taunus vuotaa nesteet ulos

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

taunus vuotaa nesteet ulos

Viesti Kirjoittaja Pale »

koneremontin jälkeen ei enää pysy nesteet sisässä... kannentiivisteen vaihoin ja kirin korjausoppaan mukaisesti ja kun kone lämpeää jonkin verran ja on tyhjäkäynnillä niin alkaa nesteet tulemaan ylivuotoletkusta pois ja kun kaasua painaa nii se loppuu ja syyläristä vajoaa nesteet. ja kun auton sammuttaa nii nesteet lentää paineella ulos :roll:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

plaanasitko kannet? voi olla pelkkä ilmakuplakin. nosta tunkilla keulaa ja puristele letkuja. ja kun kone on pikkasen lämmennyt niin raota ylempää lämppärin letkua
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Re: taunus vuotaa nesteet ulos

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Paler kirjoitti:koneremontin jälkeen ei enää pysy nesteet sisässä... kannentiivisteen vaihoin ja kirin korjausoppaan mukaisesti ja kun kone lämpeää jonkin verran ja on tyhjäkäynnillä niin alkaa nesteet tulemaan ylivuotoletkusta pois ja kun kaasua painaa nii se loppuu ja syyläristä vajoaa nesteet. ja kun auton sammuttaa nii nesteet lentää paineella ulos :roll:
pysykö nesteet sisällä ennen remonttia?ja teitkö muuta kun kannentiivisteen vaihdon?jos nesteet pysy ennen sisällä ja et muuta tehny niin vika on sitten siinä kannentiivisteessä/kierossa kannessa
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

nesteet katos ennen remonttia jo muttei ylivuotoletkun kautta. venttiilivarren kumit ja jakohihnan vaihoin mutta ne ei vissii mitää vaikuta. termostaattikin pelaa. liekkö sit kansi paskana tai... vanhat tiivisteet putsasin kyllä huolellisesti pois. syylärin alempi letku ei lämpeä yhtään mutta kaikki muut kyllä lämpeää, onko normaalia? en oo ennen paljoa näitä autojen koneita rassaillu nii tieto on aika vähäistä :lol:

ja kun auton ostin niin se vuoti nesteet samalailla ulos mutta termostaatin vaihdolla korjautu. :roll:
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kokeilitko jo ilmata ylemmän lämppärinletkun kautta? mulla oli sama juttu 2.8:ssa että ei alavesiletku lämmenny mut se johtu ilmakuplasta lämpöanturin takana ja termarin kanssa en sitä koskaan saanu toimimaan
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

kyllä tuli kokeiltua. yhä sylkee nesteet pihalle vaikka mitä tekis :evil:
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

jos se alavesi letku ei lämpiä niin käytäppäs huvikses vaikka irti se heti sen jälkeen kun auto sylkee lnesteet naamalle :lol: ja kerro sen jälkeen että oliko siellä vettä ollenkaan ja jos oli niin oliko edes lämpöstä.kyllähän sinne nyt painetta tulee aika reilusti jäähdytysnesteisiin ja minusta tuntuu että kannen tiiviste vuotaa nyt enempi entä ennen remonttia
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mikä kone sulla muuten oli...v6 termari alavesiletkussa on aivan perseestä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hermanni
Viestit: 64
Liittynyt: 27 Loka 2006, 17:59

Viesti Kirjoittaja hermanni »

Samu kirjoitti:mikä kone sulla muuten oli...v6 termari alavesiletkussa on aivan perseestä
V6:sen termari alavesiletkussa,TOIMII ERITTÄIN HYVIN!
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Jos kutosen orkkis termari ei toimi alavesiletkussa on jotain vialla muutenkin.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

noh onneks tossa mun uudessa koneessa on ylävesiletkussa :lol: ei tarvi enää tapella lämpöjen kanssa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Pale
Viestit: 162
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 22:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Pale »

niin tosiaan 1.6 ohc on kone ja nyt testasin taas uuestaan silleen että en laittanu syyläriä ihan täyteen ja annoin koneen lämmetä melko kuumaks ja ei tippaakaan vuotanu ulos. alavesiletkukin lämpes hieman. liekköhän tuo nyt sitten kunnossa :roll:
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Jos olet sen syylärin täyttäny korkkia myöten, niin uloshan sieltä liiat nesteet tulee. Vesi laajenee lämmetessään, kuten useimmat muutkin materiaalit. Toisekseen eka kertaa syyläriä täytettäessä kannattee täyttää vaan just kennojen tasoon ja käyttää konetta lämpimäksi, ilma pääsee helpommin pois. Kun kone on käyntilämmin lisäilee pikkuhiljaa tarpeen mukaan nestettä, samalla seurailee että termari ja nesteen kierto pelaa.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin