Volvon perä taneen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Volvon perä taneen
Istuuko 240 - Volvon perä kuin hienosti paikoilleen? siis leveydeltään, jääkö liian kapeaksi verrattuna taunuksen omaan perään? Mites sitten tuo 700 - sarjan perä, se ois pikkusen leviämpi ku 200 - sarjan, istuisko se paremmin paikoilleen?
Projekti Ford Taunus vm 77, 2.0 OHC, 187hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
940 1031 perä on cortinassa, tais olla sentin pari vaan leveämpi orkkis perää. Ylätukivarsille vaikea tehdä paikkaa, kun valurautanen se perämurikka osa tossa volvon perässä + tais olla turhan korkeakin ettei saa senkään takia. Siksi itellä suorat ylätukivarret ja panhard.
Tuolla kuvia taka-akselistostakin:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Cortina+-71+V6/
Tuolla kuvia taka-akselistostakin:
http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Cortina+-71+V6/
eli minkä helvetin akselin istutan tuonne tanariin??? iso-atlakset niin perkeleen kalliita jos haluaa lukolla ja sopivalla välityksellä, ei taho alle 1200euron olla myytävänä.... eli mitä vithua mää ny teenn... mites sitten hiacen akseli, onko se täysin poissuljettu vaihtoehto???
Projekti Ford Taunus vm 77, 2.0 OHC, 187hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
Usa Fordin periä saa suht halvalla (muutama satanen) lukolla ja järkevillä välityksillä...esim. 8.8" tai 9"...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
hiacen perässä aika tiheä välitys.yleisin on 4,3.tiheämpiäkin löytyy.myös 3,9 olemassa,mutta se on aika harvinainen.overdrivellä joku kauppas 250 eurolla hiacen lukkoperää.noita on sitten myös eri leveysiä.paljonko muuten on taunuksen perän leveys?
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Eikä se hiacen vanha peltikuorinen akseli ole edes painava ~59kg vs volvo 740 1031 ~60kg, taunus iso-atlas tais pyöriä ~55kg Kaikki lukottomia ja ilman jarrukamoja, lukollinen tasaus pyörästö hieman nostanee noiden painoja. Kaikki akselit punninnut itse samalla epäluotettavalla henkilövaa-alla peräkkäin
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone