RS Turbo ongelmaa, apuja kaivattaisiin!!
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
RS Turbo ongelmaa, apuja kaivattaisiin!!
Elikkäs RS Turbo Escorttiin on tullut tommonen vika et kylmänä käynnistäessä hörähtää käyntiin ja sammuu miltei samantien.. sit pitää käynnistää kaasu pohjassa et lähtee käyntiin ja aluks käy kolmella ennenku antaa kierroksia.. Tyhjäkäynnillä käy kolmella kuumalla sekä kylmällä koneella. Tyhjäkäynti on nyt vaan jotain 500rpm ja neljäs pytty herää jossain 1000 paikkeilla. Osaa joita olen jo kokeillut vaihtaa: vj-kansi, tulpanjohdot ja bensansuodatin.. konehuoneesta olen kaikki liittimet ja alipaineletkut tarkastanu jo ja tulpat tsekkasin ni olivat ihan käyttökelposet (eivät ole kovinkaan vanhat) Mut epäilen silti oisko Motorcraftit sittenkin vielä kokeiltava?? Nyt jotkut NGK:n R:t..
Sen verran koneesta tietoa että kone on kasattu uusista osista noin 15tkm sitten uusilla männillä, vakio ruiskulla (onko se nyt K- vaiko KE-jetti?) ynnä muulla, ahdot 0.9 bar
Bensaakin tämä pimeä pytty saa (mut kai vois olla suutinvikakin?), olen sen kokeillu ja puristukset on normaalit ja pahvi EI ole palanut.. Ei toi nyt iso vika ole et kyllä sillä ajamaan pääsee mut haluisin ton korjata.. et jollain sattus näistä vehkeistä enemmän olemaan tietoa??
Sen verran koneesta tietoa että kone on kasattu uusista osista noin 15tkm sitten uusilla männillä, vakio ruiskulla (onko se nyt K- vaiko KE-jetti?) ynnä muulla, ahdot 0.9 bar
Bensaakin tämä pimeä pytty saa (mut kai vois olla suutinvikakin?), olen sen kokeillu ja puristukset on normaalit ja pahvi EI ole palanut.. Ei toi nyt iso vika ole et kyllä sillä ajamaan pääsee mut haluisin ton korjata.. et jollain sattus näistä vehkeistä enemmän olemaan tietoa??
Mulla oli mk4 -90 tuolla ruiskulla aikoinaan ja siinä oli samanlaisia oireita...suuttimet olivat tiensä päässä, vuotivat ja sumuttivatkin miten sattuu...myös bensapumppu oli väsynyt, ei tenhyt painetta tarpeeksi.
Vaihdoin uudet suuttimet ja pumpun, sen jälkeen pelasi kuin unelma...Fordilta saa suuttimia, jos saa enää?...taisin ostaa ne 2004, tulivat silloinkin Belgiasta.
Vaihdoin uudet suuttimet ja pumpun, sen jälkeen pelasi kuin unelma...Fordilta saa suuttimia, jos saa enää?...taisin ostaa ne 2004, tulivat silloinkin Belgiasta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
championit ainakin pelas ihan hyvin kunnes kone posahti. mut ngk:lla jotenkin mystisesti yhestä tulpasta meni kärkiväli ja ajoin ~100kilsaa viidellä pytyllä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Sillon kun 78 oli ajossa vaihtelin tulppia kerran viikossa, kaikkia tuli kokeiltua. Yleensä oli jo ostaessa rikki jotkut tulpat jotkut kesti sen viikon. Viimisellä kerralla ostin nuo boschin nelikärkiset ja ne toimii edelleen, 78:sin kone nykyään tuossa sierrassa.henu kirjoitti:Tälle haluaisin kyllä kuulla jonkun järkevän perustelun.taunus 78 kirjoitti:Elä vaan mitään motorcrafteja laita. Bochin nelikärkiset kannattaa laittaa.
Sillon kun sierrassa oli vielä ohc niin ostin parit motorcraftit mutta niistäkin oli aina joku valmiiksi rikki tai viikon kahden päästä oli posliinit halki. Nelikärki boschit tuli kokeiltua siihenkin ja loppu kiukuttelut.
Jostain syystä ne vaan on laadukkaampia kuin normi boschit ja muut merkit.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Joo tutkin just lisää ja huomasin et dumppi (bailey) on tyhjäkäynnillä auki, selailin nettiä ja en selvää vastausta saanu et kuuluuko näin olla vai ei? Tää on minun ensimmäinen turboauto ja en oo oikeen vielä täysin perillä näistä sysyteemeistä.. Voinko säätää dumpin olemaan kiinni tyhjäkäynnillä aiheuttamatta vahinkoa/kuormitusta koneelle?? Käsitykseni mukaan kone käy nyt tyhjäkäynnillä rikkaalla juurikin tuon dumpin aukiolon takia, vai olenko väärässä?Kullanderi kirjoitti:Vaihdoin äsken varaosakoneesta toisen suuttimen ja säädin tyhjäkäynnin johonkin 900rpm... nyt ainakin kuumalla koneella lähtee pumppaamatta käyntiin ja käy vähän tasasemmin, mut bensa haisee silti.. pitää tarkastaa vielä muutkin suuttimet varmuuden vuoks