Taunus vm78 1.6 käyntiongelma (Ratkaistu)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Taunus vm78 1.6 käyntiongelma (Ratkaistu)
Noniin eli ongelmaa tuollaisen 1.6 78 tanelin kanssa. Alkaa omat avut loppumaan joten aattelin jos täältä löytys viisautta.
Leimaan pitäisi värkki saada ja pistää hanttiin. Kone pyörähtää iloisesti laakista käymään ja käy nätisti siihe asti kun lämpenee kunnolla. Kun alkaa kone olee lämmin niin käynti loppuu melkeempä seinään eikä lähde enää käyntiin tämän jälkeen kuin ehkä kerran tai kaksi. Muutaman starttauksen jälkeen ei edes lupaa. Taustaa sen verran, että kolme päivää sitten autolla on ajettu ilman mitään oireita.
Tulpat vaihdettu, sytytys pitäisi olla kunnossa. Tässähän on tuo kiinteäkurkkunen kaasari, sitä olen tässä pyöritellyt ja ihmetellyt (atomeina hallin lattialla). Kovasti yrittänyt puhdistää ja etsiä jumi osia mutta ei mitään löydy. Vahvasti veikkasin tuota automaatti ryyppyä, että jää päälle ja kone tukehtuu, mutta jos yhtään sen toiminta periaatetta ymmärrän niin se toimii normaalisti. Soppaakin mielestäni kone saa. Tuo alipaine letku oli murtunut lähes poikki ja sen korjasin, mutta eipä se mihinkään juuri vaikuttanut.
Auttakaa nyt perhana kun pari päivää aikaa saada ajoon eikä mitään käsitystä mistä johtuu. Voisiko kansi falskata? Jos vaikka kuumetessaan vuotaisi vede sylinteriin tms. :? Miten tuon immuvuodon pystyisi todentamaan? En kyllä siiheenkäään jaksa uskoa että kuumana vasta vaikuttaisi.
Leimaan pitäisi värkki saada ja pistää hanttiin. Kone pyörähtää iloisesti laakista käymään ja käy nätisti siihe asti kun lämpenee kunnolla. Kun alkaa kone olee lämmin niin käynti loppuu melkeempä seinään eikä lähde enää käyntiin tämän jälkeen kuin ehkä kerran tai kaksi. Muutaman starttauksen jälkeen ei edes lupaa. Taustaa sen verran, että kolme päivää sitten autolla on ajettu ilman mitään oireita.
Tulpat vaihdettu, sytytys pitäisi olla kunnossa. Tässähän on tuo kiinteäkurkkunen kaasari, sitä olen tässä pyöritellyt ja ihmetellyt (atomeina hallin lattialla). Kovasti yrittänyt puhdistää ja etsiä jumi osia mutta ei mitään löydy. Vahvasti veikkasin tuota automaatti ryyppyä, että jää päälle ja kone tukehtuu, mutta jos yhtään sen toiminta periaatetta ymmärrän niin se toimii normaalisti. Soppaakin mielestäni kone saa. Tuo alipaine letku oli murtunut lähes poikki ja sen korjasin, mutta eipä se mihinkään juuri vaikuttanut.
Auttakaa nyt perhana kun pari päivää aikaa saada ajoon eikä mitään käsitystä mistä johtuu. Voisiko kansi falskata? Jos vaikka kuumetessaan vuotaisi vede sylinteriin tms. :? Miten tuon immuvuodon pystyisi todentamaan? En kyllä siiheenkäään jaksa uskoa että kuumana vasta vaikuttaisi.
Tarkistappa venttiilien välykset...jos niissä liian pienet välykset tai jopa kantaa niin varmasti sammuu lämmettyään.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Nykybensalla venttiilien lautasen uppoavat kanteen ja silloinhan venttiilin välys katoaa ja venttiili alkaa kantamaan ja samalla vuotamaan...moottorin lämmettyä metalli laajenee ja se vähäinenkin välys, jos sitä on ollut kylmänä häviää...nämä moottorit kun on tarkoitettu käytettäväksi lyijyllisellä bensalla...vanhojen moottoreiden venttiilien välyksiä pitää tarkistaa säännöllisesti...tämä on taas näitä perusasioita, jotka pitää ottaa huomioon jos pelaa vanhempien autojen kanssa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Kärjet
Vika löytyi ja korjattu.
Kaasarin löin putsattuna kiinni ja kun tuon ryypyn toiminnan tarkastin niin vika jatkui edelleen.
Kipinä hävisi koneen kuumetessa, maadotukset ok joten nappasin virranjakajan auki. Katkojan kärjistä keskimmäinen oli murteella siten, että kylmänä avasi välin hyvin, mutta kuumana ei enää jaksanut.
Uudet kärjet ja vola!
Kiitoksia kaikille neuvoista.
Kaasarin löin putsattuna kiinni ja kun tuon ryypyn toiminnan tarkastin niin vika jatkui edelleen.
Kipinä hävisi koneen kuumetessa, maadotukset ok joten nappasin virranjakajan auki. Katkojan kärjistä keskimmäinen oli murteella siten, että kylmänä avasi välin hyvin, mutta kuumana ei enää jaksanut.
Uudet kärjet ja vola!
Kiitoksia kaikille neuvoista.