Type ysistä pari kysymystä.

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Type ysistä pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eipä taaskaan ole ajankohtaista vielä,mutta askarruttanut mieltä niin kysyn.eli ostin tuossa kesällä kutosen type-9 laatikon ja siitä on saatu se takakannakkeen kiinnitys rikki.eli siinä mihin putit pitäis tulla laatikkoon kiinni,on lohjennut isot palat pois.niin onko ohc:n laatikossa sama häntäosa?ja onko helppo vaihtaa pelkkä takapää,mitä tarvii ottaa huomioon?noita rikkinäisiä ohc:n laatikoita kun saa välillä puoli-ilmaiseksi.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Käsittääkseni kaikissa T9 laatikoissa pitäs olla se alumiininen häntä sama, muista vaan kattoo et kuvassa näkyvä "pinni" on tarpeeks syvällä, muuten ei pelaa muistaakseni kepin keskitys http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... ection.jpg
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Samanlainen häntä niissä on, eroa ei oo ku siinä kytkinakselissa, muuten sama loota. En oo viel ehtinny yhtään purkamaan, joten en osaa kertoa enempää. Korjausohjeet englanninkielisenä kyl löytyy multakin jostain...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

minusta ainakin joissain 2,8-litrasen laatikoissa oli jotain muutakin eroa,vahvemmat laakerit tai jotain.muistelisin tämmöistä jostain lukeneeni.mutta se koski lähinnä sitä itse "vaihteisto-osaa".
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

duster73 kirjoitti:minusta ainakin joissain 2,8-litrasen laatikoissa oli jotain muutakin eroa,vahvemmat laakerit tai jotain.muistelisin tämmöistä jostain lukeneeni.mutta se koski lähinnä sitä itse "vaihteisto-osaa".
4WD-vetoloota on ainakin vahvempi, voi olla jotain 2WD-lootiakin. Niis on se apuakselin etupään laakerointi vähä vahvempi, tai ainakin erilainen :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
TuohkaRacing
Viestit: 76
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
Paikkakunta: Hollola/Miekkiö

Viesti Kirjoittaja TuohkaRacing »

sekä skorpion type-ysissä on sähköinen nopusmittarin anturi.
Ford Taunus 1.6 2d -75 (projekti)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

TuohkaRacing kirjoitti:sekä skorpion type-ysissä on sähköinen nopusmittarin anturi.
tämä olikin tiedossa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

mulla on dieseli skorpparin loota johon vaihoin ohc sierran hännän juuriki ton mittarinpyörittimen takia,ja osat sopi suoraan keskenään.HD lootassa oli tosiaanki eroa apuakselin laakeroinnissa ja lootan päällä oleva kansi oli muistaakseni vahvistettu muista eroista ei ole tietoa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mikäs tarkotus tol kumil on? Oon tommosen joskus nähny irrallaan jossain :D
http://www.bearingkits.co.uk/SIERRA-TYP ... ER/486.htm#
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

tuo kumi pitää vaihe keppiä tiettyyn suuntaan kuormitettuna ettei ajossa heilu/värise niin paljoa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusstyle kirjoitti:tuo kumi pitää vaihe keppiä tiettyyn suuntaan kuormitettuna ettei ajossa heilu/värise niin paljoa
Nii, mut minnes ton kumin toinen pää sit kiinnitetään, et siihen tulee se "kuormitus"??? Mul oli omas Tanes joskus polkupyörän sisärenkaasta tehty kumilenkki jolla kans laitoin pitkillä matkoilla vaihekepin jännitykseen, kun se muuten päris ihan hemmetisti.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Vaihdekeppi tuosta isommasta lenkistä läpi ja tuo pienempi lenkki pakkivalon katkaisimen ympärille...en ole kyllä yhdessäkään type9:ssä tuota nähnyt, vain vanhemmissa laatikoissa joissa keppi kierteellä kiinni.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Paikallinen Harrastaja
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Touko 2012, 20:12

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Harrastaja »

Onko noissa ysityyppi askeissa miten eroja sisuskaluissa vuosimallien kesken? Vanhemmassa on kai se neliö täyttötulppa ja uudessa kuusio. Myös tyhjennyspropun paikka vaihtuu. Onko jompikumpi jotenkin parempi kestävyydeltään tms? Jostain syystähän sitä on muutettu, mutta onko menty parempaan vai huonompaan suuntaan?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

4WD malleissa ja joissain 2.8 koneisissa on ainakin sitä vähä vahvempaa HD lootaa, ei niissä muuten suurempaa eroa ole. Lähinnä apuakselin etupään laakerointia niissä vahvistettu. Öljyn poistoroppua en oo nähny type 9 lootissa ollenkaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Type 9 HD alla ja kyllä se kestää... tosin vissiin riippuu käyttäjästä ja lootan väljyydestä.
Millaset renkaat sekin vaikuttaa kestävyyteen. Tosin ei sitä oo tarkoitettu kestämään mitään 500 nm.

Hessulle joku laitto, mitä eroa niissä kahdessa laatikossa on, sellasen räjäytys kuvan löytäiskö joku vielä sen?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin