Aurauskulmat

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
iigle
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 17:58
Paikkakunta: Lohja

Aurauskulmat

Viesti Kirjoittaja iigle »

Taunus puoltaa vasemmalle ihan **tusti. Aattelin aurauskulmat tsiigailla ja ettei oo töytästy mihinkään. Joten, oisko kellään vinkkejä noihin aurauskulmiin? Vaikka kuvia jonkilaisesta kärkimitasta? Tai mikä ois voinu vääntyy ku puoltaa vasemmalle? Ratista ku päästää irti 20km/h vauhdissa ni se on menoo :D Toivottavasti joku saa tästäki avautumisesta selvää :?
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Avatar
niceman
Viestit: 519
Liittynyt: 18 Maalis 2007, 14:34
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niceman »

Vasen jarru jumittaa? Vertaa levyjen lämpöä vasen vs oikea
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Tollanen puoltaminen yhteen suuntaan ei yleensä johdu kyllä aurauksesta.

Joko jarru melko jumissa tai laakeri ihan entinen.
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Tai reaktiotangon kumit.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tai aivan pielessä oleva camber.tosin en tiedä,saako sen näissä menemään niin pieleen.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
ikiliikkuja
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Ehkä hakuammuntaa mutta vois kokeilla vaihtaa renkaita ristiin rastiin. Itse tuskailin pitkän aikaa kun kesäkumeilla veti aika reippaasti vasemmalle. Viimein vaihdon takaa (vanhemmat!) renkaat eteen niin ongelma hävisi eli jotain mätää renkaissa, päällepäin ei vaan näy mitään.
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
Avatar
iigle
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 17:58
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja iigle »

Jarrut oon käyny läpi ja laakerit kun ostin tuon murheenkryynin. Ja nyt kun tarkemmin katto ni siel taitaa ainakin olla alkuperäset 1.6l jouset laikkamadallettuna ja v6 keulilla :D Pitää noit kumei tsiigailla ja vähän kaikkee näköjään.
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Avatar
iigle
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 17:58
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja iigle »

Pitää vissiin kirveen kans mennä moikkaa vanhaa omistajaa :evil: Hantin puolen reaktiotanko säädetty aivan tappiin kun vaihdettu joskus kumi. En tiedä onko raidentangonpää kuskinpuolella säädetty myös vituilleen. Hantinpuolen rengas kun osottaa lappiin niin kuskinpuolen osottaa ruotsiin. Ja tietysti puslat lopussa. Vois välil avaa silmät ku jarrujakin roplaa :? Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

iigle kirjoitti:Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?
Osta uudet uretaaniset, juttua aiheesta paljonkin jo ennestään.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

henu kirjoitti:
iigle kirjoitti:Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?
Osta uudet uretaaniset, juttua aiheesta paljonkin jo ennestään.
Joo, soita Rallyraceen ja tilaa sieltä uudemmat eli lyhyemmällä holkilla olevat uretaaniset reaktiotangonpuslat.

Ton näköset:

Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
iigle
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 17:58
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja iigle »

Joopa joo... Nyt on uudet puslat paikallaan ja aurauskulmat katottu. Mutta nyt ilmaantui taaas uusi ongelma. Rattia kun veti ja työnsi niin huomasin että aika paljon liikkuu. Joten päätin vetää ja katsoa paljon tulee oikeen ulospäin, ja se jäi jumiin. Joku n. 3cm irti sieltä pohjasta. Osaiskohan joku kertoo missä vika? :? Meinaa oikeen rupee harmittaa.
Taunus v6 2.3i vm.80
Sierra 2.3i
EX monta sierraa ja yks scorpio
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Rättinivel rikki?
Ford johtaa.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

iji-69 kirjoitti:Rättinivel rikki?
Luultavasti, se rattiakseli on yhtä pötköä sinne "rättinivelakseliin" asti.
Elikkä tossa akselissa toi vasemmalla oleva kumi paska, ja/tai sit on tosta liitoksesta myös löysällä.

Kuva
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

ratti akseli on kokoon painuvaa mallia ja putken sisällä on kolmion mallinen liitos mistä se antaa periks jos ajaa kolarin.eli vissiin ylpuoleinen pätkä rattiakselista irronnu neulalaakerista.pitäs olla lukkorenkaalla vissiin kiinni laakerissa.just pari viikkoo sitte revin omastani ton nivel akselin irti ja samalla jäi käteen se alapään kolmio akseli :)
taunus is my obsession!
iji-69
Viestit: 249
Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja iji-69 »

Mitä olette käyttäneet Taunuksissanne aurausta tai haritusta? Joku vanha Haynes ilmoittaa HARITUSta 1mm +-1mm.
Tuli ajankohtaiseksi kun uusin puslat ylätukivarteen ja en ole vielä löytänyt mieleistäni ohjattavuutta. Hieman hakee asfaltilla, ja haritus on rullamittatarkkuudella juurikin tuon 1mm.
Ford johtaa.
Vastaa Viestiin