Sivu 2/2

Lähetetty: 10 Loka 2013, 20:52
Kirjoittaja Mois
Ite oon säätänny just tol rullamittatarkkuudella suurinpiirtein "nolliin" :)

Lähetetty: 10 Loka 2013, 21:53
Kirjoittaja kana12
mä oon käyttäny 1-2mm aurausta.korjaus opas tosiaan sanoo haritus +1mm-1mm tosin tällä on allaan 17" 205 55 renkaat nin vetelee mihinsattuu jos on haritusta.

Lähetetty: 10 Loka 2013, 22:04
Kirjoittaja ft79
kyllä takavetoautoista pitäis olla aurausta.. se 2mm on sellanen
vanha perus säätö.. :roll:

etuvetosille sitten se haritus..

toki nykyautot lähes aina nolla kulmilla..

Lähetetty: 10 Loka 2013, 23:57
Kirjoittaja Samu
koskaan en nähnyt 3-vuoden amiksen aikana että mihinkään autoon antais ohjearvona haritusta :shock: kone näytti taunukseenkin sen perus nolla tai vähän aurausta. siitähän tulee ihan outo ohjatakin jos haritusta laittaa.

Lähetetty: 11 Loka 2013, 05:43
Kirjoittaja ft79
perimätiedon mukaan jossain vanhemmissa etuvedoissa pitäisi olla haritusta.. :lol:

Lähetetty: 11 Loka 2013, 07:43
Kirjoittaja duster73
ft79 kirjoitti:perimätiedon mukaan jossain vanhemmissa etuvedoissa pitäisi olla haritusta.. :lol:
joo.kyllä nuo "vanhan kansan"-asentajat sanoo,et takavetoon aurausta ja etuvetoon haritusta.

Lähetetty: 11 Loka 2013, 11:17
Kirjoittaja isoatlas
Mulla on tuollainen vekotin, on ihan pätevä :arrow: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... c8f59388d8

Lähetetty: 11 Loka 2013, 13:42
Kirjoittaja Mois
Joo, ainakin vanhemmissa etuvedoissa laitetaan haritusta. Veto kun on päällä, niin kulmat muuttuu :) Taunuksessa kun on pyörät yleensä yläreuna sisäänpäin kallellaan, niin ehkä siks on joissain ohjearvoissa laitettu sitä haritusta? Pyörähän pyrkii kääntymään sinne suuntaan minne on kallellaan, niin maalaisjärjellä ajateltuna ymmärtäisin et sillä harituksella kompensoidaan tätä :lol:

Lähetetty: 11 Loka 2013, 22:41
Kirjoittaja iji-69
Tiedän kyllä että takavetoisessa aurausta ja etuvetoisessa haritusta koska vetävät eturenkaat pyrkivät kohden keskilinjaa.
Tätä ohjekirjan haritusjuttua vaan ihmettelin. Puslien vaihdon jälkeen kun oli 10 mm aurausta, joten johonkin siitä on edettävä, todennäköisesti johonkin 1..2 mm auraukseen.

Lähetetty: 11 Loka 2013, 23:00
Kirjoittaja Mois
iji-69 kirjoitti:Tiedän kyllä että takavetoisessa aurausta ja etuvetoisessa haritusta koska vetävät eturenkaat pyrkivät kohden keskilinjaa.
Tätä ohjekirjan haritusjuttua vaan ihmettelin. Puslien vaihdon jälkeen kun oli 10 mm aurausta, joten johonkin siitä on edettävä, todennäköisesti johonkin 1..2 mm auraukseen.
Autodatassa lukee: Auraus (N = negatiivinen, haritus) mm 0 - 2N

Lähetetty: 11 Loka 2013, 23:09
Kirjoittaja iji-69
No, sama se on näemmä kuin Haynesissa eli 1mm haritusta +-1mm