jännitteensäätäjä
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nyt pääsin viimein kokeilemaan tuota regulaattorikytkentää. Ei värähtele viisarit sitten yhtään minnekään. Ja kun tuo kolvaaminen ei todellakaan oo mun juttu, niin jos joku möis ylimääräsestä mittaristostaan jännitteensäätäjän, niin olisin kovin kiitollinen.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Katohan ihmeessä. Purin tosiaan tuon oman säätäjän palasiksi, eikä siitä saa enää kalua. Kuumalankatoiminen on tosiaan tuo. Ja säätimen pohjassa olevalla ruuvilla voi säädintä hiukan virittää.wekku kirjoitti:Tarvii huomenna kattoa onko mulla yhessä Caprin mittaristossa se säädin paikoillaan..
Hitto kun en oo löytäny sitä ohjetta mistään, siinä oli hyvät kuvat sun muut.
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Jaa. Näyttää se toimivan sittenkin. Bensamittari vaan ei toimi ollenkaan, kun ilmat taas lauhtu. Saman teki radio. Lämpömittari huitelee edelleen sinisen alarajoilla (on kokeiltu kolmea eri anturiakin). Missäs kaikkialla Taunuksessa on maadoituspaikkoja? Jos kävis ne kaikki ensin läpi ennenkuin alkaa tekemään johtosarjoja kokonaan uusiksi..
Taunus 4D XL 1600 vm. 1971
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
entiset Taunukset:
Taunus 4D XL 2000 V6 vm. 1973
Taunus Coupe GXL 2600 V6 autom. vm. 1972
Taunus Coupe GT 2000 V6 vm. 1972
Itse johtosarjoissa ei varmasti ole mitään vikaa, käyt vaan kaikki liitokset läpi ja puhdistat sekä maadoitukset kuntoon niin pelaa...tietysti kaikki komponentitkin pitää olla kunnossa.
Maadoituksia on konehuoneessa umpioiden hujakoilla, sisällä kojelaudan alla...vai oliko kickpanelien alla...en muista tähän hätään...harvemmin niissä on ainakaan mulla ollut sanomista, nuo liittimet on helposti hapettuvia...sulakerasian alla ja konehuoneen läpivienti varsinkin.
Maadoituksia on konehuoneessa umpioiden hujakoilla, sisällä kojelaudan alla...vai oliko kickpanelien alla...en muista tähän hätään...harvemmin niissä on ainakaan mulla ollut sanomista, nuo liittimet on helposti hapettuvia...sulakerasian alla ja konehuoneen läpivienti varsinkin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Tässä nyt tullut pähkäiltyä tuon säädinhomman kanssa kun laitoin kiekkamittarin lämpö/bensa mittarien tilalle kun tulee ne gt cortinan mittarit konsoliin.
Cortinassa se säädin on mittaristossa ja menee sen kautta konsolimittaristoon.
Päädyin ratkaisuun että otan sierran mittaristosta tommosen nippelin.
Tuohon vaan vasemmasta sisään ja oikeasta ulos.
Tommonen on helppo asentaa semmosen lämpölanka härpäkkeen tilalle sitten kun se alkaa kiukuttelemaan, luulisin että löytyy elektroniikkaliikkeestä melko edullisesti.
Toinen mikä tuli tota hommaa funtsiessa mieleen on että kännyköiden autolaturit antaa ulos 5v, eli sellasellakin sais ton lämpölanka jutun korvattua.
e: paitsi etten otakkaan, tuo sierran regulaattori onkin 10v eikä 5v kuten taunuksessa.
Miksiköhän tollanen ero? mittarit kuitenkin samanlaiset...
Cortinassa se säädin on mittaristossa ja menee sen kautta konsolimittaristoon.
Päädyin ratkaisuun että otan sierran mittaristosta tommosen nippelin.
Tuohon vaan vasemmasta sisään ja oikeasta ulos.
Tommonen on helppo asentaa semmosen lämpölanka härpäkkeen tilalle sitten kun se alkaa kiukuttelemaan, luulisin että löytyy elektroniikkaliikkeestä melko edullisesti.
Toinen mikä tuli tota hommaa funtsiessa mieleen on että kännyköiden autolaturit antaa ulos 5v, eli sellasellakin sais ton lämpölanka jutun korvattua.
e: paitsi etten otakkaan, tuo sierran regulaattori onkin 10v eikä 5v kuten taunuksessa.
Miksiköhän tollanen ero? mittarit kuitenkin samanlaiset...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...