Sivu 1/2

Aurauskulmat

Lähetetty: 08 Marras 2012, 20:29
Kirjoittaja iigle
Taunus puoltaa vasemmalle ihan **tusti. Aattelin aurauskulmat tsiigailla ja ettei oo töytästy mihinkään. Joten, oisko kellään vinkkejä noihin aurauskulmiin? Vaikka kuvia jonkilaisesta kärkimitasta? Tai mikä ois voinu vääntyy ku puoltaa vasemmalle? Ratista ku päästää irti 20km/h vauhdissa ni se on menoo :D Toivottavasti joku saa tästäki avautumisesta selvää :?

Lähetetty: 08 Marras 2012, 20:35
Kirjoittaja niceman
Vasen jarru jumittaa? Vertaa levyjen lämpöä vasen vs oikea

Lähetetty: 09 Marras 2012, 00:04
Kirjoittaja Muurahainen
Tollanen puoltaminen yhteen suuntaan ei yleensä johdu kyllä aurauksesta.

Joko jarru melko jumissa tai laakeri ihan entinen.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 07:19
Kirjoittaja taunus 78
Tai reaktiotangon kumit.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 10:53
Kirjoittaja duster73
tai aivan pielessä oleva camber.tosin en tiedä,saako sen näissä menemään niin pieleen.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 14:00
Kirjoittaja ikiliikkuja
Ehkä hakuammuntaa mutta vois kokeilla vaihtaa renkaita ristiin rastiin. Itse tuskailin pitkän aikaa kun kesäkumeilla veti aika reippaasti vasemmalle. Viimein vaihdon takaa (vanhemmat!) renkaat eteen niin ongelma hävisi eli jotain mätää renkaissa, päällepäin ei vaan näy mitään.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 16:25
Kirjoittaja iigle
Jarrut oon käyny läpi ja laakerit kun ostin tuon murheenkryynin. Ja nyt kun tarkemmin katto ni siel taitaa ainakin olla alkuperäset 1.6l jouset laikkamadallettuna ja v6 keulilla :D Pitää noit kumei tsiigailla ja vähän kaikkee näköjään.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 18:26
Kirjoittaja iigle
Pitää vissiin kirveen kans mennä moikkaa vanhaa omistajaa :evil: Hantin puolen reaktiotanko säädetty aivan tappiin kun vaihdettu joskus kumi. En tiedä onko raidentangonpää kuskinpuolella säädetty myös vituilleen. Hantinpuolen rengas kun osottaa lappiin niin kuskinpuolen osottaa ruotsiin. Ja tietysti puslat lopussa. Vois välil avaa silmät ku jarrujakin roplaa :? Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?

Lähetetty: 09 Marras 2012, 19:22
Kirjoittaja henu
iigle kirjoitti:Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?
Osta uudet uretaaniset, juttua aiheesta paljonkin jo ennestään.

Lähetetty: 09 Marras 2012, 20:03
Kirjoittaja Mois
henu kirjoitti:
iigle kirjoitti:Mistä ois hyvä tehä noit puslii. Nylon tai joku jäykkä kumi?
Osta uudet uretaaniset, juttua aiheesta paljonkin jo ennestään.
Joo, soita Rallyraceen ja tilaa sieltä uudemmat eli lyhyemmällä holkilla olevat uretaaniset reaktiotangonpuslat.

Ton näköset:

Kuva

Lähetetty: 12 Marras 2012, 21:16
Kirjoittaja iigle
Joopa joo... Nyt on uudet puslat paikallaan ja aurauskulmat katottu. Mutta nyt ilmaantui taaas uusi ongelma. Rattia kun veti ja työnsi niin huomasin että aika paljon liikkuu. Joten päätin vetää ja katsoa paljon tulee oikeen ulospäin, ja se jäi jumiin. Joku n. 3cm irti sieltä pohjasta. Osaiskohan joku kertoo missä vika? :? Meinaa oikeen rupee harmittaa.

Lähetetty: 12 Marras 2012, 21:24
Kirjoittaja iji-69
Rättinivel rikki?

Lähetetty: 12 Marras 2012, 22:40
Kirjoittaja Mois
iji-69 kirjoitti:Rättinivel rikki?
Luultavasti, se rattiakseli on yhtä pötköä sinne "rättinivelakseliin" asti.
Elikkä tossa akselissa toi vasemmalla oleva kumi paska, ja/tai sit on tosta liitoksesta myös löysällä.

Kuva

Lähetetty: 30 Marras 2012, 23:16
Kirjoittaja kana12
ratti akseli on kokoon painuvaa mallia ja putken sisällä on kolmion mallinen liitos mistä se antaa periks jos ajaa kolarin.eli vissiin ylpuoleinen pätkä rattiakselista irronnu neulalaakerista.pitäs olla lukkorenkaalla vissiin kiinni laakerissa.just pari viikkoo sitte revin omastani ton nivel akselin irti ja samalla jäi käteen se alapään kolmio akseli :)

Lähetetty: 10 Loka 2013, 20:43
Kirjoittaja iji-69
Mitä olette käyttäneet Taunuksissanne aurausta tai haritusta? Joku vanha Haynes ilmoittaa HARITUSta 1mm +-1mm.
Tuli ajankohtaiseksi kun uusin puslat ylätukivarteen ja en ole vielä löytänyt mieleistäni ohjattavuutta. Hieman hakee asfaltilla, ja haritus on rullamittatarkkuudella juurikin tuon 1mm.