2.8 termostaatista

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Mois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse :lol: En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen :lol:
jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpes
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusti kirjoitti:
Mois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse :lol: En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen :lol:
jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpes
Jos vääräs asennos, niin luulis et aukee myöhemmin ja Lämpenee enemmän? Voihan se olla vääräs asennos, paha mennä väittämään, ku on niin monta vuotta aikaa ku sen viimisen termarin sinne vaihdoin :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei oo aina sitä merkkiä. mulla ei oo yhdessäkään termarissa tähän mennessä ollu semmosta vaikka on ollut ihan saksalaisiakin termareita. ja "tavallinen" termari on tämän näköinen
Kuva
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

taunusti kirjoitti:
Mois kirjoitti:Tappelin ite Nissan Micran termarin kanssa, vaihdoin 3 kertaa uuden ja laitoin pahvin syylärin eteen, mut ei vaan lämmöt nouse ees kesällä. Olis kyl keittänny kesällä ku se pahvi oli/on eessä, mut eipä lämmöt nouse :lol: En siis vielkään tiedä miks se Micran kone ei lämpene, ei oo tosin ollu ajossakaan ku viimmeks tammikuussa 2008, mut oon sitä aina välil käytelly ja siirrelly paikast toiseen. Nähtäväst se Micran tonninen kone ei tarvis syyläriä ollenkaan, vois yhdistää ylä- ja alavesiletkun suoraan yhteen :lol:
jos laitoit termostaatin kolmesti peräkkäin väärään asentoon? termostaatissa on aina sellanen pieni merkki siinä reunassa ja se pitäs olla sillain 5 yli 12 asennossa.näin isot pojat kertoo ja oon ite huomannu että sillä on merkitystä miten päin sen sinne laittaa kun corollakaan ei millään lämmenny vaikka kuin vaihto termaria mutta kun käänsi sen oikeeseen asentoon niin lämpes
Minkäs Esson isot pojat tuommosia juttuja kertoo :lol:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

enpä ole ennen kuullut,että termostaatti pitäis olla tietyssä asennossa,kerran on tullut vastaan sellainen,että oli ylösalaisin onnistuttu laittamaa :) mutta että sen muuten pitäis olla jossain tietyssä asennossa...
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

duster73 kirjoitti:enpä ole ennen kuullut,että termostaatti pitäis olla tietyssä asennossa,kerran on tullut vastaan sellainen,että oli ylösalaisin onnistuttu laittamaa :) mutta että sen muuten pitäis olla jossain tietyssä asennossa...
no oisit käyny siellä essolla niin oisit kuullu
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Japsimallisissa termareissa on usein tuo vahakello epäkeskeisesti ja sen vieressä ilmausreikä semmoisella helmellä varustettuna. Olen sellaisen sovittanut moneen muuhunkin vekottimeen kun ovatten halpoja ja niitä saa vähän erikoisemmillakin asteluvuilla. Ja joo, silloin sillä asennolla on merkitystä, sen ilmausreiän kun on syytä olla yläreunassa :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

jeddah kirjoitti:Japsimallisissa termareissa on usein tuo vahakello epäkeskeisesti ja sen vieressä ilmausreikä semmoisella helmellä varustettuna. Olen sellaisen sovittanut moneen muuhunkin vekottimeen kun ovatten halpoja ja niitä saa vähän erikoisemmillakin asteluvuilla. Ja joo, silloin sillä asennolla on merkitystä, sen ilmausreiän kun on syytä olla yläreunassa :)
Micras tais olla just semmonen epäkesko, mut luulis lämpenevän vaik ois missä asennossa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

joo ei se lämpöihin vaikuta mut ilmaus on helpompaa jos se on siellä ylhäällä :wink:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Samu kirjoitti:joo ei se lämpöihin vaikuta mut ilmaus on helpompaa jos se on siellä ylhäällä :wink:
No kyl sen tajuaa vähä hölmömpikin, tai sit ei :wink:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Olen minäkin japsi termareihin törmänny, mutta tuohon asento juttuun en. Käytännössähän se järjestelmä ilmautuu lopullisesti moottorin lämmettyä ja vesikierron alettua.

Mikäli niihin tosiaan on kohdistus ohjeet :oops: pyydän maalaisuuttani anteeksi.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin