii suoraan...
Puolan vaihtaa malliin joka toimii suoraan...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Oletan et on viel originaali puola... Toi 3 ohminen ei kyl tarvi etuvastusta...Sumu kirjoitti:Jos nyt ymmärsin oikein, jätit puolaan sen esivastuksen? Taunuksen oma vastusjohtokin lienee myös paikallaan?
Koitahan mitata paljonko antaa jännitettä siihen puolalle tulevaan johtoon.
Tuolta löytyy asennusohjeet: http://www.accuspark.co.uk/fitting_guide.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jaa. Tämähän alkaa käymään erikoiseksi. Tähän hetkeen asti luulin puolan plusjohtoon liitettyä mokkulaa esivastukseksi. Eihän se ollut esivastus, vaan radiohäiriöpoistokonkka. Eihän siihen tullutkaan kuin yksi johto... Tollo, mikä tollo. Esivastus siis sillä johdolla, joka tulee virtalukolta. Ja on paikoillaan.
Itse aiheeseen. Mittasin sytytysvirta kytkettynä jännitteen puolan +-navalta. Lukema n. 12 V (ei ole kuin viisarimallin mittari). Akulta mitattuna n. 12,5 V. Sitten auto tulille. Akulta mitattuna jännite on noin 14 V ja +-navalta n. 12,5 V.. Ja paikoillaan se syksyllä hankittu 3 Ohmin puola. Tätä aikaisempi näytti kovin alkuperäiselle. Ja on joutunut jo Roninmäelle.
Itse aiheeseen. Mittasin sytytysvirta kytkettynä jännitteen puolan +-navalta. Lukema n. 12 V (ei ole kuin viisarimallin mittari). Akulta mitattuna n. 12,5 V. Sitten auto tulille. Akulta mitattuna jännite on noin 14 V ja +-navalta n. 12,5 V.. Ja paikoillaan se syksyllä hankittu 3 Ohmin puola. Tätä aikaisempi näytti kovin alkuperäiselle. Ja on joutunut jo Roninmäelle.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Nyt on etuvastusjohto ja häiriökonkka pois pelistä. Mittasin muuten etuvastuksen vastuksen ja se oli 1,5...2 Ohmia. Näillä muutoksilla ei mitään havaittavaa eroa ollut. Muuten toimii hyvin, mutta rivakammin kaasua painaessa ei oikein reagoi.. Säädin perusennakon nyt reilummaksi (12 EYKK), mutta testilenkkiä en enää kerennyt heittämään. Näkee sitten huomenna, kuinkas vaikutti.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Tommoset ainakin löytyy: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-El ... 2a15e5cd55ardhu kirjoitti:Meikä ei löytäny tota enää eBaystä.. Ois voinu laittaa sinisee tanee, kun vaihan motin siihe.. Eikös eBays ollut parempi hinta kun tuolla "omilla" sivuilla?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-ne ... 2a11f8f7e5
Tossa se koko paketti: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-El ... 27c644df41
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Eli kumpaan koneesee nää nyt on? Pinto sano mulle yhtää mitää Jakaja olis kyl nelipaikkane kuvassa ainaki.Mois kirjoitti:Tommoset ainakin löytyy: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-El ... 2a15e5cd55ardhu kirjoitti:Meikä ei löytäny tota enää eBaystä.. Ois voinu laittaa sinisee tanee, kun vaihan motin siihe.. Eikös eBays ollut parempi hinta kun tuolla "omilla" sivuilla?
http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-ne ... 2a11f8f7e5
Tossa se koko paketti: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Pinto-El ... 27c644df41
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74