Type ysistä pari kysymystä.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Käväsin tuossa itsekin tallilla, ja saattaapa olla että olin väärässä noiden proppujen suhteen. Ainakin tuossa vanhemmassa on messinkiä se tyhjennysproppu, ja täyttöproppu on rautaa. Samoin pikkulaatikossa. Luulisi olevan rautaa molemmat jos orkkiksia olisivat. Uudemmassa olikin tyhjennysreikä tehty siihen alumiiniin eikä rautaan kuten muistelin, ja kantana on 13mm kuusio...
Jos saat otettua kuvan siitä tyhjennysropusta joka on siinä aluminiosassa, olis kiva nähdä...Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Käväsin tuossa itsekin tallilla, ja saattaapa olla että olin väärässä noiden proppujen suhteen. Ainakin tuossa vanhemmassa on messinkiä se tyhjennysproppu, ja täyttöproppu on rautaa. Samoin pikkulaatikossa. Luulisi olevan rautaa molemmat jos orkkiksia olisivat. Uudemmassa olikin tyhjennysreikä tehty siihen alumiiniin eikä rautaan kuten muistelin, ja kantana on 13mm kuusio...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taisi olla 1989 kun ostin vakuutusyhtiöltä laatikon saman vuosimallin sierrasta, laatikko oli kun tehtaan jäljiltä ja purkaantui melkein kun itsestään. Kytkinakselin vaihdoin vanhemmasta ja kuoria hitsailin että pysy öljyt sisällä.
Niin ajoinkin sillä jonkun aikaa, jos joku hakee todella vähän ajettua typeysiä saa tarjota.
Niin ja kytkinkoppaa eikä keppiä oo!
Niin ajoinkin sillä jonkun aikaa, jos joku hakee todella vähän ajettua typeysiä saa tarjota.
Niin ja kytkinkoppaa eikä keppiä oo!
- Kullanderi
- Viestit: 671
- Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:23
- Paikkakunta: Kesälahti
Tossa lisää infoa jos tarttet vielä, voit valikoida tuosta eri laatikoita http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.shtml
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Lisäsin kuvan galleriaan. Itsetehdyltä näyttää, vaikka aluksi toisin luulinkin. Miten muuten irtoaa laatikosta häntä? Pitäisi saada pyörittimen ratas paikoilleen kun kilisee irrallaan akselilla. Joutuuko purkamaan mitä kaikkea ennenkuin pääsee tuohon rattaaseen käsiksi?Mois kirjoitti:Jos saat otettua kuvan siitä tyhjennysropusta joka on siinä aluminiosassa, olis kiva nähdä...
Vaihdekeppi irti, sitten siirtäjä tangon päästä se putkisokka irti joka pitää sitä mötikkää paikallaan...sitten hännän kyljestä se kahdella pultilla kiinni oleva lätkä irti ja tietysti hännän kiinnityspultit irti...sen jälkeen häntä lähtee irti.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Ei ollut lukkorengasta edessä. Nostin vain liian alhaalta, heti siitä valuraudan päältä, jolloin koko akseli nousee mukana. Pykälää ylempää nousi häntä oikein mukavasti pois. Ratas paikalleen lock-titen kanssa ja häntä takaisin paikoilleen. Oikein hyvä, mutta vaihteet ei toimi, eli ilmeisesti se pahuksen tappi ei mennyt siihen jousen väliin niinkuin kuuluisi. Onko tähän jokin niksi, vai pitääkö se oikea asento vain hakea?
Luonnollisestikin katkesi yksi paperitiiviste, tietenkin laatikon pohjapuolelta, ja tietenkin siitä välistä jota ei voi vaihtaa ilman laatikon purkamista. Ylemmässä välissä johon olisi voinut uuden tiivisteen laittaakin on metallivahvisteinen tiiviste joka ei hajoa. Eipä tuolle alemmalle paljoa voinut tehdä, jarrucleaneria ja paineilmaa, tiivistemassaa ohut kerros päälle ja pultit kiinni. Voisi tuohon mahdollisesti uuden tiivisteen laittaa jos tekisi katkoskohdan laatikon yläpuolelle, mutta kokeillaan nyt tuolla.
Luonnollisestikin katkesi yksi paperitiiviste, tietenkin laatikon pohjapuolelta, ja tietenkin siitä välistä jota ei voi vaihtaa ilman laatikon purkamista. Ylemmässä välissä johon olisi voinut uuden tiivisteen laittaakin on metallivahvisteinen tiiviste joka ei hajoa. Eipä tuolle alemmalle paljoa voinut tehdä, jarrucleaneria ja paineilmaa, tiivistemassaa ohut kerros päälle ja pultit kiinni. Voisi tuohon mahdollisesti uuden tiivisteen laittaa jos tekisi katkoskohdan laatikon yläpuolelle, mutta kokeillaan nyt tuolla.
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
No nyt se on taas kasassa. Migreeni painoi päälle senverran sopivasti etten nähnyt jousen ja tapin paikkaa kunnolla, joten meni kerralla kohdalleen... Suojasin sitten vaan ja puhalsin vuosikertamössöt pois pinnasta. Maalata pitää vielä, mutta taidan viettää loppupäivän hieman kevyemmin kun jomottaa päähän ja silmiin vielä aika reilusti.
Siitä vitosen lukitusrenkaasta kun on ollut puhetta, jos se on se mikä on tuossa heti siinä hännän puolella, niin se rengas ei ainakaan tuossa näyttänyt olevan symmetrinen vaan kiilamainen. Samalla tavalla oli ura akselissakin. Jos sen laittaa väärinpäin ei varmaankaan kestä paikallaan.
Siitä vitosen lukitusrenkaasta kun on ollut puhetta, jos se on se mikä on tuossa heti siinä hännän puolella, niin se rengas ei ainakaan tuossa näyttänyt olevan symmetrinen vaan kiilamainen. Samalla tavalla oli ura akselissakin. Jos sen laittaa väärinpäin ei varmaankaan kestä paikallaan.