RS Turbo säksättää

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

RS Turbo säksättää

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Eli RS Turbo rupes pakkasten tultua säksättää, ei siis nakuta vaan säksättää.. ajoin auton illalla parkkiin ja aamulla käynnistäessä rupes säksättää. Nyt siis nostaa kirrokset hitaasti tappiin ja hiukkasen röpöttää, ja tuntuu kun ei ahtas normaalisti??(voi olla kuvitelmaa).. öljyt ja suodatin vaihdettu ja tsiigasin venttiilikopan alle ja kaikki tuntu konetta pyörittäessä normaalilta.. Kaikilla pytyilläkin se käy.. On käyny myös mielessä toi et voisko venäläinen bensa vaikuttaa jotenki tohon, koska sitä tankattua toi vika tuli.. Luulis kyllä ennemmin sit nakuttavan? Niin ja kansiremontti ja jakopää tehty edellisen omistajan toimesta 1vuoden sisällä joten tuskin joku nostajistakaan viallinen/jumissa? Ainut mitä enää keksin niin toi ryssäbensa pois tai sit fortekäsittely!! APUA. Kiitos
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Mimmoinen säksätys?

Eihän putki tai sarja vuoda?
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Se on semmonen "mekaaninen" ääni ja mielestäni se kannesta kuuluu, ei oo sellasta venttiilien perus nakutusta... Toi muijan ooppeli säksättää silleen eri tavalla ku siin just pakosarja vuotaa...
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Auttakaa ny miestä mäessä, luulisin et noissa hydr. venttiilinnostimista joku jumissa.. miten puretaan/kasataan?.. en ole perehtyny noihin nostajiin.. onks jotain tärkeetä huomioon otettavaa?
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:Auttakaa ny miestä mäessä, luulisin et noissa hydr. venttiilinnostimista joku jumissa.. miten puretaan/kasataan?.. en ole perehtyny noihin nostajiin.. onks jotain tärkeetä huomioon otettavaa?
Eipä niitä paljon pureta ja kasata. Kannattaa vaihtaa kerrasta.
Pesuainetta voi koittaa jos on karstasta tukossa mutta jos nostaja on lytyssä on se entinen.

Aloittaisin katsomalla ensin venttiilikoppaan olisiko jotain ihan vain löysällä.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tai tarkistamalla edes et onko sielä joka pytyllä enää nokkaa nokka-akselissa kun cvh kyseessä, vai onko kulunut jo pois.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Eli mitä voin tehdä kun venttiilikopan otan irti? Miten voin testata ne nostajat? Ku kansiremontti hiljattain tehty ni uskosin että nostaja vaan jumissa.. luin netistä et ne vois irrottaa ja putsailla jos on jumissa?
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Kullanderi kirjoitti:Eli mitä voin tehdä kun venttiilikopan otan irti? Miten voin testata ne nostajat? Ku kansiremontti hiljattain tehty ni uskosin että nostaja vaan jumissa.. luin netistä et ne vois irrottaa ja putsailla jos on jumissa?
No siellähän ne on "alimmaisena".

Yleensä vaan putsailu ei ole kovin pitkäaikainen ratkaisu ja on tossa askaretta kun ne purkaa irti ja kasaa takaisin.
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Palataas tähän takasin kun ei ole autolle tullu tehtyä nyt lähiaikoina mitään.. Eli miten sen nostajan voi siis testata meneekö se "lyttyyn"? Mätänetistä tilaan uudet nostajat heti kun tiedän monta niitä tarvitaan. Eli pitääkö keinuvipu ottaa irti et voi sen nostajan testata??
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Keinuvivut irti ja nostajat pihalle, sit kokeilet ruuvipenkissä puristaa niitä kasaan, jos menee helposti läjään niin nostin vaihtoon..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Mulla meni 323 mazdan nostin kasaan ihan sormin puristamalla kun oli rikki.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Noni, nyt on uudet nostajat mutta vika ei korjaantunu.. tuli mieleen et kun bensa haisee aika voimakkaasti eikä käy kun 2/3:lla pytyllä kaasua painaessa, muuten ei käynnissä kestä (jos siis ylipäätään saa sahattuu käyntiin). Voisko olla että liian rikkaalla seokset ja sen takia säksättää? Mitä sille vois tehdä/kokeilla seuraavaks?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

seuraavaksi puristus paineitten mittausta että saa tietoon onko venat tai männät kunnossa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku »

Katoitko että nokka on kunnossa kun vaihoit nostajat? Niin, ja kannattasko sitä ruiskua säätää?
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

kyl oli nokka kun uutta vastaava, kaikkein omistuisinta tässä on se että sillon syksyllä illalla ajoin pihaan täysin toimivana, aamulla käynnistin ja alko se säksätys.. ja nyt ei enää käy edes kaikilla pytyillä.. mites tään k-jetin säätö tapahtuu? ekana kuitenkin puran ja putsaan kaiken
Vastaa Viestiin