RS Turbo ongelmaa, apuja kaivattaisiin!!

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

RS Turbo ongelmaa, apuja kaivattaisiin!!

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Elikkäs RS Turbo Escorttiin on tullut tommonen vika et kylmänä käynnistäessä hörähtää käyntiin ja sammuu miltei samantien.. sit pitää käynnistää kaasu pohjassa et lähtee käyntiin ja aluks käy kolmella ennenku antaa kierroksia.. Tyhjäkäynnillä käy kolmella kuumalla sekä kylmällä koneella. Tyhjäkäynti on nyt vaan jotain 500rpm ja neljäs pytty herää jossain 1000 paikkeilla. Osaa joita olen jo kokeillut vaihtaa: vj-kansi, tulpanjohdot ja bensansuodatin.. konehuoneesta olen kaikki liittimet ja alipaineletkut tarkastanu jo ja tulpat tsekkasin ni olivat ihan käyttökelposet (eivät ole kovinkaan vanhat) Mut epäilen silti oisko Motorcraftit sittenkin vielä kokeiltava?? Nyt jotkut NGK:n R:t..

Sen verran koneesta tietoa että kone on kasattu uusista osista noin 15tkm sitten uusilla männillä, vakio ruiskulla (onko se nyt K- vaiko KE-jetti?) ynnä muulla, ahdot 0.9 bar

Bensaakin tämä pimeä pytty saa (mut kai vois olla suutinvikakin?), olen sen kokeillu ja puristukset on normaalit ja pahvi EI ole palanut.. Ei toi nyt iso vika ole et kyllä sillä ajamaan pääsee mut haluisin ton korjata.. et jollain sattus näistä vehkeistä enemmän olemaan tietoa??
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Mulla oli mk4 -90 tuolla ruiskulla aikoinaan ja siinä oli samanlaisia oireita...suuttimet olivat tiensä päässä, vuotivat ja sumuttivatkin miten sattuu...myös bensapumppu oli väsynyt, ei tenhyt painetta tarpeeksi.

Vaihdoin uudet suuttimet ja pumpun, sen jälkeen pelasi kuin unelma...Fordilta saa suuttimia, jos saa enää?...taisin ostaa ne 2004, tulivat silloinkin Belgiasta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Joo unohdin tosiaan mainita et pumppu on melkein uus.. pitänee huomenna kokeilla toisia suuttimia mitkä on varaosakoneessa kiinni
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Elä vaan mitään motorcrafteja laita. Bochin nelikärkiset kannattaa laittaa.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

taunus 78 kirjoitti:Elä vaan mitään motorcrafteja laita. Bochin nelikärkiset kannattaa laittaa.
Tälle haluaisin kyllä kuulla jonkun järkevän perustelun.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

noi ngk:t ei tykkää kastumisesta...
mutta eipä ne tota vikaa aiheuta.
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

championit ainakin pelas ihan hyvin kunnes kone posahti. mut ngk:lla jotenkin mystisesti yhestä tulpasta meni kärkiväli ja ajoin ~100kilsaa viidellä pytyllä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

henu kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:Elä vaan mitään motorcrafteja laita. Bochin nelikärkiset kannattaa laittaa.
Tälle haluaisin kyllä kuulla jonkun järkevän perustelun.
Sillon kun 78 oli ajossa vaihtelin tulppia kerran viikossa, kaikkia tuli kokeiltua. Yleensä oli jo ostaessa rikki jotkut tulpat jotkut kesti sen viikon. Viimisellä kerralla ostin nuo boschin nelikärkiset ja ne toimii edelleen, 78:sin kone nykyään tuossa sierrassa.
Sillon kun sierrassa oli vielä ohc niin ostin parit motorcraftit mutta niistäkin oli aina joku valmiiksi rikki tai viikon kahden päästä oli posliinit halki. Nelikärki boschit tuli kokeiltua siihenkin ja loppu kiukuttelut.
Jostain syystä ne vaan on laadukkaampia kuin normi boschit ja muut merkit.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Vaihdat suuttimia ristiin,jos pimeä pytty vaihtaa paikkaa niin sehän on selvä peli..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Vaihdoin äsken varaosakoneesta toisen suuttimen ja säädin tyhjäkäynnin johonkin 900rpm... nyt ainakin kuumalla koneella lähtee pumppaamatta käyntiin ja käy vähän tasasemmin, mut bensa haisee silti.. pitää tarkastaa vielä muutkin suuttimet varmuuden vuoks
Avatar
Kullanderi
Viestit: 671
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
Paikkakunta: Kesälahti

Viesti Kirjoittaja Kullanderi »

Kullanderi kirjoitti:Vaihdoin äsken varaosakoneesta toisen suuttimen ja säädin tyhjäkäynnin johonkin 900rpm... nyt ainakin kuumalla koneella lähtee pumppaamatta käyntiin ja käy vähän tasasemmin, mut bensa haisee silti.. pitää tarkastaa vielä muutkin suuttimet varmuuden vuoks
Joo tutkin just lisää ja huomasin et dumppi (bailey) on tyhjäkäynnillä auki, selailin nettiä ja en selvää vastausta saanu et kuuluuko näin olla vai ei? Tää on minun ensimmäinen turboauto ja en oo oikeen vielä täysin perillä näistä sysyteemeistä.. Voinko säätää dumpin olemaan kiinni tyhjäkäynnillä aiheuttamatta vahinkoa/kuormitusta koneelle?? Käsitykseni mukaan kone käy nyt tyhjäkäynnillä rikkaalla juurikin tuon dumpin aukiolon takia, vai olenko väärässä?
Vastaa Viestiin