Type ysistä pari kysymystä.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nyt tarvis pikkusen neuvoa laatikon valintaan. olen hakemassa 5v laatikkoa taunukseen zetec moottorin perään ja olen ollut siinä uskossa että sierroissa on type-9 laatikko mutta asiahan ei olekaan näin.
Vaan sieltä taitaa löytyä tuollainen mt75? eikö..
Kysymys siis kuuluu mitä eroa tuossa laatikossa on t9sään ja saako tuollaista mt75 sovitettua helposti kiinni zetec moottoriin. olis vaan tiedossa tuollainen laatikko edullisesti.
Taitaa meinaan olla harvassa nuo T9 kun joku sellaista haluaa ostaa tällä foorumilla ja kirjoitteli että kukaan ei ole tarjonnut
Vaan sieltä taitaa löytyä tuollainen mt75? eikö..
Kysymys siis kuuluu mitä eroa tuossa laatikossa on t9sään ja saako tuollaista mt75 sovitettua helposti kiinni zetec moottoriin. olis vaan tiedossa tuollainen laatikko edullisesti.
Taitaa meinaan olla harvassa nuo T9 kun joku sellaista haluaa ostaa tällä foorumilla ja kirjoitteli että kukaan ei ole tarjonnut
Lueppa uusiks sitä mun OSTO ilmotusta Pusulassa näyttäs olevan mahollisesti irallisella kytkinkopalla jossa taitaa olla myös kytkinkoppa.. Ja mt75 on doch koneisis sierroissa ja se taitaa olla aika vaikee saada sopimaan jeddah on joskus semmosen väännelly tanee..
Korjattu. Eli tuosta mun osto ilmotuksesta ei myynti! Ikiliikkuja käyttäjällä siis tuo laatikko olis
Korjattu. Eli tuosta mun osto ilmotuksesta ei myynti! Ikiliikkuja käyttäjällä siis tuo laatikko olis
No mitäs eroja mt75-->ohc moottorin omaan vaihdelaatikkoon noin niinkuin sovittamisen kannalta?
mt75- onko nopeus tieto sähköinen? kytkimen/vauhtipyörän kanssa ei varmaa tule ongelmaa kun käyttää esim.sierran kytkintä? mutta mites haarukka tai sitten laatikon kardaanin puoleinen pää
Jos tietäisin mitä eroa laatikoilla on niin osais päättää etsinkö T9 vai ostaisi mt75 mitä on tarjolla reilusti/edullisesti
mt75- onko nopeus tieto sähköinen? kytkimen/vauhtipyörän kanssa ei varmaa tule ongelmaa kun käyttää esim.sierran kytkintä? mutta mites haarukka tai sitten laatikon kardaanin puoleinen pää
Jos tietäisin mitä eroa laatikoilla on niin osais päättää etsinkö T9 vai ostaisi mt75 mitä on tarjolla reilusti/edullisesti
Paraskin puhujahenu kirjoitti:Kannattaa kysellä noita T9 laatikoita muiltakin ford aiheisilta sivuilta, tällä foorumilla pyörii nykyisin pääasiassa paskanjauhajia ja muita alkoholisteja joilla ei todennäköisesti ole mitään myytävänä.
Yleisempiähän ne T9 lootat on ainakin ollut kun joka ohc/cvh/diesel/2,8 Sierran koneen perästä löytyvä 5 lovinen on T9. DOHC ja 2,9 koneissa on MT75 ja se on hieman ahdas Taunukseen. Joutuu joko kardaanitunnelia laajentamaan tai suunnittelemaan vaihdekepin häkkyrän uusiksi. Lootan kannatinpalkkia ei saa mistään valmiina, joutuu soveltamaan jostain itse. Kardaanikin on omansa, Sierran versio sopii kyllä muuten mutta tukilaakerin paikkaa on vaihdettava. Ja nopeusmittari on vaijerilla molemmissa, Scorpioissa on sähköinen.
Mertie pub & 3D
nyt tuli semmosta tietoa mikä auttoi aisiaan. Taidan unohtaa tuon mt75 jos joutuu tunnelia muokkaamaan. muuten se ei mitenkään pahalta hommalta kuulostanut
Niin ja muuten missä siinä laatikossa on tunniste lätkä (jos on) mistä selviää minkä moinen laatikko kyseessä.
Muutamaa laatikkoa kysyneenä voin sanoa että myyjillä ei oo mitään käsitystä mikä laatikko kyseessä paitsi että "no sierrasta se on"
Niin ja muuten missä siinä laatikossa on tunniste lätkä (jos on) mistä selviää minkä moinen laatikko kyseessä.
Muutamaa laatikkoa kysyneenä voin sanoa että myyjillä ei oo mitään käsitystä mikä laatikko kyseessä paitsi että "no sierrasta se on"
Ei se pakko ole, en minäkään tunneliin koskenu muutaku sen tukilaakerin kohdalle.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/kepinhanta.JPG
Tuon näköinen siitä lootan takapäästä tuli kun se natsasi nippanappa paikalleen.
