Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Eli RS Turbo rupes pakkasten tultua säksättää, ei siis nakuta vaan säksättää.. ajoin auton illalla parkkiin ja aamulla käynnistäessä rupes säksättää. Nyt siis nostaa kirrokset hitaasti tappiin ja hiukkasen röpöttää, ja tuntuu kun ei ahtas normaalisti??(voi olla kuvitelmaa).. öljyt ja suodatin vaihdettu ja tsiigasin venttiilikopan alle ja kaikki tuntu konetta pyörittäessä normaalilta.. Kaikilla pytyilläkin se käy.. On käyny myös mielessä toi et voisko venäläinen bensa vaikuttaa jotenki tohon, koska sitä tankattua toi vika tuli.. Luulis kyllä ennemmin sit nakuttavan? Niin ja kansiremontti ja jakopää tehty edellisen omistajan toimesta 1vuoden sisällä joten tuskin joku nostajistakaan viallinen/jumissa? Ainut mitä enää keksin niin toi ryssäbensa pois tai sit fortekäsittely!! APUA. Kiitos
Se on semmonen "mekaaninen" ääni ja mielestäni se kannesta kuuluu, ei oo sellasta venttiilien perus nakutusta... Toi muijan ooppeli säksättää silleen eri tavalla ku siin just pakosarja vuotaa...
Auttakaa ny miestä mäessä, luulisin et noissa hydr. venttiilinnostimista joku jumissa.. miten puretaan/kasataan?.. en ole perehtyny noihin nostajiin.. onks jotain tärkeetä huomioon otettavaa?
Kullanderi kirjoitti:Auttakaa ny miestä mäessä, luulisin et noissa hydr. venttiilinnostimista joku jumissa.. miten puretaan/kasataan?.. en ole perehtyny noihin nostajiin.. onks jotain tärkeetä huomioon otettavaa?
Eipä niitä paljon pureta ja kasata. Kannattaa vaihtaa kerrasta.
Pesuainetta voi koittaa jos on karstasta tukossa mutta jos nostaja on lytyssä on se entinen.
Aloittaisin katsomalla ensin venttiilikoppaan olisiko jotain ihan vain löysällä.
Eli mitä voin tehdä kun venttiilikopan otan irti? Miten voin testata ne nostajat? Ku kansiremontti hiljattain tehty ni uskosin että nostaja vaan jumissa.. luin netistä et ne vois irrottaa ja putsailla jos on jumissa?
Kullanderi kirjoitti:Eli mitä voin tehdä kun venttiilikopan otan irti? Miten voin testata ne nostajat? Ku kansiremontti hiljattain tehty ni uskosin että nostaja vaan jumissa.. luin netistä et ne vois irrottaa ja putsailla jos on jumissa?
No siellähän ne on "alimmaisena".
Yleensä vaan putsailu ei ole kovin pitkäaikainen ratkaisu ja on tossa askaretta kun ne purkaa irti ja kasaa takaisin.
Palataas tähän takasin kun ei ole autolle tullu tehtyä nyt lähiaikoina mitään.. Eli miten sen nostajan voi siis testata meneekö se "lyttyyn"? Mätänetistä tilaan uudet nostajat heti kun tiedän monta niitä tarvitaan. Eli pitääkö keinuvipu ottaa irti et voi sen nostajan testata??
Noni, nyt on uudet nostajat mutta vika ei korjaantunu.. tuli mieleen et kun bensa haisee aika voimakkaasti eikä käy kun 2/3:lla pytyllä kaasua painaessa, muuten ei käynnissä kestä (jos siis ylipäätään saa sahattuu käyntiin). Voisko olla että liian rikkaalla seokset ja sen takia säksättää? Mitä sille vois tehdä/kokeilla seuraavaks?
kyl oli nokka kun uutta vastaava, kaikkein omistuisinta tässä on se että sillon syksyllä illalla ajoin pihaan täysin toimivana, aamulla käynnistin ja alko se säksätys.. ja nyt ei enää käy edes kaikilla pytyillä.. mites tään k-jetin säätö tapahtuu? ekana kuitenkin puran ja putsaan kaiken