värisee
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
värisee
Mikähän tuossa mun tanelissa alkaa väristä 120 km/h jälkeen, yli 140 ei kehtaa ajaa.
Alemmissa nopeuksissa ei tunnu mitään ylimääräistä. Kardaani tuntuisi olevan kunnossa,
mutta takapätkän ristikoiden kulmat eivät ole aivan samat auton seistessä omalla
painollaan. Moottori ja vaihteisto on hieman normaalia enemmän "takakenossa" 5-vaihteisen
laatikon takia.
Alemmissa nopeuksissa ei tunnu mitään ylimääräistä. Kardaani tuntuisi olevan kunnossa,
mutta takapätkän ristikoiden kulmat eivät ole aivan samat auton seistessä omalla
painollaan. Moottori ja vaihteisto on hieman normaalia enemmän "takakenossa" 5-vaihteisen
laatikon takia.
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Re: värisee
JOS sulla on semmonen kardaani missä on edessä kumilimppu eikä ristinivel niin näkisin juurikin tuossa kirjottamassas lauseessa olevan ongelman ydin, sen kardaanin täytyy lähtee luotisuoraan laatikkoon nähden näillä kumilätkä kardaaneilla,jos siinä on vääntöä niin se vääntää keskikannatinkumia myös ja syö molempia hajalle pikkuhiljaa ja värisee. ja tohon ongelmaan törmää lähes aina ku on jotaki itte tehtyä koneen/laatikon kannaketta tms. tai vaikka ei ois itte tehtyäkään niin silti monet ei kattele/mieti yhtään noita juttuja. lätkitään osat kii vaanraative kirjoitti: Moottori ja vaihteisto on hieman normaalia enemmän "takakenossa" 5-vaihteisen
laatikon takia.
semmonen kardaani auttaa asiaan missä on ristikko edessäkin,ei oo ihan niin tarkka kulmista
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
limppu on linjasa
Kyllä kumilimppu on linjassa, puslat uudet, takana uretaanisellaiset. Renkaissa on kyllä
toivomisen varaa, mietityttää vaan sen takapätkän ristikkokulmat. Tavallisessa
ristikossa on ne tietyt astemäärät, jonka jälkeen tulee kierroksen aikana nopeuseroja
kardaaniin. En vaan ole törmännyt tietoihin, mitkä ne raja-arvot olisi.
Täytyy tässä ehkä ryhtyä nostamaan vaihteiston kannatinpalkkia, että
kardaanin kumpaankin päähän saa samansuuruiset kulmat. Saako taunukseen
kolmella ristikolla olevia kardaaneita, automaatin ei ilmeisesti käy.
Ja perskules se on traktori, jos ei yli 180 kulje!!!!!!
toivomisen varaa, mietityttää vaan sen takapätkän ristikkokulmat. Tavallisessa
ristikossa on ne tietyt astemäärät, jonka jälkeen tulee kierroksen aikana nopeuseroja
kardaaniin. En vaan ole törmännyt tietoihin, mitkä ne raja-arvot olisi.
Täytyy tässä ehkä ryhtyä nostamaan vaihteiston kannatinpalkkia, että
kardaanin kumpaankin päähän saa samansuuruiset kulmat. Saako taunukseen
kolmella ristikolla olevia kardaaneita, automaatin ei ilmeisesti käy.
Ja perskules se on traktori, jos ei yli 180 kulje!!!!!!
Vesa
saa siihen ainakin tommosen kardaanin http://www.ape-import.com/kardaanit.htm
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
saa niihin semmosia kardaaneja,71-73 oli kaikissa taunuksissa..
mää en muista tuota automaatin-kardaani asiaa varmaks,semmonen muistikuva ois että seo joku 20mm lyhempi mutta että ei haittais kuitenkaan,mut seo vaa muistikuva. joku asian tietävä vois kertoo
itellä on oikeestaan aina kulkenu käsikädessä kardaaniongelmat ja se perkeleen kumiläpyskä, semmonenki mahdollisuus on että kardaani on ns. pikkulaatikon jatkeena ollu ja vaihdettu vaan iso yoke päähän,sekään ei oo hyvä koska niissä on eri kokoset tapit päässä,siis se mikä menee yoken sisään, toisinsanoen se ei keskitä sitä jos niin tekee,toisinpäin ei onnistukkaan asia koska seo isommalla tapilla se 2.0-> kardaani..
mut pelkkää arvailuahan tää vaan
mää en muista tuota automaatin-kardaani asiaa varmaks,semmonen muistikuva ois että seo joku 20mm lyhempi mutta että ei haittais kuitenkaan,mut seo vaa muistikuva. joku asian tietävä vois kertoo
itellä on oikeestaan aina kulkenu käsikädessä kardaaniongelmat ja se perkeleen kumiläpyskä, semmonenki mahdollisuus on että kardaani on ns. pikkulaatikon jatkeena ollu ja vaihdettu vaan iso yoke päähän,sekään ei oo hyvä koska niissä on eri kokoset tapit päässä,siis se mikä menee yoken sisään, toisinsanoen se ei keskitä sitä jos niin tekee,toisinpäin ei onnistukkaan asia koska seo isommalla tapilla se 2.0-> kardaani..
mut pelkkää arvailuahan tää vaan
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
tarkotus olis hankkia kans tommonen yhtenäinen mut rahat menee jo nyt tanen uuteen moottorin joten taitaa mennä marras-joulukuulle toi uus kardaani
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
- TaunusTomi
- Viestit: 953
- Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
- Paikkakunta: Noormarkku
Tuolta saa ainakin JBW vanteita :arrow: http://www.freetechnics.fi/
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70