Ja jossei kuvasta erota T9:ää ja MT75:sta niin hohhoijaa... T9 on valurautaa ja MT75 alumiinia kiinteällä kytkinkopalla.
http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/kepinhanta.JPG
Tuon näköinen siitä lootan takapäästä tuli kun se natsasi nippanappa paikalleen.
Ja jossei kuvasta erota T9:ää ja MT75:sta niin hohhoijaa... T9 on valurautaa ja MT75 alumiinia kiinteällä kytkinkopalla.
Mertie pub & 3D
Jos saat ton MT-75 mahtumaan niin on se kehittyneempi kyllä sitä suosittelen.
Jos etit Type 9 niin kannattaa kattoa jos jostain sais Type 9 HD.
Sitte käytetynlaatikon kohdalla melkein kannattaa ne laakeroinnit ja sykrot kattoa
jos vaan aikaa on, että ei oo väljä laatikko. Samalla laatikon saa hiljaiseksi.
Jos etit Type 9 niin kannattaa kattoa jos jostain sais Type 9 HD.
Sitte käytetynlaatikon kohdalla melkein kannattaa ne laakeroinnit ja sykrot kattoa
jos vaan aikaa on, että ei oo väljä laatikko. Samalla laatikon saa hiljaiseksi.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Mikäs se jeddahia noin närästää? ja kyllä sen kuvasta näkee että millaisia eroja laatikoissa on mutta jos ne myytävä laatikko on 100km päässä niin se on turha mitään kuvia kotona kattella ja ihmetellä.
Mutta nyt selvisi että mt75sessa on alumiini kuori eikä siinä ole irroitettavaa kytkin koppaa niillä kysymyksillä selvittää laatikon mallin jo varmasti näkemättä sitä.. eikös?
Mutta nyt selvisi että mt75sessa on alumiini kuori eikä siinä ole irroitettavaa kytkin koppaa niillä kysymyksillä selvittää laatikon mallin jo varmasti näkemättä sitä.. eikös?
-
- Viestit: 241
- Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12
Joo, se on siis tuossa hd-laatikossa se vahvistettu laakerointi, ja normilaatikot on suht samanlaisia sisältä? Mulla mitä on nuo kaksi tavallista laatikkoa niin molemmissa on tyhjennysproppu. Ihan vaikuttaisivat vieläpä alkuperäisiltä? Pikkuaskissa on samanlainen nelikulma proppu melko keskellä pohjaa niinkuin tässä vanhemmassa t9:ssäkin, ja siitä uudemmasta t9:stä en muista millainen proppu siinä on, mutta se on hieman peräänpäin missä se valulohko vaihtuu aluun.Mois kirjoitti:4WD malleissa ja joissain 2.8 koneisissa on ainakin sitä vähä vahvempaa HD lootaa, ei niissä muuten suurempaa eroa ole. Lähinnä apuakselin etupään laakerointia niissä vahvistettu. Öljyn poistoroppua en oo nähny type 9 lootissa ollenkaan.
Joo, Heavy Duty lootas on se apuakselin etupään laakerointi vahvistettu. Täytyykin tarkistaa noi pari Type 9 lootaa mitä on täs kotoon, et onko niissä sitä tyhjennysroppua. Mikä mul on yhes Tanes kiinne, nii siihen kaveri poras reiän ja veti kierteet, kun siin ei ainakaa ollu sitä roppua.Paikallinen Harrastaja kirjoitti:Joo, se on siis tuossa hd-laatikossa se vahvistettu laakerointi, ja normilaatikot on suht samanlaisia sisältä? Mulla mitä on nuo kaksi tavallista laatikkoa niin molemmissa on tyhjennysproppu. Ihan vaikuttaisivat vieläpä alkuperäisiltä? Pikkuaskissa on samanlainen nelikulma proppu melko keskellä pohjaa niinkuin tässä vanhemmassa t9:ssäkin, ja siitä uudemmasta t9:stä en muista millainen proppu siinä on, mutta se on hieman peräänpäin missä se valulohko vaihtuu aluun.Mois kirjoitti:4WD malleissa ja joissain 2.8 koneisissa on ainakin sitä vähä vahvempaa HD lootaa, ei niissä muuten suurempaa eroa ole. Lähinnä apuakselin etupään laakerointia niissä vahvistettu. Öljyn poistoroppua en oo nähny type 9 lootissa ollenkaan.
Edit: Kävin tarkistamas noi 2 lootaa, eikä niis kummassakaan oo poistoroppua. Täyttöroppu on semmonen kuusiokoloavaimella aukastava. Noi kaikki mun 3 lootaa on OHC:n lootia. Viel on yhes Taunukses neljäs OHC:n loota, sen tarkistan kun lumet sulaa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98